Korzár logo Korzár Gemer
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Petícia za obnovu železničnej dopravy na Gemeri pokračuje

Vzťahuje sa na územie priľahlé k trom lokálnym železničným tratiam.

Železničná stanica v Rožňave. Petíciu podporili aj obyvatelia okresného mesta.Železničná stanica v Rožňave. Petíciu podporili aj obyvatelia okresného mesta. (Zdroj: ilustračné foto: ešl)

Rožňavčan Peter Páteček spustil v novembri 2014 petíciu, ktorá sa zaoberá obnovou železničnej osobnej dopravy na tratiach Gemera. Petícia bola ohlasom na vládou prijatý návrh opatrení finančného, ekonomického a sociálneho balíčka v železničnej osobnej doprave. V súčasnosti má vyzbieraných takmer 2 700 podpisov.

GEMER. Peter Páteček z Rožňavy rozbehol v novembri minulého roka petíciu za obnovu železničnej osobnej dopravy na Gemeri.

Petícia nemá celoslovenský rozsah. Vzťahuje sa na územie priľahlé k trom lokálnym železničným tratiam.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Ku koncu januára sa podarilo získať 1745 podpisov na „papierových“ petičných hárkoch a zhruba 950 podpisov na internete.

„Počet získaných podpisov je podmienený najmä počtom tu žijúceho obyvateľstva. Ide o štyri mestá na Gemeri a asi 24 obcí. Petíciu podpísalo aj veľa Rožňavčanov, aj keď v Rožňave rýchliková doprava existuje. Na internete petíciu podporili aj ľudia z iných častí Slovenska, či dokonca v menšom počte aj zo zahraničia. Podľa pôvodného zámeru sme chceli petíciu ukončiť ku koncu januára, ale keďže záujem o petičnú akciu pretrváva, bude pokračovať aj vo februári,“ vysvetlil P. Páteček.

Hárky skončia na ministerstve dopravy

Podľa iniciátora sa v lokalitách regiónu názory na prinavrátenie železníc rôznili.

„Najviac podpisov sa mi podarilo získať v mestách a obciach ležiacich na trati z Plešivca do Muráňa, kde bola osobná doprava zastavená v roku 2011 a obyvateľom chýba. Na tratiach z Plešivca do Slavošoviec a z Rožňavy do Dobšinej bola osobná doprava zastavená vo februári 2003 a za tých 12 rokov, čo odvtedy uplynulo, si, usudzujúc podľa počtu podpisov v niektorých obciach, ľudia zrejme od železnice odvykli. Zatiaľ však petičná akcia pokračuje, takže do konca februára sa môže situácia ešte zmeniť,“ zhodnotil Rožňavčan.

Skryť Vypnúť reklamu

Zber podpisov v uliciach miest z radov dobrovoľníkov ešte len čaká.

„Nie je naším cieľom za každú cenu požadovať obnovenie železničnej osobnej dopravy tam, kde nebude o ňu záujem. Do konca februára chceme navrhnúť rámcové cestovné poriadky pre jednotlivé trate. Tieto by sme chceli spolu s petíciou a podpisovými hárkami doručiť ministerstvu dopravy. To je síce príslušným orgánom štátnej správy, ale myslím si, že rozhodovať o petícii by nemali ministerskí úradníci, ale politici,“ reagoval Páteček.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 662
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 112
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 486
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 106
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 299
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 568
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 284
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

V Sheffielde sa objavujú plagáty s negatívnym obsahom voči Slovákom

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú na poslednú chvíľu

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop