Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe

Matejzelová prešla od basketbalu k autám

V tíme JUKO & Co Racing Scuderia je už niekoľko rokov manažérkou Miriam Matejzelová.

Vo svojom živle. Miriam Matejzelová pred pár rokmi na pretekoch na Dobšinskom kopci.Vo svojom živle. Miriam Matejzelová pred pár rokmi na pretekoch na Dobšinskom kopci.(Zdroj: pp)

V tíme JUKO & Co Racing Scuderia je už niekoľko rokov manažérkou Miriam Matejzelová. Začínala v čase, keď sa Julo Konček venoval pretekom automobilov do vrchu, potom sa tím premiestnil na okruhy. V novom prostredí sa rýchlo zorientovala a aj keď sa tomu spočiatku bránila, teraz by sa už na kopce nevrátila. Stále však platí, že dokáže vybaviť takmer všetko.

ROŽŇAVA. V zákulisí pretekov a depe sa pohybuje s prehľadom a isto. V prevažne mužskom svete automobilových pretekov sa nemá problém orientovať. Ako prezradila, nie je hanblivý typ a v tomto prostredí sa rýchlo udomácnila. Manažérka JUKO & Co Racing Scuderia Miriam Matejzelová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vyštudovali ste veterinu, hrávali ste basketbal. No ste aj manažérkou automobilového pretekára. Aká bola vaša cesta do tímu Jula Končeka?

„Keď som stretla Jula, ešte stále som hrávala basketbal a zároveň som robila trénerku mladších žiačok. Družstvo, ktoré som v tom čase trénovala, nemalo také morálno-vôľové vlastnosti a ani chuť trénovať, ako som si predstavovala. Strácala som akosi sama motiváciu. Bolo ťažké prísť na tréning a zistiť, že pripravené cvičenia vlastne nie je s kým robiť. Zároveň som musela zatelefonovať dievčatám a zisťovať dôvody ich neúčasti na tréningu a následnom zápase. Jednoducho v družstve nebola tá správna chémia, ktorá by stmeľovala kolektív a hnala ho vpred za úspechom a tréningom. Družstvo, ktoré som trénovala predtým, práve toto malo a na tréningy aj zápasy sme sa tešili všetci, ja, hráčky a hlavne aj rodičia. Po vážnom zranení kolena, ktoré znamenalo koniec s aktívnym basketbalom, ma Julo oslovil s ponukou na spoluprácu v oblasti automobilového športu. Samozrejme, skôr než som súhlasila, som sa išla pozrieť na pár kopcov, aby som zistila, do čoho vlastne idem.“

Spomínate si na svoje prvé preteky. Aké to bolo?

„Prvé preteky, ak si dobre pamätám, boli tuším Šturec a nedopadli práve najlepšie. Už v prvom tréningu Julo trafil s bavorákom obrubník a čiastočne rozbil predok. Do pretekov sa to však stihlo ako–tak opraviť a myslím, že tam skončil druhý v skupine aj triede.
V pozícii manažéra som na prvé preteky nechala doma kompletne všetky papiere a spomenula som si na to až niekde v Budči. Našťastie Julov syn prišiel za nami na Babu aj s papiermi, takže sa to skončilo dobre. Zaplatila som teda nováčikovskú daň aj s úrokmi, keďže sme preberanie museli absolvovať narýchlo v sobotu ráno pred tréningmi.“

Úlohou manažéra je hlavne zháňanie peňazí, aspoň takú predstavu má väčšina ľudí. Je to naozaj tak?

„Je to skutočne tak. Okrem zháňania peňazí je to však aj materiálno-technické zabezpečenie, papierové vybavovanie, stravovanie a samozrejme komunikácia s usporiadateľmi a komisármi pred a počas pretekov.“

Julo Konček dlhé roky jazdil na kopcoch, pred pár sezónami však dostali prednosť okruhy. Ako ste vnímali túto zmenu, čo všetko sa zmenilo?

„V podstate som sa tomu zo začiatku bránila, lebo som vedela, že na okruhy je potrebných oveľa viac peňazí ako na kopci. Nikoho sme tam nepoznali a išli sme v podstate zo známeho do neznámeho prostredia. Veľmi nám však a hlavne aj mne osobne pomohol pretekár Miro Konôpka a jeho vtedajší manažér Dušan Vysloužil, ktorí mi všetko vysvetlili, čo a ako chodí, zoznámili ma s usporiadateľmi, komisármi. Za to im touto cestou veľmi pekne ďakujem. Teraz by som sa už na kopce nechcela vrátiť, lebo prišla som okruhom viac na chuť ako kopcom. A hlavne aj pre diváka je okruh oveľa viac zaujímavejší ako kopec, len škoda, že máme všetky okruhy tak ďaleko. To je jediné negatívum oproti kopcom.“

V motošporte sa pohybujú prevažne muži. Ako sa vám presadzovalo medzi nimi? Ako vás berú teraz?

„Osobne nie som veľmi hanblivý typ, takže som sa rýchlo medzi nimi udomácnila. Musím povedať, že poznám skoro všetkých jazdcov aj ich mechanikov, usporiadateľov aj komisárov, takže sa mi dýcha veľmi ľahko. Čo je potrebné vybaviť, určite vybavím. Skoro nikto ma neodmietne. Dokonca na pretekoch v Chorvátsku nám praskla servo hadička a keďže sme nemali náhradnú, Julo už chcel baliť a ísť domov. Ja som pobehala po depe a natrafila som na chorvátskeho majstra Európy Nika Puliča, ktorého som poznala z kopcov. On zdvihol telefón, dal mi auto so šoférom a išli sme do Rijeky k domácemu majstrovi, ktorý mi na počkanie vyrobil novú hadičku. Sobotňajšie preteky sme síce nestihli, ale v nedeľu stál Julo na štarte a dokrúžil preteky na peknom piatom mieste absolútne.“

Nelákalo vás niekedy sadnúť do auta a vyskúšať si, aké je to na trati?

„V kútiku duše aj áno, ale bojím sa toho, že ma to začne baviť. A predsa len, začínať v mojom veku je už príliš neskoro. Je to dobre tak, ako to je. Viezla som sa ako spolujazdkyňa s maďarským jazdcom Andrásom Némethom po Hungaroringu a ten adrenalín, ktorý som zažila, mi stačil. Je to síce krásne, ale za chyby sa tam kruto platí.“

Preteky prinášajú aj dramatické chvíle či krízovky. Boli aj také, že ste mali ozaj veľký strach či obavy?

„Veľký strach asi ani nie. Najväčší som mala minulý rok v lete na Slovakiaringu, keď som videla z tribúny live, ako sa Marián Rajnoha prevrátil s hondou trikrát cez strechu a potom ho odvážala helikoptéra. Našťastie bezpečnosť na tých okruhoch je na veľmi vysokej úrovni a s kopcami sa to nedá porovnať. Z tohto pohľadu je dobré, že už nejazdíme kopce.“

Bola už taká situácia, keď ste uvažovali o tom, že skončíte? Ak áno, čo vás udržalo v tíme?

„Mňa osobne taká situácia nezastihla, to skôr Julo sa pohráva často pri problémoch s pretekmi s myšlienkou ukončenia kariéry a ja som ten večne optimisticky naladený človek, ktorý ho ťahá dopredu.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  2. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  4. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  5. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  6. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  7. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  8. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Sloboda na Slovensku oslavuje 30 rokov
  1. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  2. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  3. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  4. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  5. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  6. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  7. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  10. Róbert Boženík je nový patrón školského turnaja McDonald's Cup
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 11 433
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 11 181
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 10 323
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 8 884
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 8 187
  6. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 7 700
  7. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 4 660
  8. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 4 582
  9. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 4 577
  10. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 3 931

Neprehliadnite tiež

Odsúdený exposlanec Smeru: Nechápem, čo robím v Gorile

Olejníkovi sme zavolali na mobil z Gorily spred 13 rokov. Stále platí.

František Olejník teraz fotografovanie odmietol. Snímka je z jeho prepustenia na slobodu v roku 2017.

Pri Prešove stavajú najzložitejšiu križovatku na Slovensku

Podľa ministra dopravy bude mať metropola Šariša na 30 rokov pokoj s cestami.

Vydumanec je technologicky najzložitejšou križovatkou na Slovensku. Napojí diaľnice, rýchlostné cesty a cesty II. a III. triedy.

Košice avizovali na tento rok stavbu cyklotrás, nezačali ani jednu

V rozpočte majú na cyklodopravu štedrý milión eur.

Primátor Polaček informoval počas leta o výstavbe trasy na sídlisku Nad jazerom.

Poštárku pohrýzol bojový pes. Majiteľka sa trestu vyhne

Prokuratúra podmienečne zastavila trestné stíhanie pre ublíženie na zdraví.

Poštárka ostala po útoku psa celá zakrvavená.

Hlavné správy zo Sme.sk

Galavečer k novembru ‘89 bol dvakrát drahší ako v kauze Evka

Podujatie v SND vyšlo štát na pol milióna eur.

Galavečer k výročiu Nežnej revolúcie.
Dobré ráno

Dobré ráno: Biskupi kritizujú kňaza Kuffu len opatrne

KBS sa ozvala proti kňazovi, no až keď jeho strana išla do koalície s fašistami.

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Petra Schutza

Ak sa spolieha na časový stres, opozícia pri hľadaní koalície hazarduje

Sulíkovi sa dá iba zaželať šťastie.

Peter Schutz
Martin Valihora je ambasádorom iniciatívy Národné kultúrne a spoločenské centrum

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop