Korzár logo Korzár Gemer
Piatok, 25. jún, 2021 | Meniny má TadeášKrížovkyKrížovky

Plešivčania kritizujú signalizáciu na priecestí

Tragédia na železničnom priecestí pri Plešivci, pri ktorej na sklonku roka vyhasli dva životy, stále rezonuje v mysliach ľudí.

Železničné priecestie. Na sklonku roka tu vyhasli dva ľudské životy.Železničné priecestie. Na sklonku roka tu vyhasli dva ľudské životy. (Zdroj: archív polície)

Tragédia na železničnom priecestí pri Plešivci (okres Rožňava), pri ktorej na sklonku roka vyhasli dva ľudské životy, ešte stále rezonuje v mysliach miestnych ľudí. Tí sú presvedčení, že signalizácia na tomto priecestí je zle nastavená, čo sa podľa nich tiež mohlo podpísať pod tragédiu.

PLEŠIVEC. K tragédii došlo tri dni pred koncom roka krátko pred 15. hodinou.

Osobné auto Škoda Octavia viedol 32-ročný vodič z obce Gemerská Poloma v smere na obec Plešivec. Z dosiaľ nezistených príčin vošiel na chránené železničné priecestie. V rovnakom čase od Plešivca prichádzal rýchlik.

Zrážke sa už zabrániť nedalo. Vodič i jeho 42-ročná spolujazdkyňa utrpeli zranenia, ktorým na mieste podľahli.
Polícia začala trestné stíhanie pre prečin usmrtenia.

Miestni vodiči veľmi dobre poznajú toto železničné priecestie. Na nehodu hojne reagovali na internete.

„Signalizácia a spúšťanie závor sú tam riešené veľmi zle. Vodič auta mal určite veľa zlých skúseností s týmto priecestím, inak by ho určite nenapadlo prechádzať pri spustených závorách. Snáď sa týmto prejazdom už začnú kompetentní zaoberať. Len škoda, že to muselo stáť niekoho život,“ takto reagoval na jednom z portálov Milan.

Problematické priecestie?

„Neraz sa stáva, že závory sú už dole a vlak smerujúci do Košíc čaká na červenej na stanici v Gemerskej Hôrke, kým nevypravia vlak zo stanice Plešivec južným smerom. Až keď tento vlak prejde priecestím a následne sa minú s vlakom v stanici Gemerská Hôrka, až potom má zelenú a prejde tento druhý vlak cez inkriminované priecestie. Až potom sa otvoria závory. Proces niekedy trvá aj 20-30 minút, je to poriadny chaos a Železnice SR sa napriek upozorneniam tvária ako mŕtvy chrobák,“ zareagovala ďalšia Gemerčanka.

O stanovisko sme požiadali aj Železnice SR.

„Zabezpečovacie zariadenie na priecestí bolo v čase nehody plne funkčné v súlade s platnými technickými normami a v činnosti,“ uviedla hovorkyňa Martina Pavliková.

V deň, kedy došlo k nehode, mali údajne pracovníci železníc opravovať závoru na priecestí.

„V uvedený deň neevidujú žiadnu poruchu na uvedenom zariadení, čo je možné overiť zo záznamníka porúch,“ vyvrátila informácie M. Pavliková.

Ako dodala, k situácii, že sa vlak vypravený z Plešivca míňa s vlakom v stanici Gemerská Hôrka, z hľadiska frekvencie pri správnej činnosti zariadenia môže dôjsť len výnimočne.

„Napríklad pri meškaní vlakov a aj to len vtedy, keď je nutné z pohľadu dopravného zamestnanca riešiť vzniknutú situáciu týmto spôsobom na úkor dlhšieho uzavretia priecestia,“ doplnila hovorkyňa.

Fakty

Čo hovorí cestný zákon

Pred železničným priecestím vodič je povinný počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie.

Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak sa dáva výstraha dvoma červenými striedavo prerušovanými svetlami priecestného zabezpečovacieho zariadenia, ak sa dáva výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka priecestného zabezpečovacieho zariadenia, ak sa spúšťajú, ak sú spustené alebo ak sa dvíhajú závory, ak už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak alebo iné dráhové vozidlo alebo ak počuť najmä jeho húkanie alebo pískanie.

Účastník cestnej premávky je ďalej povinný správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky, pritom je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému, dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke, poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam, poslúchnuť pokyn vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia.

šim

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Desať najkrajších pláží na Korfu
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Desať najkrajších pláží na Korfu
  2. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  3. Vážení poslanci, to naozaj?
  4. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  7. Vážení poslanci, to naozaj?
  8. Koniec čakania na kuriéra
  9. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  10. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 578
  2. Stiahnite si stovky e-kníh 6 031
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 896
  4. Vážení poslanci, to naozaj? 4 589
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 4 420
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 644
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 447
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 435
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 070
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 2 945
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kontrola na rakúsko-slovenskej hranici.

Hranice zostávajú dokorán aj po odhalení delta mutácie na Slovensku.


8 h
Veľké škody sú hlásené z obce Lužice.

Masívne poškodených je sedem obcí.


a 2 ďalší 6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop