Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Julo Konček sa vrátil na Dobšinský kopec

Uplynulý ročník pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec priniesol J. Končekovi viac starostí ako radostí.

V depe. Julo Konček v depe pretekov.V depe. Julo Konček v depe pretekov. (Zdroj: pp)

Napriek tomu, že sa po piatich rokoch do Dobšinej veľmi tešil, odchádzal sklamaný zo svojich výsledkov.

ROŽŇAVA. Pred piatimi sezónami sa rožňavský jazdec Julo Konček rozhodol, že kopce vymení za okruhy. Po počiatočnom oťukávaní sa v novej oblasti udomácnil, no Dobšinský kopec ho stále ťahal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„S myšlienkou štartu som sa pohrával už dva roky po havárii, teda po mojom poslednom vystúpení na kopci. Na druhej strane nemám kopcové auto a s tým okruhovým sa motať po kopcoch je vážne rozhodnutie. O čom som sa aj presvedčil,“ začal Julo Konček a pokračoval: „Aj keď nie každý v tíme s tým súhlasil, konečný verdikt bol, že ideme. Tak sme podali prihlášku.“

SkryťVypnúť reklamu

No hneď prvá tréningová jazda ukázala, že víkend bude mať veľmi ďaleko od pohodového.

„Vedel som, že je zle. Nevedel som, či mám zastať, alebo čo mám robiť. Kto to videl a rozumie tomu, spozoroval, že je to totálne zle, totálny prepadák. Auto nefungovalo na rovine, v zákrutách žiadny nájazd ani výjazd, lebo som nevedel, kam sa auto poberie,“ povedal J. Konček. A

ko sa ukázalo hlavný problém bol v pravdepodobne v pneumatikách. „Kopcové sú iné, ako tie okruhové. Z finančných dôvodov sme však zvolili práve okruhové. Pneumatika zo začiatku nefunguje naplno. Stalo sa mi aj na okruhu, že som išiel hneď v meranom tréningu naplno a v tretej zákrute som skončil v hodinách, lebo tá guma nefungovala od začiatku, musí sa zohriať. Na to potrebuje jedno kolo a potom môžete začať zrýchľovať, no kopec je iný. Treba zabrať od zasvietenia zeleného svetlá a ísť naplno,“vysvetlil J. Konček.

SkryťVypnúť reklamu

V ďalších jazdách skúšali meniť nastavenia podvozku, tlak v pneumatikách. Zlepšenie však neprichádzalo.

„Po prvej súťažnej jazde v nedeľu som povedal, že treba sa rozhodnúť, lebo takto sa tu ďalej nemôžeme strápňovať. To nebola jazda do vrchu, ale výjdenie na kopec. Nevidel som nikde rezervy, keď vám nefunguje auto. Povedal som si teda, že nenastúpim do druhej jazdy. Zohral tam úlohu aj ešte jeden faktor. Ak by som sa zlepšil o nejaké dve sekundy, tak som sa dostal na tretie miesto a to by som sa nedokázal postaviť na stupne s vedomím, že som zajazdil taký čas. To by som asi neprežil,“ uviedol J. Konček.

„Dal som priestor ďalším, nechcem nikoho podceňovať, ale nie som žiadne zberač pohárov zadarmo. Myslím si, že jazdec musí odviesť kvalitný výkon a potom si pozrie čas a povie si dobre som zajazdil, aj keď som skončil druhý, som spokojný.“

SkryťVypnúť reklamu

Pri hodnotení svojho vystúpenia je J. Konček tvrdý. „Ak použijem slovo katastrofa, tak to je veľmi mierny výraz. Lebo to čo som tam prežil, neprajem nikomu. Moje účinkovanie na kopci, ani ho neviem zhodnotiť, lebo nedosiahli sme nič. Akurát je auto celé,“ poznamenal J. Konček.

Napriek tomu však našiel na víkende v Dobšinej aj pozitíva. „Jediné pozitívum, je to taký príjemný zážitok, že som tam postretal kopu ľudí, kamarátov, čo sme niekedy jazdili kopce, porozprávali sme sa, ako sa im darí. Čo sa zmenilo na kopcoch za tých päť rokov. Potom mám v Dobšinej množstvo známych, lebo som tam býval. Stretol som sa s nimi. Zaspomínali sme na tie časy, ako bolo dakedy,“ uviedol J. Konček.

No už prvý augustový víkend bude na Slovakiaring štartovať v rámci rakúskeho seriálu Histo cup v triede Young timer, do ktorej jeho Vauxhall Vectra patrí.

„Musím sa teraz pokúsiť zajazdiť dobre, a vrátiť si tak sebavedomie,“ uzavrel J. Konček.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 774
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 978
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 524
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 468
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 334
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 525
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 258

Blogy SME

  1. Robert Štepaník: diel 74 - rubrika: moje najhranejšie (v júni 2022)
  2. Viktor Pamula: Bublajúce problémy, časť druhá
  3. Ján Chomík: Viva México - Pozole rojo s cícerom
  4. Věra Tepličková: Heuréka! Peniaze v zdravotníctve sa našli. A ani to tak nebolelo
  5. Martina Paulenová: Čo všetko som (ne)stihla počas dvojhodinového behu
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu.
  7. Anna Romanová: Moja psychóza 1
  8. Ján Škerko: Orbán a dezoláti sa hnevajú na Ukrajincov
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 384
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 821
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 780
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 475
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 815
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 381
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 082
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 769
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

 Najmenej na troch miestach v Baltskom mori uniká plyn.

Do zimy plynovod už neopravia.


6 h

Dôvodom je podľa Rakušana veľký nárast nelegálnych migrantov.


4 h
Ukrajinský spravodaj

Najsilnejšie protesty sa rozhoreli v Dagestane.


6 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 24 h

Blogy SME

  1. Robert Štepaník: diel 74 - rubrika: moje najhranejšie (v júni 2022)
  2. Viktor Pamula: Bublajúce problémy, časť druhá
  3. Ján Chomík: Viva México - Pozole rojo s cícerom
  4. Věra Tepličková: Heuréka! Peniaze v zdravotníctve sa našli. A ani to tak nebolelo
  5. Martina Paulenová: Čo všetko som (ne)stihla počas dvojhodinového behu
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu.
  7. Anna Romanová: Moja psychóza 1
  8. Ján Škerko: Orbán a dezoláti sa hnevajú na Ukrajincov
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 384
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 821
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 780
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 475
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 815
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 381
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 082
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 769
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie