Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 22. január, 2019 | Meniny má Zora
Nájdete nás na webe

Príprava Dobšinského kopca bola hektickejšia ako v minulých rokoch

Tohtoročný 32. ročník Dobšinského kopca dal organizátorom zabrať. Riešiť museli viacero problémov.

Riaditeľ pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec Marcel Kollárik.(Zdroj: Peter Podolinský)

Tohtoročný 32. ročník Dobšinského kopca dal organizátorom zabrať. Riešiť museli viacero problémov, či už to bol nadchod, alebo odchádzková trasa. Navyše k tomu do sobotných tréningov nepriaznivo zasiahla búrka. Všetko to však zdarne vyriešili a Dobšinský kopec bude aj v budúcom roku „európsky“.

DOBŠINÁ. Riaditeľ pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec Marcel Kollárik má po piatku o dôvod viac mať dobrú náladu. Záverečná správa pozorovateľa FIA nepriniesla žiaden negatívny bod a nič teda nebráni tomu, aby Dobšiná privítala európsku vrchársku špičku aj o rok.

Organizátorov to museli potešiť o to viac, že v pri príprave 32. ročníka museli vyriešiť viacero problémov, ktoré v predchádzajúcich rokoch neboli. O nich, o pretekoch i o možných zmenách v budúcnosti sme sa porozprávali s riaditeľom pretekov Marcelom Kollárikom.

Jeden futbalový tréner po postupe mužstva do vyššej súťaže povedal, že nie prvý ani druhý ročník v novej súťaži ukážu silu mužstva, ale tá sa ukáže až v treťom či štvrtom roku. Majstrovstvá Európy boli na Dobšinskom kopci už štvrtýkrát. Aký bol teda uplynulý ročník. Zostalo niečo z eufórie a elánu z roku 2012, alebo sa už z ME v Dobšinej stáva rutina?

„Samozrejme, že príprava Dobšinského kopca sa už pomaly stala rutinou záležitosťou. Náš užší organizačný tím vie dopredu, kto za čo je zodpovedný, kto má čo na starosti. Spolupráca s Mestom Dobšiná bola fantastická aj napriek všetkým problémom, ktorým sme čelili. Ani jeden ročník nie je rovnaký a tak to bolo aj tohto roku. Napriek tomu, že náš „kopec“ organizujeme už desiatky rokov, podarilo sa nám utvoriť skvelú partiu ľudí, bez ktorej by preteky neboli tam, kde sú a to je hlavný dôvod, že to vôbec ešte na takejto úrovni dokážeme držať. Počas štyroch ročníkov zaradených do najvyššej kopcovej kategórie, teda majstrovstiev Európy, sa vystriedalo na postoch len málo ľudí či partnerov alebo sponzorov. Vnímam to ako fakt, že „Dobšinský kopec“ má už svoje meno, svoju značku, na ktorú môžeme byť hrdí v celej Európe.)

Ako hodnotíte štartové pole pretekárov, ktorí sa v Dobšinej zišli. Zaujal vás niekto viac ako iný?

„Veľa divákov bolo sklamaných, že k nám neprišiel držiteľ rekordu a úradujúci majster Európy Simone Faggioli. Do posledných týždňov pred pretekmi sme boli v stálom spojení a Simone sa tešil na našu, preňho veľmi obľúbenú trať. Nakoniec to jeho šéf tímu zrušil a uprednostnil domáci taliansky šampionát, v ktorom taktiež bojuje o popredné priečky. Aj napriek tomu do Dobšinej zavítali ďalšie hviezdy európskeho šampionátu spolu z desiatich krajín, medzi ktorými boli aj najlepší slovenskí a českí jazdci. Boli to nádherné súboje na čele pretekov medzi Bormolinim (ITA) a Hauserom (LUX), alebo v skupine N medzi naším domácim pretekárom Vlastom Majerčákom a Macedónčanom Igorom Stefanovskim, ktorý skončil rozdielom necelých troch desatín v prospech Macedónčana. Súboj o majstra Slovenska medzi Bérešom ml. a Drotárom sa žiaľ skončil už v prvej súťažnej jazde pre banálnu poruchu hadice turba na Jožkovej Fabii WRC. Veľmi pekne reprezentovali aj všetci domáci pretekári za čo im úprimne ďakujem. Na Slovensku asi nie je tak silný okres pre motoristických nadšencov a pretekárov ako náš.“

Pred štartom pretekov sa nazbieralo viacero problémov (nadchod, obchádzka). Niečo sa vyriešiť podarilo, niečo nie. Čo vám pred pretekmi robilo najväčšie vrásky?

„To si ani neviete predstaviť aká to bola hektická situácia, keď ešte dva dni pred pretekmi sme nemali k dispozícii všetky povolenia. To, čo sa stalo na Hnilci, nám neskutočne skomplikovalo situáciu. Niekoľko týždňov sme sa borili s možnými následkami, dokonca aj s možnosťou zrušenia pretekov, čo by malo katastrofálne následky pre ďalšie možné zaradenie do šampionátu ME. Vďaka tomu, že slovenský prezident Andrej Kiska prevzal osobne záštitu nad celým podujatím, sme sa snažili prostredníctvom armády, neskôr súkromného sektoru objednať špeciálny tankový most na krátkodobé premostenie poškodeného úseku na našej pôvodnej obchádzkovej trase cez Hnilec. Žiaľ, aj napriek tomu, že sme boli na takýto náročný presun technicky zabezpečení, všetko to stroskotalo na jednotlivých povoleniach a ďalších nespočetných problémoch. Nemá to však nič spoločné s našimi úradníkmi, či už na úrovni okresu alebo Košického samosprávneho kraja, práve naopak, všetci boli konštruktívni a snažili sa situáciu riešiť, čo sa napokon aj podarilo. Chcel by som sa verejne poďakovať všetkým okresným, krajským orgánom, Polícii SR, Slovenskej správe ciest za prístup a ochotu vyriešiť tento problém. Napokon bola ako oficiálna hlavná obchádzková trasa zvolená cesta cez Hnilčík, Smolník, Medzev, avšak odporúčané ostali varianty aj cez Úhornú alebo Revúcu v smere J – S, s krátkodobým prepustením vozidiel počas prestávky aj po trati Dobšinského kopca. Táto varianta bola stanovená ako núdzové riešenie a verím, že sa to vo veľkej miere negatívne nedotklo cestujúcich, ktorí chceli využiť práve prechod cez Dobšinú. Vrátim sa ešte aj k nášmu novému nadchodu, ktorý si zaslúži svoju pozornosť. Medzinárodný pozorovateľ FIA Angličan David Grace bol uveličený z toho, čo sa podarilo v posledné dni na kopci zmeniť. Našou pýchou je znova divácky nadchod, ktorý som už v predchádzajúcich príspevkoch spomínal. Ten sme museli z pôvodného miesta premiestniť a konštrukčne prebudovať, čo nás stálo veľa energie a finančných prostriedkov. Most stojí na mestskom pozemku a sme radi, že nás tohto roku a ani do budúcna viac nikto nebude vydierať neúmernými peňažnými nárokmi ako sa to stalo vlani.“

Na prvý pohľad sa zdalo, akoby v tomto roku bolo divákov menej. Máte už nejaké štatistiky, či sa záujem oproti minulým rokom nejako zmenil?

„Áno, zaznamenali sme menší útlm divákov aj počas koncertov a aj počas sobotňajších tréningov. Je to dôsledok asi viacero skutočností. Jedným z nich je reklama, kúpna sila obyvateľstva, počasie, atď. Všetky tieto atribúty budeme analyzovať, aby sme v budúcnosti pripravili podujatie, ktoré by bolo prístupnejšie pre širokú verejnosť. Mrzí nás, že e upustiť od výberu vstupného, ktoré tvorí výraznú časť našich príjmov a tá je oproti výdavkom stále menšia. Určite do budúceho roka prehodnotíme výšku vstupného, taktiež rozsah kultúrnych, sprievodných akcií, aby boli spokojní návštevníci aj organizátori."

Horúčava, no i búrka. Toto všetko sa v Dobšinej cez víkend vystriedalo. Čo vám ako organizátorom dalo zabrať najviac?

„Počas sobotňajšej druhej tréningovej jazdy sa spustil, najprv slabý dážď, ktorý potom prešiel do mohutnej búrky doprevádzanej silnými bleskami. Na trati boli priamo ohrozovaní ľudia, dokonca jeden z bleskov udrel do vozidla časomeračov v cieli. Našťastie si to odniesla len technika a znečistená trať. Z týchto dôvodov sme museli pristúpiť k zrušeniu druhej tréningovej jazdy. Aj napriek tomu sme si do nedeľňajšieho rána s traťou poradili a samotné preteky sa mohli uskutočniť v pravom horúcom, letnom počasí bez väčších prerušení spôsobených odstraňovaním poškodených vozidiel. Na záverečnej rade športových komisárov nám bolo tlmočené veľké poďakovanie za jedny z najlepších organizovaní pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa v posledných rokoch v rámci seriálu ME konali. A posledná dobrá informácia prišla v piatok 24. júla vo forme Záverečnej správy pozorovateľa FIA, ktorá nezaznamenala ani jediný negatívny bod, takže na rok opäť do videnia na Dobšinskom kopci.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 288
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 814
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 675
  4. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 364
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 833
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 692
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 286
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 243
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 209
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 439

Neprehliadnite tiež

Dankov rekreačný benefit: Zadlžené nemocnice naň hľadajú peniaze

Župy ešte nemajú jasno v tom, ako sa s nápadom SNS vysporiadať.

Know how U.S. Steelu: Dankove poukazy vyriešili dovolenkovou doménou

Oceliarne si nechali vypracovať jedinečný model.

Rozhovor

Odborník: Po dostavaní obchvatov klesne doprava v Prešove o polovicu

O dopravných stavbách sa doposiaľ rozhodovalo politicky.

Rabovali na čerpacej stanici, spustili tichý alarm

Okresný súd rozdal tresty, prokurátor si vynútil prísnejšie.

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop