Mnohí tínedžeri majú sen zviezť sa v pretekárskom aute. Niektorým sa aj splní, no je veľmi málo takých, ktorí sa nielen zvezú, ale naozaj aj pretekajú. Jeden z nich je aj deviatak z Betliara Denis Pavlík. V minulom roku si skúsil, ako sa preteká do vrchu na Jahodnej či Dobšinskom kopci. V tomto roku však má v pláne absolvovať vo farbách tímu L Racing celú kopcovú sezónu majstrovstiev Slovenska. Úvodné kolo slovenského kopcového seriálu sa išlo v rakúskom Rechbergu predposledný aprílový víkend. D. Pavlík tam nechýbal a nevrátil sa s prázdnymi rukami.
Na Rechbergu ste bol prvýkrát v živote a hneď ste aj pretekali. Aké bolo zoznamovanie sa s kopcom?
„Áno, na Rechbergu som bol prvýkrát a bol to neskutočný zážitok, atmosféra, cez 30-tisíc divákov... niečo neskutočné. S kopcom som sa zoznamoval už doma, keď som pozeral onboardy veľkých pretekárov a učil sa stopu. Na mieste, už v Rechbergu, som sa nemohol voziť ako ostatní, lebo ešte nemám osemnásť rokov, tak som musel sedieť vedľa na mieste spolujazdca a čerpať veľa-veľa informácií. Však naživo je to niečo iné ako na videu.“
Na čo ste sa sústredili v tréningových jazdách?
„V tréningových jazdách som sa sústredil hlavne na to, že od januára som nešoféroval žiadne auto. Najviac som sa snažil od začiatku určiť si tempo a zrýchľovať.“
Aké boli súťažné jazdy? Boli krízovky, či ste šli skôr na istotu? Ako fungovala Fabia?
„Súťažné jazdy dopadli podľa mňa vynikajúco, išiel som strašne na istotu, aby sa mne a autu nič nestalo a aby som doniesol body z ďalekého Rakúska.“
Doniesli ste aj body do súťaží, ako ste spokojný s výsledkom?
„Body do triedy Junior a do triedy A do 1400 som si zobral všetky, v Rakúsku ma presunuli do vyššej triedy, takže do objemu 1,6 tam som bojoval s jednou Hondou, ktorá mi utekala len o päť sekúnd.“
V minulej sezóne to bola skôr taká skúška, zoznamovanie sa s pretekami. V tejto sezóne by ste mali absolvovať celý seriál. Aké sú teda plány, ciele?
„Plány sú také že 13. – 15. 5. mám najbližšie preteky v Poľsku, v Zaluži, tam sa stretnem už s mojím novým, rýchlejším autom na kopce. Rozdiel bude určite ten, že to nebude rely auto, ale čisto kopcové auto. Bude mať okolo 150 koní. Zatiaľ čakám od toho auta strašne veľa, uvidíme, či sa dokážem s tým autom zžiť a budem vedieť dokazovať výsledky ako doteraz. S týmto autom už chcem odísť deväť pretekov vrátane Záluži. Zatiaľ nepre- zradím, o akú značku auta ide, ale máte sa načo tešiť. Ciele sú také, aby som došiel každé jedny preteky. Uvidíme, či nová zbraň na kopce bude stopercentne fungovať. Verím tomu, že bude.“
V štartovom poli patríte k najmladším. Ako sa žije mladíkovi medzi veľkými pretekármi? Hlavne keď niektorých dokážete aj pred- behnúť?
„V štartovom poli som najmladší medzi veľkými pretekármi, naberám cenné skúsenosti s každými pretekmi, učím sa ďalšie, nové kopce. Teší ma, že nie som posledný a ešte keď je veľmi silné auto za mnou, tak to ma poteší najviac.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer