Korzár logo Korzár Gemer
Piatok, 22. september, 2017 | Meniny má Móric

Matejzelová prešla od basketbalu k autám

V tíme JUKO & Co Racing Scuderia je už niekoľko rokov manažérkou Miriam Matejzelová.

Vo svojom živle. Miriam Matejzelová pred pár rokmi na pretekoch na Dobšinskom kopci.(Zdroj: pp)

V tíme JUKO & Co Racing Scuderia je už niekoľko rokov manažérkou Miriam Matejzelová. Začínala v čase, keď sa Julo Konček venoval pretekom automobilov do vrchu, potom sa tím premiestnil na okruhy. V novom prostredí sa rýchlo zorientovala a aj keď sa tomu spočiatku bránila, teraz by sa už na kopce nevrátila. Stále však platí, že dokáže vybaviť takmer všetko.

ROŽŇAVA. V zákulisí pretekov a depe sa pohybuje s prehľadom a isto. V prevažne mužskom svete automobilových pretekov sa nemá problém orientovať. Ako prezradila, nie je hanblivý typ a v tomto prostredí sa rýchlo udomácnila. Manažérka JUKO & Co Racing Scuderia Miriam Matejzelová.

Vyštudovali ste veterinu, hrávali ste basketbal. No ste aj manažérkou automobilového pretekára. Aká bola vaša cesta do tímu Jula Končeka?

„Keď som stretla Jula, ešte stále som hrávala basketbal a zároveň som robila trénerku mladších žiačok. Družstvo, ktoré som v tom čase trénovala, nemalo také morálno-vôľové vlastnosti a ani chuť trénovať, ako som si predstavovala. Strácala som akosi sama motiváciu. Bolo ťažké prísť na tréning a zistiť, že pripravené cvičenia vlastne nie je s kým robiť. Zároveň som musela zatelefonovať dievčatám a zisťovať dôvody ich neúčasti na tréningu a následnom zápase. Jednoducho v družstve nebola tá správna chémia, ktorá by stmeľovala kolektív a hnala ho vpred za úspechom a tréningom. Družstvo, ktoré som trénovala predtým, práve toto malo a na tréningy aj zápasy sme sa tešili všetci, ja, hráčky a hlavne aj rodičia. Po vážnom zranení kolena, ktoré znamenalo koniec s aktívnym basketbalom, ma Julo oslovil s ponukou na spoluprácu v oblasti automobilového športu. Samozrejme, skôr než som súhlasila, som sa išla pozrieť na pár kopcov, aby som zistila, do čoho vlastne idem.“

Spomínate si na svoje prvé preteky. Aké to bolo?

„Prvé preteky, ak si dobre pamätám, boli tuším Šturec a nedopadli práve najlepšie. Už v prvom tréningu Julo trafil s bavorákom obrubník a čiastočne rozbil predok. Do pretekov sa to však stihlo ako–tak opraviť a myslím, že tam skončil druhý v skupine aj triede.
V pozícii manažéra som na prvé preteky nechala doma kompletne všetky papiere a spomenula som si na to až niekde v Budči. Našťastie Julov syn prišiel za nami na Babu aj s papiermi, takže sa to skončilo dobre. Zaplatila som teda nováčikovskú daň aj s úrokmi, keďže sme preberanie museli absolvovať narýchlo v sobotu ráno pred tréningmi.“

Úlohou manažéra je hlavne zháňanie peňazí, aspoň takú predstavu má väčšina ľudí. Je to naozaj tak?

„Je to skutočne tak. Okrem zháňania peňazí je to však aj materiálno-technické zabezpečenie, papierové vybavovanie, stravovanie a samozrejme komunikácia s usporiadateľmi a komisármi pred a počas pretekov.“

Julo Konček dlhé roky jazdil na kopcoch, pred pár sezónami však dostali prednosť okruhy. Ako ste vnímali túto zmenu, čo všetko sa zmenilo?

„V podstate som sa tomu zo začiatku bránila, lebo som vedela, že na okruhy je potrebných oveľa viac peňazí ako na kopci. Nikoho sme tam nepoznali a išli sme v podstate zo známeho do neznámeho prostredia. Veľmi nám však a hlavne aj mne osobne pomohol pretekár Miro Konôpka a jeho vtedajší manažér Dušan Vysloužil, ktorí mi všetko vysvetlili, čo a ako chodí, zoznámili ma s usporiadateľmi, komisármi. Za to im touto cestou veľmi pekne ďakujem. Teraz by som sa už na kopce nechcela vrátiť, lebo prišla som okruhom viac na chuť ako kopcom. A hlavne aj pre diváka je okruh oveľa viac zaujímavejší ako kopec, len škoda, že máme všetky okruhy tak ďaleko. To je jediné negatívum oproti kopcom.“

V motošporte sa pohybujú prevažne muži. Ako sa vám presadzovalo medzi nimi? Ako vás berú teraz?

„Osobne nie som veľmi hanblivý typ, takže som sa rýchlo medzi nimi udomácnila. Musím povedať, že poznám skoro všetkých jazdcov aj ich mechanikov, usporiadateľov aj komisárov, takže sa mi dýcha veľmi ľahko. Čo je potrebné vybaviť, určite vybavím. Skoro nikto ma neodmietne. Dokonca na pretekoch v Chorvátsku nám praskla servo hadička a keďže sme nemali náhradnú, Julo už chcel baliť a ísť domov. Ja som pobehala po depe a natrafila som na chorvátskeho majstra Európy Nika Puliča, ktorého som poznala z kopcov. On zdvihol telefón, dal mi auto so šoférom a išli sme do Rijeky k domácemu majstrovi, ktorý mi na počkanie vyrobil novú hadičku. Sobotňajšie preteky sme síce nestihli, ale v nedeľu stál Julo na štarte a dokrúžil preteky na peknom piatom mieste absolútne.“

Nelákalo vás niekedy sadnúť do auta a vyskúšať si, aké je to na trati?

„V kútiku duše aj áno, ale bojím sa toho, že ma to začne baviť. A predsa len, začínať v mojom veku je už príliš neskoro. Je to dobre tak, ako to je. Viezla som sa ako spolujazdkyňa s maďarským jazdcom Andrásom Némethom po Hungaroringu a ten adrenalín, ktorý som zažila, mi stačil. Je to síce krásne, ale za chyby sa tam kruto platí.“

Preteky prinášajú aj dramatické chvíle či krízovky. Boli aj také, že ste mali ozaj veľký strach či obavy?

„Veľký strach asi ani nie. Najväčší som mala minulý rok v lete na Slovakiaringu, keď som videla z tribúny live, ako sa Marián Rajnoha prevrátil s hondou trikrát cez strechu a potom ho odvážala helikoptéra. Našťastie bezpečnosť na tých okruhoch je na veľmi vysokej úrovni a s kopcami sa to nedá porovnať. Z tohto pohľadu je dobré, že už nejazdíme kopce.“

Bola už taká situácia, keď ste uvažovali o tom, že skončíte? Ak áno, čo vás udržalo v tíme?

„Mňa osobne taká situácia nezastihla, to skôr Julo sa pohráva často pri problémoch s pretekmi s myšlienkou ukončenia kariéry a ja som ten večne optimisticky naladený človek, ktorý ho ťahá dopredu.“

Neprehliadnite tiež

V pešej zóne im povolili štyri autá. Dorazilo ich trinásť

Z Hlavnej si organizátor promo večierka urobil parkovisko vozidiel Renaultu a Tempusu.

Do parku na Aničke autá nesmú. Ale rely tam bude

Preteky v rekreačnej zóne vyvolávajú otázky. Magistrát: Majú všetky povolenia.

Ohlásil bombu na súde, ten ho vzal do väzby

Starší Košičan sa v pondelok postaral o 20. evakuáciu budovy košických súdov.

Ťahanovčania, pozor. Prišli svine z Družstevnej

Starosta: Je ich priveľa, ľudia sa boja.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Najčítanejšie na Gemer Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 969
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 897
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 764
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 275
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 725
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 648
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 498
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 234

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 080
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 847
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 006
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 744

    Už ste čítali?

    Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop