Korzár logo Korzár Gemer
Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga
Nájdete nás na webe

Príprava Dobšinského kopca bola hektickejšia ako v minulých rokoch

Tohtoročný 32. ročník Dobšinského kopca dal organizátorom zabrať. Riešiť museli viacero problémov.

Riaditeľ pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec Marcel Kollárik.(Zdroj: Peter Podolinský)

Tohtoročný 32. ročník Dobšinského kopca dal organizátorom zabrať. Riešiť museli viacero problémov, či už to bol nadchod, alebo odchádzková trasa. Navyše k tomu do sobotných tréningov nepriaznivo zasiahla búrka. Všetko to však zdarne vyriešili a Dobšinský kopec bude aj v budúcom roku „európsky“.

DOBŠINÁ. Riaditeľ pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec Marcel Kollárik má po piatku o dôvod viac mať dobrú náladu. Záverečná správa pozorovateľa FIA nepriniesla žiaden negatívny bod a nič teda nebráni tomu, aby Dobšiná privítala európsku vrchársku špičku aj o rok.

Článok pokračuje pod video reklamou

Organizátorov to museli potešiť o to viac, že v pri príprave 32. ročníka museli vyriešiť viacero problémov, ktoré v predchádzajúcich rokoch neboli. O nich, o pretekoch i o možných zmenách v budúcnosti sme sa porozprávali s riaditeľom pretekov Marcelom Kollárikom.

Jeden futbalový tréner po postupe mužstva do vyššej súťaže povedal, že nie prvý ani druhý ročník v novej súťaži ukážu silu mužstva, ale tá sa ukáže až v treťom či štvrtom roku. Majstrovstvá Európy boli na Dobšinskom kopci už štvrtýkrát. Aký bol teda uplynulý ročník. Zostalo niečo z eufórie a elánu z roku 2012, alebo sa už z ME v Dobšinej stáva rutina?

„Samozrejme, že príprava Dobšinského kopca sa už pomaly stala rutinou záležitosťou. Náš užší organizačný tím vie dopredu, kto za čo je zodpovedný, kto má čo na starosti. Spolupráca s Mestom Dobšiná bola fantastická aj napriek všetkým problémom, ktorým sme čelili. Ani jeden ročník nie je rovnaký a tak to bolo aj tohto roku. Napriek tomu, že náš „kopec“ organizujeme už desiatky rokov, podarilo sa nám utvoriť skvelú partiu ľudí, bez ktorej by preteky neboli tam, kde sú a to je hlavný dôvod, že to vôbec ešte na takejto úrovni dokážeme držať. Počas štyroch ročníkov zaradených do najvyššej kopcovej kategórie, teda majstrovstiev Európy, sa vystriedalo na postoch len málo ľudí či partnerov alebo sponzorov. Vnímam to ako fakt, že „Dobšinský kopec“ má už svoje meno, svoju značku, na ktorú môžeme byť hrdí v celej Európe.)

Ako hodnotíte štartové pole pretekárov, ktorí sa v Dobšinej zišli. Zaujal vás niekto viac ako iný?

„Veľa divákov bolo sklamaných, že k nám neprišiel držiteľ rekordu a úradujúci majster Európy Simone Faggioli. Do posledných týždňov pred pretekmi sme boli v stálom spojení a Simone sa tešil na našu, preňho veľmi obľúbenú trať. Nakoniec to jeho šéf tímu zrušil a uprednostnil domáci taliansky šampionát, v ktorom taktiež bojuje o popredné priečky. Aj napriek tomu do Dobšinej zavítali ďalšie hviezdy európskeho šampionátu spolu z desiatich krajín, medzi ktorými boli aj najlepší slovenskí a českí jazdci. Boli to nádherné súboje na čele pretekov medzi Bormolinim (ITA) a Hauserom (LUX), alebo v skupine N medzi naším domácim pretekárom Vlastom Majerčákom a Macedónčanom Igorom Stefanovskim, ktorý skončil rozdielom necelých troch desatín v prospech Macedónčana. Súboj o majstra Slovenska medzi Bérešom ml. a Drotárom sa žiaľ skončil už v prvej súťažnej jazde pre banálnu poruchu hadice turba na Jožkovej Fabii WRC. Veľmi pekne reprezentovali aj všetci domáci pretekári za čo im úprimne ďakujem. Na Slovensku asi nie je tak silný okres pre motoristických nadšencov a pretekárov ako náš.“

Pred štartom pretekov sa nazbieralo viacero problémov (nadchod, obchádzka). Niečo sa vyriešiť podarilo, niečo nie. Čo vám pred pretekmi robilo najväčšie vrásky?

„To si ani neviete predstaviť aká to bola hektická situácia, keď ešte dva dni pred pretekmi sme nemali k dispozícii všetky povolenia. To, čo sa stalo na Hnilci, nám neskutočne skomplikovalo situáciu. Niekoľko týždňov sme sa borili s možnými následkami, dokonca aj s možnosťou zrušenia pretekov, čo by malo katastrofálne následky pre ďalšie možné zaradenie do šampionátu ME. Vďaka tomu, že slovenský prezident Andrej Kiska prevzal osobne záštitu nad celým podujatím, sme sa snažili prostredníctvom armády, neskôr súkromného sektoru objednať špeciálny tankový most na krátkodobé premostenie poškodeného úseku na našej pôvodnej obchádzkovej trase cez Hnilec. Žiaľ, aj napriek tomu, že sme boli na takýto náročný presun technicky zabezpečení, všetko to stroskotalo na jednotlivých povoleniach a ďalších nespočetných problémoch. Nemá to však nič spoločné s našimi úradníkmi, či už na úrovni okresu alebo Košického samosprávneho kraja, práve naopak, všetci boli konštruktívni a snažili sa situáciu riešiť, čo sa napokon aj podarilo. Chcel by som sa verejne poďakovať všetkým okresným, krajským orgánom, Polícii SR, Slovenskej správe ciest za prístup a ochotu vyriešiť tento problém. Napokon bola ako oficiálna hlavná obchádzková trasa zvolená cesta cez Hnilčík, Smolník, Medzev, avšak odporúčané ostali varianty aj cez Úhornú alebo Revúcu v smere J – S, s krátkodobým prepustením vozidiel počas prestávky aj po trati Dobšinského kopca. Táto varianta bola stanovená ako núdzové riešenie a verím, že sa to vo veľkej miere negatívne nedotklo cestujúcich, ktorí chceli využiť práve prechod cez Dobšinú. Vrátim sa ešte aj k nášmu novému nadchodu, ktorý si zaslúži svoju pozornosť. Medzinárodný pozorovateľ FIA Angličan David Grace bol uveličený z toho, čo sa podarilo v posledné dni na kopci zmeniť. Našou pýchou je znova divácky nadchod, ktorý som už v predchádzajúcich príspevkoch spomínal. Ten sme museli z pôvodného miesta premiestniť a konštrukčne prebudovať, čo nás stálo veľa energie a finančných prostriedkov. Most stojí na mestskom pozemku a sme radi, že nás tohto roku a ani do budúcna viac nikto nebude vydierať neúmernými peňažnými nárokmi ako sa to stalo vlani.“

Na prvý pohľad sa zdalo, akoby v tomto roku bolo divákov menej. Máte už nejaké štatistiky, či sa záujem oproti minulým rokom nejako zmenil?

„Áno, zaznamenali sme menší útlm divákov aj počas koncertov a aj počas sobotňajších tréningov. Je to dôsledok asi viacero skutočností. Jedným z nich je reklama, kúpna sila obyvateľstva, počasie, atď. Všetky tieto atribúty budeme analyzovať, aby sme v budúcnosti pripravili podujatie, ktoré by bolo prístupnejšie pre širokú verejnosť. Mrzí nás, že e upustiť od výberu vstupného, ktoré tvorí výraznú časť našich príjmov a tá je oproti výdavkom stále menšia. Určite do budúceho roka prehodnotíme výšku vstupného, taktiež rozsah kultúrnych, sprievodných akcií, aby boli spokojní návštevníci aj organizátori."

Horúčava, no i búrka. Toto všetko sa v Dobšinej cez víkend vystriedalo. Čo vám ako organizátorom dalo zabrať najviac?

„Počas sobotňajšej druhej tréningovej jazdy sa spustil, najprv slabý dážď, ktorý potom prešiel do mohutnej búrky doprevádzanej silnými bleskami. Na trati boli priamo ohrozovaní ľudia, dokonca jeden z bleskov udrel do vozidla časomeračov v cieli. Našťastie si to odniesla len technika a znečistená trať. Z týchto dôvodov sme museli pristúpiť k zrušeniu druhej tréningovej jazdy. Aj napriek tomu sme si do nedeľňajšieho rána s traťou poradili a samotné preteky sa mohli uskutočniť v pravom horúcom, letnom počasí bez väčších prerušení spôsobených odstraňovaním poškodených vozidiel. Na záverečnej rade športových komisárov nám bolo tlmočené veľké poďakovanie za jedny z najlepších organizovaní pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa v posledných rokoch v rámci seriálu ME konali. A posledná dobrá informácia prišla v piatok 24. júla vo forme Záverečnej správy pozorovateľa FIA, ktorá nezaznamenala ani jediný negatívny bod, takže na rok opäť do videnia na Dobšinskom kopci.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 442
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 677
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 398
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 269
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 613
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 898
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 545
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 335
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 544

Neprehliadnite tiež

Rebríček transparentnosti vzbudil vášne: Humenné sa čertí, Košice sa prepadli

Najlepší je opäť Vranov, top skokanom sa stalo košické Jazero.

Zlý stav mosta na KVP prinútil košickú radnicu konať. Po dvoch rokoch

Košičan upozornil, že oprava je nevyhnutná aj na druhom moste.

Košičan pomáhal prepierať čierne peniaze z Anglicka

Súd ho vzal do väzby, hrozí mu až 20 rokov za mrežami.

Trinásťročný chlapec podpálil v Košiciach auto

Najprv rozbil okno a vylial doň horľavinu, ktorú zapálil.

Šancu vyhrať Košický zlatý poklad má sedem východniarov

Finále pesničkovej súťaže bude v sobotu v Kulturparku.

Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočner je v putách, zrazu ho nikto nepozná

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Pred Maltou sme o Kočnera popredu

Rok od vraždy novinárky Galiziovej sú v cele len vykonávatelia.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop