Korzár logo Korzár Gemer
Streda, 23. január, 2019 | Meniny má Miloš
Nájdete nás na webe

Jazdec Julo Konček ešte neplánuje zavesiť pretekanie na klinec

Rožňavský okruhový jazdec začal novú sezónu. Aj keď úvod sprevádzali technické problémy, pokračuje ďalej.

Na stupni víťazov. Julo Konček (vpravo) prijíma gratuláciu.(Zdroj: archív JK)

Rožňavský okruhový jazdec Julo Konček začal novú sezónu. Aj keď úvod sprevádzali technické problémy, pokračuje ďalej.

ROŽŇAVA. Pre rožňavského okruhového jazdca Jula Končeka sa začala už jeho v poradí ôsma sezóna. Hoci mu roky pribúdajú, na pretekoch stále dokáže držať krok aj s oveľa mladšími súpermi.

Úvodné preteky na okruhu Hungaroring v Maďarsku však naznačili, že tohtoročná sezóna nebude jednoduchá. JUKO & co.

Racing Scuderia tím mal v tejto sezóne v pláne súťažiť v seriáloch Medzinárodné majstrovstvá Slovenska (MM SR), Zóne strednej Európy, v rakúskom Histo Cupe.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vývoj situácie prinesie asi aj možnosť štartovať v Slovenskom okruhovom pohári a českom Carbonia Cupe.

Hungaroging

Úvodné preteky sa konali ako zvyčajne na maďarskom Hungaroringu posledný aprílový víkend.

„Aj som sa tešil, že sa už niečo začne diať, no rýchlo som z toho vytriezvel. Vadí mi, ak je na pretekoch zima a zlé počasie. Tam bolo všetko dohromady. Teploty sa pohybovali len niečo nad nulou, fúkal silný vietor. Na pretekoch mi nevadí dážď, ale studené počasie áno,“ začal okruhový pretekár Julo Konček.

Počas pretekov sa už počasie zlepšilo. Novinkou v tomto ročníku je, že v dvojlitrovej triede, v ktorej Konček so svojím Vauxhallom Vectra jazdí, pribudli nové autá.

Aj keď sú to tiež dvojlitre, disponujú turbomotormi, teda sú oveľa výkonnejšie a teda aj rýchlejšie. Štartovali štyri takéto vozy, dvojlitre tak začínali od piateho miesta. Spomínané vozy tak brali body aj v Zóne.

„Všetky debaty sa samozrejme točili okolo nich. No také bolo rozhodnutie FIA a tak sa s tým nedalo nič robiť,“ povedal Konček.

Na okruhu pribudol nový asfaltový koberec.

„Myslel som si preto, že to bude trochu lepšie. Na novom koberci sa zvyčajne jazdia lepšie časy, no asfalt bol ešte natoľko nový, že z neho ešte vychádzala nejaká tá mastnota. Bol som oproti minulému roku lepší len o pár desatín sekundy. Nerobil som z toho tragédiu. Skončil som tretí v MM SR, deviaty v Zóne. Aj som bol spokojný, lebo nebral v úvahu silné autá vpredu.“

Druhý deň nastúpil Konček do meraného tréningu pre druhé preteky. Prišla však prvá porucha sezóny. „Spojka nevypínala. Tak sme dotrénovali, zbalila sa a na druhý deň sme išli domov.

Prvé dvojpreteky sa teda skončili len jednými pretekmi.

„Odišli nám nejaké body, či už do MMSR, alebo aj Zóny, ale čo sa dá robiť. Bral som to tak, že v motošporte sa to stáva. Je to technická chyba. Prišli sme domov. Po rozobraní sme zistili, že je to zlomená lamela. Spojku som poslal na repasáž, urobili, namontoval som ju znova a vybrali sme na neznámy seriál, ktorý bol na Slovakiaringu. Chcel som sa voziť, lebo na Hungaroringu som stratil jedny preteky a na začiatku sezóny mi chýbali najazdené kilometre. Trvá mi, kým sa rozjazdím,“ povedal Konček.

Carbonia Cup

Seriál Carbonia Cup je českou obdobou Slovenského okruhového pohára. Preteky sa konali v pondelok 9. mája na Slovakiaringu.

„Prišli sme tam a zasa smola. Jediné dvojlitrové auto sme boli my, zaradení sme boli medzi silnejšie vozy. Ale nič sa nedalo robiť. V tréningu som zajazdil asi jedenásty čas. Bol som aj spokojný, lebo bolo cez 20 vozov, a lepšie sa medzi silnejšími aj o sto koní autami ísť nedalo,“ povedal Konček.

V pretekoch sa rožňavskému jazdcovi vydaril štart a jazdil okolo siedmeho miesta.

„No v polovici pretekov zrazu strašná rana. Odstavil som to na kraji, všetok olej, nemrznúca kapalina pod autom. Prišla pre mňa odťahovka. V boxoch sme zistili, že motor je v čudu, diera v bloku, diera v kartri. Všetko rozbité. Veľa škody. O to ma to mrzí viac, že sa to stalo sa dosť starej technike, rok výroby 1996, a ťažko sa na to hľadajú diely. Musia sa dať vyrobiť.“

Motor

Nastalo tak veľké hľadanie. Oslovili firmu v Nemecku, ktorá vyrába tieto motory. Nemajú však náhradnú hlavu motora, tak ju idú opravovať, ďalšie súčiastky budú z Anglicka. Zvyšok z USA.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C43G7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C43G7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  2. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  3. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  4. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  5. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  6. Relaxačná zóna v záhrade
  7. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  9. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  10. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 17 568
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 387
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 16 121
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 681
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 402
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 190
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 5 172
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 3 018
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 976
  10. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 2 419

Neprehliadnite tiež

Bývalý boss Borženský sa môže o týždeň dostať na slobodu

Nahráva mu najnovší kladný posudok psychológa.

Vodárne stále nepustili do orgánov Polačeka a Gibódu

Spoločnosť podľa primátora pohŕda uznesením mestského zastupiteľstva.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico s kandidatúrou neváhal, niektoré otázky ignoroval (minúta po minúte)

Výbor vypočul prvých trinásť kandidátov na ústavných sudcov.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico už nevie pomôcť ani sebe

Predseda Smeru sa tvári, že je stále šéf.

DOMOV

SIS o zmiznutí Kosíka: Otázky sú absurdné

Ministerstvo spravodlivosti žiadalo Mali o jeho vydanie naposledy v decembri 2018.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop