Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 22. január, 2019 | Meniny má Zora
Nájdete nás na webe

Víťazstvo na motoristických pretekoch putovalo do Maďarska

Takmer sedemdesiat posádok a tisíce divákov sprevádzali trinásty ročník Dobšinskej zimy.

Najrýchlejší v absolútnom poradí. Zľava J. Slovák, V. Majerčák, víťazi Z. Lencse/T. Hofbauer a M.Kázar/ R. Ferencz.(Zdroj: Peter Podolinský)

Množstvo snehu, slnečné počasie po celý deň, takmer sedemdesiatka posádok a tisíce divákov, k tomu zaujímavé trate i kvalitné výkony súťažiacich. To všetko sprevádzalo trinásty ročník Dobšinskej zimy.

DOBŠINÁ. Zimné preteky si prišli vyskúšať nielen posádky zo Slovenska, ale i Poľska a Maďarska. Práve dvojica maďarských posádok sa usadila na čele. Výborne im však sekundovala domáca posádka V. Majerčák/ J. Slovák na Subaru Impreza STI. Po prvej skúške viedli, potom sa však začali tlačiť dopredu maďarské posádky. O absolútnom víťazovi sa nakoniec rozhodovalo v poslednej skúške. V nej boli najrýchlejší Z. Lencse/ T. Hofbauer na Mitsubishi Lancer EVO IX R4, čím si aj vybojovali prvé miesto, dobšinská posádka si udržala druhé miesto a tretí skončili M. Kázar/ R. Ferencz na Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Preteky boli rovnako ako po minulé roky súčasťou seriálu Minirally cup. V tomto hodnotení zvíťazili D. Lipták/ J. Dobis (Subaru Impreza WRX STI) pred posádkou Cs. Szombathy/ M. Mártha (Audi A4) a tretia skončila posádka S. Seman/ J. Skubíková (Subaru Impreza). O Dobšinskej zime 2015 sme sa porozprávali s jej riaditeľom Marcelom Kollárikom.

Dobšinská zima je za nami. Ako ju hodnotíte ako celok?

„Boli to asi najnáročnejšie zimné preteky v jej trinásťročnej histórii. Podujatie bolo výraznou mierou ovplyvnené predchádzajúcou snehovou kalamitou, ktorá nám narobila veľa problémov. Nakoniec sme to všetko stihli a všetky trate boli do sobotňajšieho rána kvalitne pripravené."

Prvá rýchlostná skúška Žrebčín sa rozbiehala pomalšie. Čo bolo príčinou?

„Hlavnou príčinou bolo predĺženie tejto rýchlostnej skúšky na tri kilometre, čo sa odzrkadlilo aj na časoch jednotlivých pretekárov. Vozidlá s jednou poháňanou nápravou a hlavne tzv. zadokolky, ktoré pretekali s pneumatikami bez hrotov nám trocha spomaľovali túto rýchlostnú skúšku. Po tomto zistení sme jednoducho zariskovali a znásobili počet štartujúcich v vložke, nakoľko išlo o okruhovú skúšku. Každá okruhová RS je týmto špecifická a aj na našej sme zaznamenali niekoľko prerušení pre zapadnuté autá v snehových mantineloch či zastavenie pretekov po haváriách. Našťastie si to odniesli len karosérie a nikto s pretekárov ani divákov nebol nijako zranený. Pretekári, ktorí boli nie vlastnou vinou obmedzení dostali náhradné časy, tak ako na normálnej rely."

Náročné trate dali posádkam zabrať. Museli ste riešiť veľa krízoviek?

„Riešili sme množstvo menších výletov mimo trať ale i prevrátenia vozidiel, hlavne na rýchlostnej skúške číslo 2 Vlčia dolina – Podkova. Počítali sme s tým a boli sme vybavení na každej skúške technikou na vyprosťovanie."

Stihli ste vnímať aj priebeh pretekov? Zaujala nejaká posádka viac ako iné?

„Samozrejme som sledoval preteky najmä na prvej skúške, taktiež výsledkový servis na našej stránke. Preteky sa vyvíjali veľmi zaujímavo a o konečnom poradí sa rozhodlo až na poslednej štvrtej skúške. Mňa jednoznačne zaujímala najmä domáca posádka v premiérovom zložení Vlastimil Majerčák – Ján Slovák, náš nový primátor mesta, na vozidle Subaru Impreza, ktorá ako jediná dokázala držať krok silnej maďarskej konkurencii a skončila s nepatrnou stratou na druhom mieste absolútne. Ešte vám musím prezradiť jednu perličku, prečo bol Vlasto taký rýchly. Po skončení pretekov totiž viezol svoju partnerku Ivetu do pôrodnice, aby o krátky čas znova oslavovali narodenie svojej dcérky Elišky. Gratulujeme a prajeme veľa zdravia.“

Po skončení pretekov sa trochu dlhšie čakalo na výsledky a vyhlasovanie. Čo bolo príčinou?

„Už spomínané okolnosti na prvej skúške Žrebčín, ale i druhej Vlčia dolina – Podkova. Sú to normálne záležitosti aj na pretekoch majstrovstiev sveta.“

Bol to už 13. ročník Dobšinskej zimy. Odlišovala sa niečím od tých predchádzajúcich?

„Každý ročník bol niečím špecifický. Raz bolo málo snehu, inokedy veľká zima, fujavica. Tohtoročná Dobšinská zima mala všetko, čo majú zimné preteky mať. Sneh, zimu, slnko, veľa divákov a parádne štartové pole obohatené o výnimočných pretekárov, dokonca majstrov Slovenska či Maďarska.“

Prekvapilo vás niečo v tomto ročníku?

„Prekvapil nás práve obrovsky záujem divákov, hlavne na spomínanom Žrebčíne. Z roka na rok je to náročnejšie v týchto podmienkach zabezpečiť dostatok parkovacích miest, takže máme nad čím rozmýšľať, aby sme o rok vyriešili aj takéto drobnosti. Na druhej strany sme radi, že o naše preteky je takýto záujem. Veď to všetko robíme práve pre pretekárov a najmä divákov a už nie len zo Slovenska.“

Z výsledkov Dobšinskej zimy 2015

Absolútne poradie

1. Zoltán Lencse/ Tamás Hofbauer (HUN, Mitsubishi Lancer EVO IX R4, A4) 12:29,012.

2. Vlastimil Majerčák/ Ján Slovák (Subaru Impreza STI, A4) 12:30,859.

3. Miklós Kázar/ Ramón Ferencz (HUN, Mitsubishi Lancer EVO IX R4, A4) 12:37,094.

4. Igor Drotár/ Vladimír Bánoci (Mitsubishi Lancer EVO IX, A4) 13:04,735,

5. Tomáš Kukučka/ Radovan Mozner (Mitsubishi Lancer EVO VI, A4) 13:04,790,

6. František Banyasz/ Frederika Banyaszová (Mitsubishi EVO VI, A4) 13:27,827,

7. Dušan Lipták/ Jozef Dobis (Subaru Impreza WRX STI, A4) 13:29,245,

8. Csaba Szombathy/ Marián Mártha (Audi A4, A3) 13:45,843,

9. Zsolt Friedmann/ Gábor Bodnár (HUN, Subaru Impreza, A4) 14:00,510,

10. Lukáš Lapdavský/ Gábor Vanyo (Mitsubishi Lancer EVO IX, A4) 14:11,182

Dobšinský pohár A1

1. Matúš Pavlík/ Jaroslava Pavlíkova (Škoda Fabia) 15:53,707, 2. Jozef Dobis/ Marek Spišák (Škoda Felícia) 16:00,872, 3. Daniel Turcsanyi/ Ladislav Hricko (Škoda Felicia) 16:32,216, 4. Simona Hofierková/ Matúš Staník (Ford Fiesta) 18:51,826

Dobšinský pohár A2

1. Branislav Hudák/ Marek Skalský jun (Citroen Saxo) 15:16,945, 2. Tomáš Tutko/ Martin Kerekeš (Renault Clio) 18:02,449

Dobšinský pohár A3

1. František Fusko/ Štefan Tokoli (Seat Leon) 15:07,312, 2. Martin Jesenský/ Ján Michalovič (VW Golf) 15:47,688, 3. Boláček Pišta/ Roly Zeťak (Škoda Fabia RS TDI) 15:53,039, 4. Peter Skubík/ Jakub Šmíro (Mazda 323) 16:12,014, 5. Peter Vízner/ Ján Chovan (Opel Astra GSI) 16:24,592

Dobšinský pohár A4

1. Zoltán Lencse/ Tomás Hofbauer (HUN, Mitsubishi Lancer EVO IX R4) 12:29,012, 2. Vlastimil Majerčák/ Ján Slovák (Subaru Impreza STI) 12:30,859, 3. Miklós Kázar/ Ramón Ferencz (HUN, Mitsubishi Lancer EVO IX R4) 12:37,094, 4. Igor Drotár/ Vladimír Bánoci (Mitsubishi Lancer EVO IX) 13:04,735, 5. Tomáš Kukučka/ Radovan Mozner (Mitsubishi Lancer EVO VI) 13:04,790

Dobšinský pohár Z5

1. Štefan Üveges/ Marián Miklós (Škoda 130LR) 15:07,151, 2. Miroslav Daniš/ Ľubomír Hažlinský (Škoda 105) 18:27,417

Dobšinský pohár Z6

1. András Sándor/ Emese Sándor-Matyikánics (HUN, Lada 2101-3) 16:33,767

Minirally cup 2015 – absolútne poradie

1. Dušan Lipták/ Jozef Dobis (Subaru Impreza WRX STI, A4) 13:29,245, 2. Csaba Szombathy/ Marián Mártha (Audi A4, A3) 13:45,843, 3. Stanislav Seman/ Jana Skubíková (Subaru Impreza, A4) 14:18,824, 4. Tomáš Vrábel/ Michalec (Daihatsu Charade, A1) 14:21,929, 5. Richard Gembický/ Ľubomíra Fabová (Citroen C4, A3) 14:27,773, 6. Peter Dubecký/ Marek Daník (Subaru Impreza STI, A4) 14:33,454, 7. Peter Bednár/ Michal Mataščík (Mitsubishi Colt, A2) 14:36,958, 8. Tomáš Polovka/ Anton Pitoňák (Seat Ibiza, A3) 14:40,711, 9. Martin Stoklas/ Anton Volák (VW Polo, A1) 15:10,342, 10. Rudolf Domby/ Katarína Dombyová (VW Golf GTI, A3) 15:15,371

Minirally cup A1

1. Tomáš Vrábel/ Michalec (Daihatsu Charade) 14:21,929, 2. Martin Stoklas/ Anton Volák (VW Polo) 15:10,342, 3. Janusz Król/ Arkapius Jurczynski (POL, Fiat Seicento) 15:46,321, 4. Jan Mikosz/ Kamil Sternal (POL, Fiat Seicento) 16:35,937, 5. Branislav Goban/ Patrik Mona (Škoda Felicia) 16:41,548

Minirally cup A2

1. Peter Bednár/ Michal Mataščík (Mitsubishi Colt) 14:36,958, 2. Milan Macík jr./ Peter Ďurkovič (Suzuki Ignis sport) 15:52,570, 3. Štefan Kubačka/ Ľubomír Kelišek (Honda Civic) 16:42,679, 4. Miroslav Jakub/ Zdenka Tamašová (Opel Corsa) 16:44,244, 5. Tibor Nagy/ Patrik Mozoľa (Honda Civic) 18:26,700

Minirally cup A3

1. Csaba Szombathy/ Marián Mártha (Audi A4) 13:45,843, 2. Richard Gembický/ Ľubomíra Fabová (Citroen C4) 14:27,773, 3. Tomáš Polovka/ Anton Pitoňák (Seat Ibiza) 14:40,711, 4. Rudolf Domby/ Katarína Dombyová (VW Golf GTI) 15:15,371, 5. Richard Baran/ Juraj Ďubek (Honda Civic TypeR) 15:27,321

Minirally cup A4

1. Dušan Lipták/ Jozef Dobis (Subaru Impreza WRX STI) 13:29,245, 2. Stanislav Seman/ Jana Skubíková (Subaru Impreza) 14:18,824, 3. Peter Dubecký/ Marek Daník (Subaru Impreza STI) 14:33,454, 4. Pavol Cireň/ Marek Podobník (Mitsubishi Lancer EVO) 15:50,175, 5. Ján Alberty/ Jozef Varecha (Subaru Impreza WRX) 16:28,696

Minirally cup Z5

1. Michal Chalachan/ Viktor Koles (Škoda 100) 17:37,657, 2. Matúš Mruk/ Mišo Madáč (Škoda 130L) 19:57,995, 3. Ján Elexa/ Roman Kohút (Škoda 120L) 20:21,884

Minirally cup Z6

1. Denis Bodon/ Erika Kišantalová (Toyota MR2) 15:23,654, 2. Martin Jurečka/ Matej Beťko (BMW E30) 15:26,252, 3. Michal Brejčák/ Michal Kolumber (BMW E30) 20:54,103

Minirally cup juniori

1. Milan Macík jr./ Peter Ďurkovič (Suzuki Ignis sport, A2) 15:52,570, 2. Tomáš Tutko/ Martin Kerekeš (Renault Clio, A2) 18:02,449

pp

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 115
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 823
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 784
  4. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 907
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 866
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 659
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 297
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 261
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 202
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 415

Neprehliadnite tiež

Dankov rekreačný benefit: Zadlžené nemocnice naň hľadajú peniaze

Župy ešte nemajú jasno v tom, ako sa s nápadom SNS vysporiadať.

Know how U.S. Steelu: Dankove poukazy vyriešili dovolenkovou doménou

Oceliarne si nechali vypracovať jedinečný model.

Rozhovor

Odborník: Po dostavaní obchvatov klesne doprava v Prešove o polovicu

O dopravných stavbách sa doposiaľ rozhodovalo politicky.

Rabovali na čerpacej stanici, spustili tichý alarm

Okresný súd rozdal tresty, prokurátor si vynútil prísnejšie.

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop