Korzár logo Korzár Gemer
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky

Jazdec Julo Konček ešte neplánuje zavesiť pretekanie na klinec

Rožňavský okruhový jazdec začal novú sezónu. Aj keď úvod sprevádzali technické problémy, pokračuje ďalej.

Na stupni víťazov. Julo Konček (vpravo) prijíma gratuláciu.Na stupni víťazov. Julo Konček (vpravo) prijíma gratuláciu. (Zdroj: archív JK)

Rožňavský okruhový jazdec Julo Konček začal novú sezónu. Aj keď úvod sprevádzali technické problémy, pokračuje ďalej.

ROŽŇAVA. Pre rožňavského okruhového jazdca Jula Končeka sa začala už jeho v poradí ôsma sezóna. Hoci mu roky pribúdajú, na pretekoch stále dokáže držať krok aj s oveľa mladšími súpermi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úvodné preteky na okruhu Hungaroring v Maďarsku však naznačili, že tohtoročná sezóna nebude jednoduchá. JUKO & co.

Racing Scuderia tím mal v tejto sezóne v pláne súťažiť v seriáloch Medzinárodné majstrovstvá Slovenska (MM SR), Zóne strednej Európy, v rakúskom Histo Cupe.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoj situácie prinesie asi aj možnosť štartovať v Slovenskom okruhovom pohári a českom Carbonia Cupe.

Hungaroging

Úvodné preteky sa konali ako zvyčajne na maďarskom Hungaroringu posledný aprílový víkend.

„Aj som sa tešil, že sa už niečo začne diať, no rýchlo som z toho vytriezvel. Vadí mi, ak je na pretekoch zima a zlé počasie. Tam bolo všetko dohromady. Teploty sa pohybovali len niečo nad nulou, fúkal silný vietor. Na pretekoch mi nevadí dážď, ale studené počasie áno,“ začal okruhový pretekár Julo Konček.

Počas pretekov sa už počasie zlepšilo. Novinkou v tomto ročníku je, že v dvojlitrovej triede, v ktorej Konček so svojím Vauxhallom Vectra jazdí, pribudli nové autá.

Aj keď sú to tiež dvojlitre, disponujú turbomotormi, teda sú oveľa výkonnejšie a teda aj rýchlejšie. Štartovali štyri takéto vozy, dvojlitre tak začínali od piateho miesta. Spomínané vozy tak brali body aj v Zóne.

SkryťVypnúť reklamu

„Všetky debaty sa samozrejme točili okolo nich. No také bolo rozhodnutie FIA a tak sa s tým nedalo nič robiť,“ povedal Konček.

Na okruhu pribudol nový asfaltový koberec.

„Myslel som si preto, že to bude trochu lepšie. Na novom koberci sa zvyčajne jazdia lepšie časy, no asfalt bol ešte natoľko nový, že z neho ešte vychádzala nejaká tá mastnota. Bol som oproti minulému roku lepší len o pár desatín sekundy. Nerobil som z toho tragédiu. Skončil som tretí v MM SR, deviaty v Zóne. Aj som bol spokojný, lebo nebral v úvahu silné autá vpredu.“

Druhý deň nastúpil Konček do meraného tréningu pre druhé preteky. Prišla však prvá porucha sezóny. „Spojka nevypínala. Tak sme dotrénovali, zbalila sa a na druhý deň sme išli domov.

Prvé dvojpreteky sa teda skončili len jednými pretekmi.

SkryťVypnúť reklamu

„Odišli nám nejaké body, či už do MMSR, alebo aj Zóny, ale čo sa dá robiť. Bral som to tak, že v motošporte sa to stáva. Je to technická chyba. Prišli sme domov. Po rozobraní sme zistili, že je to zlomená lamela. Spojku som poslal na repasáž, urobili, namontoval som ju znova a vybrali sme na neznámy seriál, ktorý bol na Slovakiaringu. Chcel som sa voziť, lebo na Hungaroringu som stratil jedny preteky a na začiatku sezóny mi chýbali najazdené kilometre. Trvá mi, kým sa rozjazdím,“ povedal Konček.

Carbonia Cup

Seriál Carbonia Cup je českou obdobou Slovenského okruhového pohára. Preteky sa konali v pondelok 9. mája na Slovakiaringu.

„Prišli sme tam a zasa smola. Jediné dvojlitrové auto sme boli my, zaradení sme boli medzi silnejšie vozy. Ale nič sa nedalo robiť. V tréningu som zajazdil asi jedenásty čas. Bol som aj spokojný, lebo bolo cez 20 vozov, a lepšie sa medzi silnejšími aj o sto koní autami ísť nedalo,“ povedal Konček.

V pretekoch sa rožňavskému jazdcovi vydaril štart a jazdil okolo siedmeho miesta.

„No v polovici pretekov zrazu strašná rana. Odstavil som to na kraji, všetok olej, nemrznúca kapalina pod autom. Prišla pre mňa odťahovka. V boxoch sme zistili, že motor je v čudu, diera v bloku, diera v kartri. Všetko rozbité. Veľa škody. O to ma to mrzí viac, že sa to stalo sa dosť starej technike, rok výroby 1996, a ťažko sa na to hľadajú diely. Musia sa dať vyrobiť.“

Motor

Nastalo tak veľké hľadanie. Oslovili firmu v Nemecku, ktorá vyrába tieto motory. Nemajú však náhradnú hlavu motora, tak ju idú opravovať, ďalšie súčiastky budú z Anglicka. Zvyšok z USA.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C43G7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M43G7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 745
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 166
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 7 048
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 315
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 116
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 960
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 484
  8. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 2 247
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 083
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 819
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Generálny manažér Young Angels Košice - Daniel Jendrichovský.

Koho favorizuje šéf Košičaniek na zisk titulu?


6 h
Očkovanie je aktuálne hlavným cieľom.

Štatistiky vedie Košický kraj pred Prešovským.


2 h
Martin Straňovský.

Martin Straňovský je oporou HK Košice.


5 h

V škole v Plešivci je v karanténe aj 30 percent učiteľov na druhom stupni.


17. sep
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vica Kerekes

Jesse Eisenberg ju obdivuje, koľkými jazykmi rozpráva.


17. sep
Peter Sagan dnes na Okolo Slovenska 2021 - 4. etapa LIVE cez online prenos.

Udrží si Sagan žltý dres?


Sportnet 5 h

Nasi Motlagh je jednou z tvárí festivalu Fjúžn.


a 1 ďalší 17. sep

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop