Korzár logo Korzár Gemer
Streda, 6. júl, 2022 | Meniny má Patrik, Patrícia

Plešivčania kritizujú signalizáciu na priecestí

Tragédia na železničnom priecestí pri Plešivci, pri ktorej na sklonku roka vyhasli dva životy, stále rezonuje v mysliach ľudí.

Železničné priecestie. Na sklonku roka tu vyhasli dva ľudské životy.Železničné priecestie. Na sklonku roka tu vyhasli dva ľudské životy. (Zdroj: archív polície)

Tragédia na železničnom priecestí pri Plešivci (okres Rožňava), pri ktorej na sklonku roka vyhasli dva ľudské životy, ešte stále rezonuje v mysliach miestnych ľudí. Tí sú presvedčení, že signalizácia na tomto priecestí je zle nastavená, čo sa podľa nich tiež mohlo podpísať pod tragédiu.

PLEŠIVEC. K tragédii došlo tri dni pred koncom roka krátko pred 15. hodinou.

Osobné auto Škoda Octavia viedol 32-ročný vodič z obce Gemerská Poloma v smere na obec Plešivec. Z dosiaľ nezistených príčin vošiel na chránené železničné priecestie. V rovnakom čase od Plešivca prichádzal rýchlik.

Zrážke sa už zabrániť nedalo. Vodič i jeho 42-ročná spolujazdkyňa utrpeli zranenia, ktorým na mieste podľahli.
Polícia začala trestné stíhanie pre prečin usmrtenia.

Miestni vodiči veľmi dobre poznajú toto železničné priecestie. Na nehodu hojne reagovali na internete.

„Signalizácia a spúšťanie závor sú tam riešené veľmi zle. Vodič auta mal určite veľa zlých skúseností s týmto priecestím, inak by ho určite nenapadlo prechádzať pri spustených závorách. Snáď sa týmto prejazdom už začnú kompetentní zaoberať. Len škoda, že to muselo stáť niekoho život,“ takto reagoval na jednom z portálov Milan.

Problematické priecestie?

„Neraz sa stáva, že závory sú už dole a vlak smerujúci do Košíc čaká na červenej na stanici v Gemerskej Hôrke, kým nevypravia vlak zo stanice Plešivec južným smerom. Až keď tento vlak prejde priecestím a následne sa minú s vlakom v stanici Gemerská Hôrka, až potom má zelenú a prejde tento druhý vlak cez inkriminované priecestie. Až potom sa otvoria závory. Proces niekedy trvá aj 20-30 minút, je to poriadny chaos a Železnice SR sa napriek upozorneniam tvária ako mŕtvy chrobák,“ zareagovala ďalšia Gemerčanka.

O stanovisko sme požiadali aj Železnice SR.

„Zabezpečovacie zariadenie na priecestí bolo v čase nehody plne funkčné v súlade s platnými technickými normami a v činnosti,“ uviedla hovorkyňa Martina Pavliková.

V deň, kedy došlo k nehode, mali údajne pracovníci železníc opravovať závoru na priecestí.

„V uvedený deň neevidujú žiadnu poruchu na uvedenom zariadení, čo je možné overiť zo záznamníka porúch,“ vyvrátila informácie M. Pavliková.

Ako dodala, k situácii, že sa vlak vypravený z Plešivca míňa s vlakom v stanici Gemerská Hôrka, z hľadiska frekvencie pri správnej činnosti zariadenia môže dôjsť len výnimočne.

„Napríklad pri meškaní vlakov a aj to len vtedy, keď je nutné z pohľadu dopravného zamestnanca riešiť vzniknutú situáciu týmto spôsobom na úkor dlhšieho uzavretia priecestia,“ doplnila hovorkyňa.

Fakty

Čo hovorí cestný zákon

Pred železničným priecestím vodič je povinný počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie.

Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak sa dáva výstraha dvoma červenými striedavo prerušovanými svetlami priecestného zabezpečovacieho zariadenia, ak sa dáva výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka priecestného zabezpečovacieho zariadenia, ak sa spúšťajú, ak sú spustené alebo ak sa dvíhajú závory, ak už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak alebo iné dráhové vozidlo alebo ak počuť najmä jeho húkanie alebo pískanie.

Účastník cestnej premávky je ďalej povinný správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky, pritom je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému, dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke, poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam, poslúchnuť pokyn vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia.

šim

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  2. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  3. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  4. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  2. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  4. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  5. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  8. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 415
  2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 13 405
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 8 480
  4. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 8 316
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 7 257
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 6 477
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 613
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 960

Blogy SME

  1. Tomáš Jacko: Ako chytiť jednorožca alebo 5 tipov čo by malo HR robiť inak
  2. Ján Škerko: Ruská propaganda prerazila atmosféru, dostala sa do vesmíru a i tam „pabeďíla”
  3. Vlasta Žampová: Satanskí mučenici apoštola Fica riadili vypaľovanie Slovenska
  4. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  5. Peter Paulík: Svetový úspech slovenského mosta
  6. Elena Antalová: Ohovárať iných "fasa", divák "ďakuje" za bulvár naživo.
  7. Věra Tepličková: Osvetové aktivity alebo Malá inšpirácia zo zahraničia
  8. Jana Melišová: KRÁTKO O RODIČOVSTVE…
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 895
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 457
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 279
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 690
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 890
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 3 814
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 288
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 998
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tomáš Jacko: Ako chytiť jednorožca alebo 5 tipov čo by malo HR robiť inak
  2. Ján Škerko: Ruská propaganda prerazila atmosféru, dostala sa do vesmíru a i tam „pabeďíla”
  3. Vlasta Žampová: Satanskí mučenici apoštola Fica riadili vypaľovanie Slovenska
  4. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  5. Peter Paulík: Svetový úspech slovenského mosta
  6. Elena Antalová: Ohovárať iných "fasa", divák "ďakuje" za bulvár naživo.
  7. Věra Tepličková: Osvetové aktivity alebo Malá inšpirácia zo zahraničia
  8. Jana Melišová: KRÁTKO O RODIČOVSTVE…
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 895
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 457
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 279
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 690
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 890
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 3 814
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 288
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 998
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie