Korzár logo Korzár Gemer

Linky mestskej dopravy v Rožňave obmedzili na polovicu

Rožňavčania sa od polovice februára na železničnú stanicu nedostanú. Linku zrušili.

Autobusové nástupište. Spoj na železničnú stanicu odtiaľto už nepôjde. Linku zrušili.Autobusové nástupište. Spoj na železničnú stanicu odtiaľto už nepôjde. Linku zrušili. (Zdroj: šim)

Mestskú hromadnú dopravu v Rožňave výrazne oklieštili. Mesto a dopravca sa dohodli na úspornejšom variante. Samospráva ušetrí až polovicu vlaňajších nákladov.

ROŽŇAVA. O obmedzení rozsahu MHD rokovalo mesto s košickým Eurobusom ako poskytovateľom služby vo verejnom záujme. Vzišli z toho dva varianty úspor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlani si mesto od Eurobusu objednalo objem 90 500 km za takmer 88-tisíc eur.

Prvý variant počítal s úsporou 22 377 km, druhý až so 41 153 km. Teda mesto by si od Eurobusu objednalo o takmer 50 percent kilometrov menej ako v roku 2012. V tomto roku by tak mesto dopravcovi zaplatilo 37 948 €.

SkryťVypnúť reklamu

A práve o druhom, oveľa úspornejšom variante, rozhodovali rožňavskí poslanci.

Poslancovi Karlovi Kováčovi (nez.) chýbali informácie o vyťaženosti liniek i rentabilite spojov. Navrhol bod z rokovania stiahnuť a vrátiť sa k nemu pri rozhodovaní o rozpočte.

Ako uviedol zástupca primátora Ondrej Bolaček (nez.), štatistika MHD bola súčasťou pracovného rokovania mesta s dopravcom: „Práve tá nám ukázala, ktoré linky sú vyťažené a ktoré nerentabilné. Z toho vzišiel aj druhý variant, s ktorým ušetríme až polovicu vlaňajších nákladov na MHD.“

Linka na stanicu najstratovejšia

Poslancovi Ivanovi Kuhnovi (OKS) chýbalo porovnanie liniek MHD s grafikonom železníc, ktorý začal platiť v decembri 2012.

„Možno by bolo zaujímavé vidieť čísla za posledný mesiac roka 2012 na autobusových linkách na železničnú stanicu aj v súvislosti so zavedením nových vlakových spojov. Prvotné čísla naozaj ukazovali, že počet cestujúcich na tejto linke bol nízky. Nerád by som bol, keby sme urobili nejakú chybu,“ uviedol Kuhn.

SkryťVypnúť reklamu

„Ak by sa to dnes odsúhlasilo, nie je problém v prípade potreby sa k tomu vrátiť?“ adresoval otázku primátor mesta Pavol Burdiga (Most-Híd) riaditeľovi Dopravného závodu v Rožňave Jurajovi Sústrikovi.

„Kedykoľvek sa dohodneme, spoje je možné zaviesť naspäť. Čo sa týka vyťaženosti rýchlikov, skôr mám informácie, že počet cestujúcich zatiaľ nestúpol. Pri rýchlikoch, ktoré sme doteraz zabezpečovali linkami MHD, určite nie. Diaľkovej autobusovej dopravy medzi Rožňavou a Bratislavou ubúda, je predpoklad, že väčšina cestujúcich sa preorientuje na vlaky,“ uviedol J. Sústrik.

Doplnil, že ani prvý, ani druhý variant s linkami na železničnú stanicu nepočítal. „Táto linka bola najstratovejšia,“ dodal riaditeľ.

Po novom od 18. februára

V rámci mesta v súčasnosti jazdia dve autobusové linky. Jedna z autobusového nástupišťa jazdí na železničnú stanicu síce ako prímestská linka, avšak v rámci MHD. MHD obsluhujú dva autobusy, v mimomestskej doprave ďalších 17 až 20 autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

„Apelujem na poslancov, aby to neschválili. Nerád by som bol, keby sme pri hlasovaní o rozpočte došli k tomu, že na iné, dôležitejšie veci, neostanú peniaze, keď na MHD dáme 41-tisíc eur. Myslím si, že diery v cestách a práce technických služieb, do ktorých by sme mali naliať viac peňazí, sú dôležitejšie,“ dodal K. Kováč.

V záverečnom hlasovaní 14 zo 16 prítomných poslancov zahlasovalo za druhý variant v MHD.

Nový cestovný poriadok MHD začne v meste platiť od 18. februára. „Nemyslím si, že je to šťastné rozhodnutie. Menej autobusových spojov skôr skomplikuje život obyčajným ľuďom. Na nich však asi v meste nemyslia,“ poznamenala cestujúca Mária Forgáčová.


Najčítanejšie na Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 306
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 414
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 230
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 257
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 889
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 408
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 554
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video