Rožňavský okruhový jazdec Julo Konček začal novú sezónu. Aj keď úvod sprevádzali technické problémy, pokračuje ďalej.
ROŽŇAVA. Pre rožňavského okruhového jazdca Jula Končeka sa začala už jeho v poradí ôsma sezóna. Hoci mu roky pribúdajú, na pretekoch stále dokáže držať krok aj s oveľa mladšími súpermi.
Úvodné preteky na okruhu Hungaroring v Maďarsku však naznačili, že tohtoročná sezóna nebude jednoduchá. JUKO & co.
Racing Scuderia tím mal v tejto sezóne v pláne súťažiť v seriáloch Medzinárodné majstrovstvá Slovenska (MM SR), Zóne strednej Európy, v rakúskom Histo Cupe.
Vývoj situácie prinesie asi aj možnosť štartovať v Slovenskom okruhovom pohári a českom Carbonia Cupe.
Hungaroging
Úvodné preteky sa konali ako zvyčajne na maďarskom Hungaroringu posledný aprílový víkend.
„Aj som sa tešil, že sa už niečo začne diať, no rýchlo som z toho vytriezvel. Vadí mi, ak je na pretekoch zima a zlé počasie. Tam bolo všetko dohromady. Teploty sa pohybovali len niečo nad nulou, fúkal silný vietor. Na pretekoch mi nevadí dážď, ale studené počasie áno,“ začal okruhový pretekár Julo Konček.
Počas pretekov sa už počasie zlepšilo. Novinkou v tomto ročníku je, že v dvojlitrovej triede, v ktorej Konček so svojím Vauxhallom Vectra jazdí, pribudli nové autá.
Aj keď sú to tiež dvojlitre, disponujú turbomotormi, teda sú oveľa výkonnejšie a teda aj rýchlejšie. Štartovali štyri takéto vozy, dvojlitre tak začínali od piateho miesta. Spomínané vozy tak brali body aj v Zóne.
„Všetky debaty sa samozrejme točili okolo nich. No také bolo rozhodnutie FIA a tak sa s tým nedalo nič robiť,“ povedal Konček.
Na okruhu pribudol nový asfaltový koberec.
„Myslel som si preto, že to bude trochu lepšie. Na novom koberci sa zvyčajne jazdia lepšie časy, no asfalt bol ešte natoľko nový, že z neho ešte vychádzala nejaká tá mastnota. Bol som oproti minulému roku lepší len o pár desatín sekundy. Nerobil som z toho tragédiu. Skončil som tretí v MM SR, deviaty v Zóne. Aj som bol spokojný, lebo nebral v úvahu silné autá vpredu.“
Druhý deň nastúpil Konček do meraného tréningu pre druhé preteky. Prišla však prvá porucha sezóny. „Spojka nevypínala. Tak sme dotrénovali, zbalila sa a na druhý deň sme išli domov.
Prvé dvojpreteky sa teda skončili len jednými pretekmi.
„Odišli nám nejaké body, či už do MMSR, alebo aj Zóny, ale čo sa dá robiť. Bral som to tak, že v motošporte sa to stáva. Je to technická chyba. Prišli sme domov. Po rozobraní sme zistili, že je to zlomená lamela. Spojku som poslal na repasáž, urobili, namontoval som ju znova a vybrali sme na neznámy seriál, ktorý bol na Slovakiaringu. Chcel som sa voziť, lebo na Hungaroringu som stratil jedny preteky a na začiatku sezóny mi chýbali najazdené kilometre. Trvá mi, kým sa rozjazdím,“ povedal Konček.
Carbonia Cup
Seriál Carbonia Cup je českou obdobou Slovenského okruhového pohára. Preteky sa konali v pondelok 9. mája na Slovakiaringu.
„Prišli sme tam a zasa smola. Jediné dvojlitrové auto sme boli my, zaradení sme boli medzi silnejšie vozy. Ale nič sa nedalo robiť. V tréningu som zajazdil asi jedenásty čas. Bol som aj spokojný, lebo bolo cez 20 vozov, a lepšie sa medzi silnejšími aj o sto koní autami ísť nedalo,“ povedal Konček.
V pretekoch sa rožňavskému jazdcovi vydaril štart a jazdil okolo siedmeho miesta.
„No v polovici pretekov zrazu strašná rana. Odstavil som to na kraji, všetok olej, nemrznúca kapalina pod autom. Prišla pre mňa odťahovka. V boxoch sme zistili, že motor je v čudu, diera v bloku, diera v kartri. Všetko rozbité. Veľa škody. O to ma to mrzí viac, že sa to stalo sa dosť starej technike, rok výroby 1996, a ťažko sa na to hľadajú diely. Musia sa dať vyrobiť.“
Motor
Nastalo tak veľké hľadanie. Oslovili firmu v Nemecku, ktorá vyrába tieto motory. Nemajú však náhradnú hlavu motora, tak ju idú opravovať, ďalšie súčiastky budú z Anglicka. Zvyšok z USA.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer