Korzár logo Korzár Gemer
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Julo Konček sa vrátil na Dobšinský kopec

Uplynulý ročník pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec priniesol J. Končekovi viac starostí ako radostí.

V depe. Julo Konček v depe pretekov.V depe. Julo Konček v depe pretekov. (Zdroj: pp)

Napriek tomu, že sa po piatich rokoch do Dobšinej veľmi tešil, odchádzal sklamaný zo svojich výsledkov.

ROŽŇAVA. Pred piatimi sezónami sa rožňavský jazdec Julo Konček rozhodol, že kopce vymení za okruhy. Po počiatočnom oťukávaní sa v novej oblasti udomácnil, no Dobšinský kopec ho stále ťahal.

„S myšlienkou štartu som sa pohrával už dva roky po havárii, teda po mojom poslednom vystúpení na kopci. Na druhej strane nemám kopcové auto a s tým okruhovým sa motať po kopcoch je vážne rozhodnutie. O čom som sa aj presvedčil,“ začal Julo Konček a pokračoval: „Aj keď nie každý v tíme s tým súhlasil, konečný verdikt bol, že ideme. Tak sme podali prihlášku.“

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

No hneď prvá tréningová jazda ukázala, že víkend bude mať veľmi ďaleko od pohodového.

„Vedel som, že je zle. Nevedel som, či mám zastať, alebo čo mám robiť. Kto to videl a rozumie tomu, spozoroval, že je to totálne zle, totálny prepadák. Auto nefungovalo na rovine, v zákrutách žiadny nájazd ani výjazd, lebo som nevedel, kam sa auto poberie,“ povedal J. Konček. A

ko sa ukázalo hlavný problém bol v pravdepodobne v pneumatikách. „Kopcové sú iné, ako tie okruhové. Z finančných dôvodov sme však zvolili práve okruhové. Pneumatika zo začiatku nefunguje naplno. Stalo sa mi aj na okruhu, že som išiel hneď v meranom tréningu naplno a v tretej zákrute som skončil v hodinách, lebo tá guma nefungovala od začiatku, musí sa zohriať. Na to potrebuje jedno kolo a potom môžete začať zrýchľovať, no kopec je iný. Treba zabrať od zasvietenia zeleného svetlá a ísť naplno,“vysvetlil J. Konček.

Skryť Vypnúť reklamu

V ďalších jazdách skúšali meniť nastavenia podvozku, tlak v pneumatikách. Zlepšenie však neprichádzalo.

„Po prvej súťažnej jazde v nedeľu som povedal, že treba sa rozhodnúť, lebo takto sa tu ďalej nemôžeme strápňovať. To nebola jazda do vrchu, ale výjdenie na kopec. Nevidel som nikde rezervy, keď vám nefunguje auto. Povedal som si teda, že nenastúpim do druhej jazdy. Zohral tam úlohu aj ešte jeden faktor. Ak by som sa zlepšil o nejaké dve sekundy, tak som sa dostal na tretie miesto a to by som sa nedokázal postaviť na stupne s vedomím, že som zajazdil taký čas. To by som asi neprežil,“ uviedol J. Konček.

„Dal som priestor ďalším, nechcem nikoho podceňovať, ale nie som žiadne zberač pohárov zadarmo. Myslím si, že jazdec musí odviesť kvalitný výkon a potom si pozrie čas a povie si dobre som zajazdil, aj keď som skončil druhý, som spokojný.“

Skryť Vypnúť reklamu

Pri hodnotení svojho vystúpenia je J. Konček tvrdý. „Ak použijem slovo katastrofa, tak to je veľmi mierny výraz. Lebo to čo som tam prežil, neprajem nikomu. Moje účinkovanie na kopci, ani ho neviem zhodnotiť, lebo nedosiahli sme nič. Akurát je auto celé,“ poznamenal J. Konček.

Napriek tomu však našiel na víkende v Dobšinej aj pozitíva. „Jediné pozitívum, je to taký príjemný zážitok, že som tam postretal kopu ľudí, kamarátov, čo sme niekedy jazdili kopce, porozprávali sme sa, ako sa im darí. Čo sa zmenilo na kopcoch za tých päť rokov. Potom mám v Dobšinej množstvo známych, lebo som tam býval. Stretol som sa s nimi. Zaspomínali sme na tie časy, ako bolo dakedy,“ uviedol J. Konček.

No už prvý augustový víkend bude na Slovakiaring štartovať v rámci rakúskeho seriálu Histo cup v triede Young timer, do ktorej jeho Vauxhall Vectra patrí.

„Musím sa teraz pokúsiť zajazdiť dobre, a vrátiť si tak sebavedomie,“ uzavrel J. Konček.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 798
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 655
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 827
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 320
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 833
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 122
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 718
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 376
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 290
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 271
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Testov, ochranných pomôcok aj dezinfekcie majú dosť.

7 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

Bývalá štátna tajomníčka začala spolupracovať s vyšetrovateľmi koncom októbra.

2 h
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

15 h

Kritická infraštruktúra je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop