Ostatné podujatie slovenských majstrovstiev v rely Navyše boli jedinou posádkou KL Racing Teamu, ktorá preteky dokončila.
ROŽŇAVA. Uplynulé týždne boli pre mladého dobšinského jazdca dosť nabité. Tretí júlový víkend štartoval na Dobšinskom kopci, potom nasledovala Rally Tatry a letnú sériu uzavrela Rally Lubeník. Minulý týždeň sme ho zastihli na dovolenke v zahraničí a z mailovej komunikácie vznikol s Vlastimilom Majerčákom tento rozhovor.
V minulom roku ste v Lubeníku skončili kvôli havárii. S akými pocitmi ste teraz nastupovali na štart.
„Na štart Rally Lubeník sme nastupovali so zmiešanými pocitmi, nakoľko nás strašila havária z minulého ročníka, ale uvedomovali sme si, že musíme isť naplno od úvodu súťaže, ak chceme obhájiť druhé miesto v triede a 7. v absolútnom poradí. V takto krátkej súťaži nie je priestor na taktizovanie a na chyby. Našťastie nám to vyšlo, na rozdiel od našich tímových kolegov. Ty ukončili svoje pôsobenie haváriou.“
Organizátori zmenili trate. Ako sa vám na nich jazdilo. Boli aj nejaké krízovky?
„Trate boli rýchle, ale aj veľmi náročné na udržanie správneho tempa, nakoľko sa menil charakter trate a bolo veľa štrku na trati. Dve z troch rýchlostných skúšok nám boli dobre známe, tak sme vedeli do čoho ideme. Krízovky neboli žiadne. Snažili sme sa isť také tempo, aby to bolo všetko pod kontrolou. Počasie prialo, tak sme si to užívali.“
Nakoniec z toho bolo druhé miesto v triede. Kde sa o ňom rozhodovalo. So Semerádom ste celkom dobre držali krok.
„Hneď v úvode súťaže vypadol Tomáš Kukučka a následne aj Mário Csente. To dokazuje ako dravo sa bojuje v našej triede. Podarilo sa nám vyhrať štyri z devaitich rýchlostných skúšok. Ale na Semeráda to nestačilo. Nechceli sme riskovať. Ale strata oproti Tatrám bola už len polovičná.“
Čo viac potešilo? Druhé miesto v triede, alebo deviate v absolútnom poradí?
„Potešilo ma oboje. Ale druhé miesto v triede 3 nás stále drží v hre o titul.“
Dobrý výsledok ste dosiahli aj na Rally Tatry. Aké boli pre vás tieto preteky? Po Dobšinskom kopci ste aj s M. Kollárikom museli byť dosť unavený, či nie?
„Rally Tatry bola pre nás, ako aj pre ostatne posádky, novinkou. Išlo sa nám dobre, ale museli sme dávať pozor na defekty. Vo vojenskom priestore to bolo dosť rozbité. Únava po Dobšinskom kopci z nás opadla hneď v úvode rely, pretože rely je práve to, čo nás dobíja energiou.“
Kvalitný výsledok ste urobili aj na Dobšinskom kopci. Čo o ňom rozhodlo?
„Príprave na Dobšinský kopec som venoval veľa. Súťaž na Jahodnej, kde som vyhral skupinu, som poňal ako test. Skúšali sme rôzne pneumatiky, tvrdosť tlmičov, ale aj rozloženie váhy vo vozidle. To prispelo k dobrému výsledku na domácom kopci. Ale musím sa priznať, že som bol veľmi odhodlaný a išiel som do toho, čo to dá a aj s mierou rizika. Ale keď som chcel urobiť traťový rekord v skupine, tak to ináč nešlo. Nakoniec sa to podarilo a pokoril som rekord Petra Jureňu z minulého roku. Bolo to pre mňa najlepšie predstavenie pred domácimi fanúšikmi. Európska špička proste nestíhala (úsmev).“
Zatiaľ sa v triede 3 držíte na dobrej pozícii. Aké sú teda plány do posledných pretekov v Košiciach.
„Na Košiciach budeme musieť začať veľmi rýchlo, keď chceme dostať pod tlak nášho konkurenta Semeráda. Dáme do toho všetko, veď šanca na titul tu stále existuje. A bez boja sa nevzdáme.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer