Automobilové preteky v Dobšinej lákajú už roky fanúšikov rely. Pre tím organizátorov okolo riaditeľa Marcela Kollárika je každý ročník veľká výzva.
Dobšinská zima 2016 priniesla pár noviniek. Jednak ste na poslednú chvíľu zaradili novú lesnú rýchlostnú skúšku, jednak Dobšinský pohár a Mini Rally Cup štartovali každý osve. Čo rozhodlo o týchto novinkách? Aké odozvy máte na ne?
„Pripraviť zimnú automobilovú súťaž je veľmi zložitá vec. Ani nie tak dokumentmi, povoleniami, ako prípravou tratí. Vidíme to všade okolo nás, že zimy v posledných rokoch sú ako na hojdačke. Ak by neza- snežovali dokonca aj vo Vysokých Tatrách, tak lyžiari si dnes nezalyžujú. To je ten najväčší problém aj s usporiadaním Dobšinskej zimy. Predstavte si, že týždeň pred pretekmi sme mali prihlásených až 100 posádok na rôznych vozidlách, ktoré v mnohých prípadoch boli aj zmluvne objednávané zo zahraničia, čo ich stálo obrovské prostriedky. Takže na jednej strane je tu aj tlak veľkých tímov a na druhej strane je to lotéria, či vôbec klimatické podmienky umožnia použiť dané rýchlostné skúšky. Už 14 rokov prežívame rovnaké pocity bezmocnosti, či to vyjde alebo nie. Našťastie XIV. ročník Dobšinskej zimy sa nakoniec uskutočnil a na to, aké počasie v posledných týždňoch na Slovensku bolo, tak sme mali aj výborné podmienky na väčšine rýchlostných skúšok. Zámena rýchlostnej skúšky Dobšiná s lesnou skúšku Čierna hora bola dobrá voľba, samozrejme sme ju z bezpečnostných dôvodov použili len v skrátenom variante asi 4,3 kilometra z celkových 9 kilometrov. Bola to nádherná, zároveň náročná skúška, kde nechýbali ani sneh ani ľad a to bol dôvod, prečo sme vypustili mestskú skúšku. Aj ďalšia novinka vo forme rozdelenia štartového poľa, Mini Rally Cup a Dobšinský pohár, sa nám osvedčila a pochvaľovali si to aj jazdci, aj diváci. Na jednej strane sme chceli trocha urýchliť priebeh pretekov, roztrúsiť divákov na viacero skúšok a zabezpečiť to, aby najrýchlejšie posádky nečakali niekoľko hodín na svoj štart.“
Ovplyvnil nedostatok snehu z vášho pohľadu nejako výraznejšie prípravu a priebeh pretekov?
„Ovplyvnil, a veľmi. Keď je veľa snehu, je to problém s pluhovaním, hlavne lesných tratí, ak je málo snehu a veľa blata, znova je to problém s možným poškodením ciest, no keď nie je žiaden sneh, tak to je najhoršie. Niekoľko kilometrov je potrebné vytýčiť balíkmi slamy, bariérami z pneumatík, ale hlavne drevenými kolíkmi. Ani si neviete predstaviť, čo nás stálo námahy niekoľko dní osádzať niekoľko stoviek kolíkov do zamrznutej zeme.“
Súperenie Béreša s Majerčákom o absolútne prvenstvo sa dalo očakávať. Ako sa pozeráte na tohoročnú Dobšinskú zimu z hľadiska výsledkov?
„Znova môžeme byť nadmieru spokojní so športovou časťou pretekov. Veď o takomto štartovom poli môžu ostatní organizátori pretekov len snívať. Bol to zážitok, vnímať tento súboj Ďodiho a Vlasta na každej skúške, no nezabudnime ani na ostatných, ktorí im vyrovnane sekundovali. Veľmi rýchli boli Tomáš Kukučka na Lanceri EVO IX či český pretekár a minuloročný majster v rallyšprintoch Ondřej Bisaha na Fabii S2000. Mňa ale najviac prekvapila naša mladá domáca posádka Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom na silnom Subaru Impreza; skončili na fantastickom štvrtom mieste absolútneho poradia.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer