Korzár logo Korzár Gemer
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Organizátori Dobšinského kopca: Neostáva nič iné, len pokračovať

Aj uplynulý ročník bol zaradený do seriálu majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu.

Riaditeľ pretekov Dobšinský kopec Marcel Kollárik.Riaditeľ pretekov Dobšinský kopec Marcel Kollárik. (Zdroj: Peter Podolinský)

Aj uplynulý ročník, podobne ako predchádzajúce dva, bol zaradený do seriálu majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. Rovnako ako tie minulé priniesol zlepšenie traťového rekordu. A rovnako sa o to postaral Talian Simone Faggioli. A rovnako bol riaditeľom pretekov Marcel Kollárik.

DOBŠINÁ. Od pretekov uplynul už mesiac. Organizátori postupne uzatvárajú XXXI. ročník po všetkých stránkach. Spolu s riaditeľom Dobšinského kopca 2014 Marcelom Kollárikom sme bilancovali tohtoročné podujatie.

Ako s odstupom pár týždňov hodnotíte uplynulý XXXI. ročník pretekov?

Skryť Vypnúť reklamu

„Všetko je ešte stále čerstvé. Postupne vyrovnávame posledné záväzky, či už finančné alebo materiálne, aby sme mohli konečne urobiť čiaru za XXXI. ročníkom, pretože už máme na stole prihlášku na budúci rok. Po dvoch predchádzajúcich vydarených podujatiach majstrovstiev Európy sme sa trocha obávali, či dokážeme aj tento rok udržať vzostupný trend. Z roka na rok je to ťažšie a ťažšie, hlavne konkurovať motoristicky silným štátom, kde patrí tento šport medzi top športy. Aj napriek veľkej diváckej popularite, ktorá má narastajúci trend, je mediálny záujem o motoristický šport u nás minimálny. Je nepochopiteľné, ako je možné, že podujatie s visačkou majstrovstiev Európy bojuje o priestor a ak chceme, aby bola pripravená televízna reportáž, tak si ju musíme jednoducho zaplatiť. Aby som sa však vrátil k otázke, tak ani tento rok sme sa nezaobišli bez komplikácií. Už od sobotňajších tréningov nás pretekári neustále preverovali, či už technickými poruchami, olejom na trati i viacerými haváriami, ktoré však ostali bez vážnejších zranení. So všetkým sme sa dokonale vysporiadali a tak už na sobotňajšej tlačovej konferencii všetci zúčastnení nešetrili chválou na našu organizáciu. Za všetko stačí spomenúť slová víťaza pretekov Taliana Simona Faggioliho, ktorý sa v cieli pretekov pre médiá vyjadril o Dobšinskom kopci ako o najlepších pretekoch majstrovstiev Európy. Sme trocha neskromní, ale je to jednoducho vyjadrenie šesťnásobného majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu.“

Skryť Vypnúť reklamu

Znova sa menil rekord. Stáva sa z toho už tradícia. Kde je podľa vás hranica, čas, po ktorý sa už nebude dať zajazdiť?

„Špeciál Norma M 20 FC, s ktorou Simone tento rok pokoril rekord, je úplné nové vozidlo, s ktorým sa dá ešte ďalej pracovať. Osella FA 30, s ktorou vytvoril vlaňajší rekord, podľa jeho slov už bola na hranici vývoja a preto môžeme predpokladať, že na budúci rok, ak sa nič vážne nestane, by mohol byť znova rekord atakovaný a veríme, že nielen Faggiolim. O nejakej hranici je veľmi ťažko uvažovať z toho titulu, že na jednej strane sa technika posúva míľovými krokmi dopredu, no na druhej náš kopec a jeho povrch je taktiež z roka na rok starší a menej priľnavý. Rekord 2:20,682 s je v každom prípade z ríše snov a keď si k tomu predstavíte priemernú rýchlosť nad 170 km/hod a to všetko na trati, ktorá vedie otvorenými úsekmi i lesnými porastmi, je to niečo fantastické, neuveriteľné a zároveň aj nebezpečné.“

Skryť Vypnúť reklamu

V tomto roku ste dávali veľký dôraz na bezpečnosť. Ako vidíte tento ročník z tohto pohľadu?

„Aj tento rok sme stavili na túto kartu. Ako som spomínal, medzinárodná motoristická federácia FIA neustále sprísňuje bezpečnostné kritériá. Náš kopec patrí medzi tie najrýchlejšie v Európe, čo obľubujú najmä pretekári v otvorených monopostoch, čomu musíme prispôsobiť aj ochranu samotných jazdcov, traťových komisárov a divákov. Neustále s našimi partnermi zvyšujeme technické prvky na Dobšinskom kopci, dopĺňame nové zvodidlá, zdvojujeme ich na nebezpečných miestach, vysekávame zarastené okraje trate, aby bol dobrý výhľad do jednotlivých zákrut. Dopĺňame stanoviská traťových komisárov, ich vybavenie, skvalitňujeme aj služby a komfort pre divákov na diváckych miestach, čím zamedzujeme ich pohybu počas pretekov. Väčšina týchto krokov potom pomáha aj verejnej doprave, čo má ďalší pozitívny vplyv na našu činnosť.“

Začali ste už štvrtú desiatku pretekov a to je už dosť veľa. Neobávate sa toho, že chuť a elán začnú dochádzať? Čo nového chystáte do ďalších rokov?

„V prvom rade chystáme vyhodnotenie XXXI. ročníka, ktoré je venované našim organizátorom a sponzorom. Po ňom sa pomaly začína plánovať v hrubých rysoch ten ďalší XXXII. Mesto Dobšiná nám aj tento rok pripravilo perfektné podmienky na našu činnosť, čo je predpoklad kvalitnej prípravy. Čo sa týka elánu a síl, samozrejme, že s tým chceme najmä tesne pred pretekmi niekoľkokrát skončiť, lebo je toho až–až, ale na druhej strane zisťujeme nástup novej mladej generácie na dôležité posty v organizačnom výbore, čo nás teší a poháňa ďalej. Dobšinský kopec a jeho trať je proste tu, bola by to veľká škoda, ak by sme z tohto kolotoča vypadli. Tak nám nič iné neostáva, iba pokračovať v tom. Našou snahou teda bude i naďalej robiť dobré meno nášmu regiónu a celému Slovensku prostredníctvom pretekov automobilov do vrchu na Dobšinskom kopci.“

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Zelená Bratislava
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 873
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 901
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 210
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 348
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 319
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 125
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 893
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 950
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 795
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 735
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Koronavírus v Bardejove: Odberné miesta otvorili, testuje sa už tretí deň (minúta po minúte)

Cieľom pilotného celoplošného testovania je spomaliť šírenie ochorenia Covid-19.

Testovanie v Bardejove.
Historikovi pripomína monotónna biela omietka zateplený panelák.
Interiér krematória prešiel úpravou.
Vizsolyská biblie, inak nazývaná aj Károlyiho biblia. Je vzácna, keďže ide o prvý maďarský preklad Svätého písma z roku 1590.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop