Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 14. august, 2018 | Meniny má Mojmír
Nájdete nás na webe

Príprava Dobšinského kopca bola hektickejšia ako v minulých rokoch

Tohtoročný 32. ročník Dobšinského kopca dal organizátorom zabrať. Riešiť museli viacero problémov.

Riaditeľ pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec Marcel Kollárik.(Zdroj: Peter Podolinský)

Tohtoročný 32. ročník Dobšinského kopca dal organizátorom zabrať. Riešiť museli viacero problémov, či už to bol nadchod, alebo odchádzková trasa. Navyše k tomu do sobotných tréningov nepriaznivo zasiahla búrka. Všetko to však zdarne vyriešili a Dobšinský kopec bude aj v budúcom roku „európsky“.

DOBŠINÁ. Riaditeľ pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec Marcel Kollárik má po piatku o dôvod viac mať dobrú náladu. Záverečná správa pozorovateľa FIA nepriniesla žiaden negatívny bod a nič teda nebráni tomu, aby Dobšiná privítala európsku vrchársku špičku aj o rok.

Článok pokračuje pod video reklamou

Organizátorov to museli potešiť o to viac, že v pri príprave 32. ročníka museli vyriešiť viacero problémov, ktoré v predchádzajúcich rokoch neboli. O nich, o pretekoch i o možných zmenách v budúcnosti sme sa porozprávali s riaditeľom pretekov Marcelom Kollárikom.

Jeden futbalový tréner po postupe mužstva do vyššej súťaže povedal, že nie prvý ani druhý ročník v novej súťaži ukážu silu mužstva, ale tá sa ukáže až v treťom či štvrtom roku. Majstrovstvá Európy boli na Dobšinskom kopci už štvrtýkrát. Aký bol teda uplynulý ročník. Zostalo niečo z eufórie a elánu z roku 2012, alebo sa už z ME v Dobšinej stáva rutina?

„Samozrejme, že príprava Dobšinského kopca sa už pomaly stala rutinou záležitosťou. Náš užší organizačný tím vie dopredu, kto za čo je zodpovedný, kto má čo na starosti. Spolupráca s Mestom Dobšiná bola fantastická aj napriek všetkým problémom, ktorým sme čelili. Ani jeden ročník nie je rovnaký a tak to bolo aj tohto roku. Napriek tomu, že náš „kopec“ organizujeme už desiatky rokov, podarilo sa nám utvoriť skvelú partiu ľudí, bez ktorej by preteky neboli tam, kde sú a to je hlavný dôvod, že to vôbec ešte na takejto úrovni dokážeme držať. Počas štyroch ročníkov zaradených do najvyššej kopcovej kategórie, teda majstrovstiev Európy, sa vystriedalo na postoch len málo ľudí či partnerov alebo sponzorov. Vnímam to ako fakt, že „Dobšinský kopec“ má už svoje meno, svoju značku, na ktorú môžeme byť hrdí v celej Európe.)

Ako hodnotíte štartové pole pretekárov, ktorí sa v Dobšinej zišli. Zaujal vás niekto viac ako iný?

„Veľa divákov bolo sklamaných, že k nám neprišiel držiteľ rekordu a úradujúci majster Európy Simone Faggioli. Do posledných týždňov pred pretekmi sme boli v stálom spojení a Simone sa tešil na našu, preňho veľmi obľúbenú trať. Nakoniec to jeho šéf tímu zrušil a uprednostnil domáci taliansky šampionát, v ktorom taktiež bojuje o popredné priečky. Aj napriek tomu do Dobšinej zavítali ďalšie hviezdy európskeho šampionátu spolu z desiatich krajín, medzi ktorými boli aj najlepší slovenskí a českí jazdci. Boli to nádherné súboje na čele pretekov medzi Bormolinim (ITA) a Hauserom (LUX), alebo v skupine N medzi naším domácim pretekárom Vlastom Majerčákom a Macedónčanom Igorom Stefanovskim, ktorý skončil rozdielom necelých troch desatín v prospech Macedónčana. Súboj o majstra Slovenska medzi Bérešom ml. a Drotárom sa žiaľ skončil už v prvej súťažnej jazde pre banálnu poruchu hadice turba na Jožkovej Fabii WRC. Veľmi pekne reprezentovali aj všetci domáci pretekári za čo im úprimne ďakujem. Na Slovensku asi nie je tak silný okres pre motoristických nadšencov a pretekárov ako náš.“

Pred štartom pretekov sa nazbieralo viacero problémov (nadchod, obchádzka). Niečo sa vyriešiť podarilo, niečo nie. Čo vám pred pretekmi robilo najväčšie vrásky?

„To si ani neviete predstaviť aká to bola hektická situácia, keď ešte dva dni pred pretekmi sme nemali k dispozícii všetky povolenia. To, čo sa stalo na Hnilci, nám neskutočne skomplikovalo situáciu. Niekoľko týždňov sme sa borili s možnými následkami, dokonca aj s možnosťou zrušenia pretekov, čo by malo katastrofálne následky pre ďalšie možné zaradenie do šampionátu ME. Vďaka tomu, že slovenský prezident Andrej Kiska prevzal osobne záštitu nad celým podujatím, sme sa snažili prostredníctvom armády, neskôr súkromného sektoru objednať špeciálny tankový most na krátkodobé premostenie poškodeného úseku na našej pôvodnej obchádzkovej trase cez Hnilec. Žiaľ, aj napriek tomu, že sme boli na takýto náročný presun technicky zabezpečení, všetko to stroskotalo na jednotlivých povoleniach a ďalších nespočetných problémoch. Nemá to však nič spoločné s našimi úradníkmi, či už na úrovni okresu alebo Košického samosprávneho kraja, práve naopak, všetci boli konštruktívni a snažili sa situáciu riešiť, čo sa napokon aj podarilo. Chcel by som sa verejne poďakovať všetkým okresným, krajským orgánom, Polícii SR, Slovenskej správe ciest za prístup a ochotu vyriešiť tento problém. Napokon bola ako oficiálna hlavná obchádzková trasa zvolená cesta cez Hnilčík, Smolník, Medzev, avšak odporúčané ostali varianty aj cez Úhornú alebo Revúcu v smere J – S, s krátkodobým prepustením vozidiel počas prestávky aj po trati Dobšinského kopca. Táto varianta bola stanovená ako núdzové riešenie a verím, že sa to vo veľkej miere negatívne nedotklo cestujúcich, ktorí chceli využiť práve prechod cez Dobšinú. Vrátim sa ešte aj k nášmu novému nadchodu, ktorý si zaslúži svoju pozornosť. Medzinárodný pozorovateľ FIA Angličan David Grace bol uveličený z toho, čo sa podarilo v posledné dni na kopci zmeniť. Našou pýchou je znova divácky nadchod, ktorý som už v predchádzajúcich príspevkoch spomínal. Ten sme museli z pôvodného miesta premiestniť a konštrukčne prebudovať, čo nás stálo veľa energie a finančných prostriedkov. Most stojí na mestskom pozemku a sme radi, že nás tohto roku a ani do budúcna viac nikto nebude vydierať neúmernými peňažnými nárokmi ako sa to stalo vlani.“

Na prvý pohľad sa zdalo, akoby v tomto roku bolo divákov menej. Máte už nejaké štatistiky, či sa záujem oproti minulým rokom nejako zmenil?

„Áno, zaznamenali sme menší útlm divákov aj počas koncertov a aj počas sobotňajších tréningov. Je to dôsledok asi viacero skutočností. Jedným z nich je reklama, kúpna sila obyvateľstva, počasie, atď. Všetky tieto atribúty budeme analyzovať, aby sme v budúcnosti pripravili podujatie, ktoré by bolo prístupnejšie pre širokú verejnosť. Mrzí nás, že e upustiť od výberu vstupného, ktoré tvorí výraznú časť našich príjmov a tá je oproti výdavkom stále menšia. Určite do budúceho roka prehodnotíme výšku vstupného, taktiež rozsah kultúrnych, sprievodných akcií, aby boli spokojní návštevníci aj organizátori."

Horúčava, no i búrka. Toto všetko sa v Dobšinej cez víkend vystriedalo. Čo vám ako organizátorom dalo zabrať najviac?

„Počas sobotňajšej druhej tréningovej jazdy sa spustil, najprv slabý dážď, ktorý potom prešiel do mohutnej búrky doprevádzanej silnými bleskami. Na trati boli priamo ohrozovaní ľudia, dokonca jeden z bleskov udrel do vozidla časomeračov v cieli. Našťastie si to odniesla len technika a znečistená trať. Z týchto dôvodov sme museli pristúpiť k zrušeniu druhej tréningovej jazdy. Aj napriek tomu sme si do nedeľňajšieho rána s traťou poradili a samotné preteky sa mohli uskutočniť v pravom horúcom, letnom počasí bez väčších prerušení spôsobených odstraňovaním poškodených vozidiel. Na záverečnej rade športových komisárov nám bolo tlmočené veľké poďakovanie za jedny z najlepších organizovaní pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa v posledných rokoch v rámci seriálu ME konali. A posledná dobrá informácia prišla v piatok 24. júla vo forme Záverečnej správy pozorovateľa FIA, ktorá nezaznamenala ani jediný negatívny bod, takže na rok opäť do videnia na Dobšinskom kopci.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Ochrana pred tropickou horúčavou
  4. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  5. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  6. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  7. Škôlka od srdca
  8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  10. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 694
  2. Vizuálny smog je problém 9 757
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 8 358
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 702
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 782
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 179
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 909
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 454
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 358
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 209

Neprehliadnite tiež

Spadla na chodníku v Raji, ratovali ju horskí záchranári

S podozrením na zlomeninu členka skončila v nemocnici.

Primátor zakázal kotlebovcom verejný míting v Snine

Chystajú sa na Zemplín. Dôvodom je bitka po pohryzení dieťaťa psom.

Neprispôsobiví návštevníci kúpaliska znechutili tých slušných

Do bazéna idú v spodnej bielizni, neraz zasahuje polícia.

Prešovského poslanca preveruje kriminálka

Obvinili ho už zo zločinu brania úplatku.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

SVET

Ako po zemetrasení. Záchranári hľadajú obete v troskách mosta v Janove

V Taliansku v posledných rokoch spadlo viac mostov, Taliani kritizujú málo investícií na opravy.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop