Korzár logo Korzár Gemer
Štvrtok, 16. august, 2018 | Meniny má Leonard
Nájdete nás na webe

Vrchol sezóny bude pre Majerčáka Barumka

Dobšinčan Vlastimil Majerčák znova zlepšil svoj rekord v skupine N na trati Dobšinského kopca.

Vlastimil Majerčák počas tréningových jázd na Dobšinskom kopci.(Zdroj: Peter Podolinský)

Dobšinčan Vlastimil Majerčák znova zlepšil svoj rekord v skupine N na trati Dobšinského kopca, o týždeň nato pridal víťazstvo na Rally Tatry. Vrchol sezóny ho však ešte len čaká. Posledný augustový víkend sa chystá na Barum rally.

DOBŠINÁ. Rok 2015 priniesol pre V. Majerčáka pár zmien. Po pár sezónach vymenil spolujazdca, keď skúseného M. Kollárika nahradila M. Vejačková. Zmena sa týkala aj tímu. V priebehu roka totiž prešiel z KL Racing do L Racing.

Na tohtoročnom Dobšinskom kopci v polovici júla prišiel v prvej súťažnej jazde o svoj rekord trate (2:58,195) v skupine N. Nový zajazdil I. Stefanovski (Mitsubishi Lancer Evo IX) a mal hodnotu 2:58,156. V druhej súťažnej jazdce sa to však znova menilo a V. Majerčák jazdiaci tiež na Mitsubishi Lancer Evo IX si vzal rekord späť. Ten aktuálny má hodnotu 2:58,038. S V. Majerčákom sme sa porozprávali o kopci, rely i plánoch do zvyškú sezóny.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na Dobšinskom kopci ste zviedli tuhý súboj o prvenstvo v skupine i rekord. Prvé sa nepodarilo, druhé áno. Čo o tom rozhodlo? Aký bol pre vás tohtoročný kopec?

„Dobšinský kopec je pre mňa veľká výzva. Chcel som zlepšiť svoje maximum, čo sa aj podarilo. Teší ma to. Prvá jazda sa až tak nepodarila, pretože sme po sobotnom tréningu zmenili nastavenie a nebolo to správne. Do druhej jazdy sme pritvrdili podvozok, použili nové pneumatiky. Podarilo sa a rekord som znova prekonal.“

Nedávna Rally Tatry vám priniesla prvé miesto v triede 3. Ktoré momenty boli rozhodujúce?

„Rally Tatry je pre mňa nie pravá rely. Sú to nevhodné trate na rely súťaže, samé letiská a spomaľovacie retardéry. Organizácia tiež na slabej úrovni. Nezvládnutie harmonogramu piatkového programu. Aj napriek značnému rozladeniu sme museli zabrať a vyhrať. Tím vytvoril tie najlepšie podmienky a očakával výhru. Za čo ďakujem.“

V Poprade sa išla aj nočná rýchlostná skúška, ktorá sa nejazdí často. Ako ste ju vnímali?

„Na štart nočnej rýchlostnej skúšky sme čakali hodinu z dôvodu neprejazdnosti trate naraz pre viac ako osem áut. Všetko za ten čas schladlo a pnematiky stratili pracovnú teplotu.“

Vlani ste získali titul v triede 3. Aktuálne vám patrí druhé miesto. Zabojujete o obhajobu?

„Titul bude ťažko obhájiť, nakoľko sme neštartovali na Rally Eger. Pri testovaní sa nám zapálilo Subaru WRC a bolo po bodoch. Zvolili sme teda iný variant a snažíme sa prejsť čo najviac kilometrov. Ideme aj niektoré súťaže v Čechách. Vrchol sezóny bude pre nás Barum Rally, kde sa chceme dobre umiestniť.“

V novej sezóne ste zmenili spolujazdca, M. Kollárika nahradila M. Vejačková. Neskôr aj tím. Ako sa pozeráte na doterajší priebeh sezóny?

„Spolujazdca som menil, keďže Marcel má veľa práce u nového zamestnávateľa a nevedel by asi absolvovať kompletnú sezónu. Momentálna spolupráca v aute funguje a môžeme zrýchľovať. Tešíme sa na ďalšie spoločné kilometre. V novom tíme L Racing máme vytvorené super podmienky a na tom chceme ďalej stavať. Tak snáď na druhý pokus sa podarí prestup do elitnej kategórie a v roku 2016 budeme bojovať o umiestnenie v absolútnom poradí.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 131
  2. Vizuálny smog je problém 10 337
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 785
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 422
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 489
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 363
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 212
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 020
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 671
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 423

Neprehliadnite tiež

Policajného funkcionára súdia, že sexuálne obťažoval kolegyňu

Jeho postavili mimo službu, ju preložili na iné oddelenie.

Majitelia diskontov dobehli mesto: Večierka pre nich neplatí, transformovali sa

Opitú mládež malo dostať z centra Košíc mestské nariadenie. Nepodarilo sa.

Mesto predáva lacno lúku vedľa chaty viceprimátorky. Tá má záujem

Súťaž vypísali počas dovolenkového obdobia.

Stromová aleja z medzivojnového obdobia mizne. Nové stromy zatiaľ vysadiť nemôžu

Na Slovenskej ulici v Prešove zmizla vyše polovica pôvodných stromov.

Kritici považujú bardejovský tender na autobusy za šitý na mieru

Autori alternatívneho návrhu obstarávanie mestom kritizujú .

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Penta odmieta, že by sa spojila s Kočnerom, aby položili Unipharmu.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop