Korzár logo Korzár Gemer
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Najzraniteľnejší sú v premávke chodci

Bezpečnosti na cestách nie je nikdy dosť. V okrese Rožňava sa na cestách stalo od začiatku roka 5 smrteľných nehôd. Najzraniteľnejší sú chodci.



ROŽŇAVA. Najzraniteľnejšou skupinou účastníkov cestnej premávky sú chodci. Tí často svojím konaním porušujú predpisy a neohrozia tým len svoju bezpečnosť, ale aj bezpečnosť ostatných účastníkov cestnej premávky.

Od začiatku roka sa v okrese Rožňava stalo 5 smrteľných nehôd. Obeťami boli traja chodci, jeden motocyklista a jeden vodič nemotorového vozidla.

Správať sa ohľaduplne a disciplinovane

„V prvom rade musíme znova zdôrazniť, že chodec je účastník cestnej premávky pohybujúci sa pešo. Základnou povinnosťou všetkých účastníkov cestnej premávky (aj chodcov, aj vodičov) je správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozili bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky,“ zdôraznila Jana Mésarová, hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach.

Dôležité je mať vždy na pamäti, že pri strete motorového vozidla a ľudského tela má vždy navrch motorové vozidlo. Rovnako je dôležitý aj fakt, že človek pohybujúci sa pešo dokáže zastať rýchlejšie ako akékoľvek motorové vozidlo.

Stane sa, že človek pri prechode na druhú stranu cesty nepoužije priechod pre chodcov. Ale aj tu je dôležité, že „chodci, ktorí prechádzajú mimo priechodov pre chodcov si musia uvedomiť, že tu majú vodiči pred nimi prakticky prednosť pri používaní vozovky.“

Pozor na zver

Okrem toho, že svoje povinnosti majú chodci, je to tak aj opačne. Vodiči musia dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom, chodcom, najmä deťom a tiež osobám so zdravotným postihnutím, či starým osobám.

„Dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky,“ podotýka Mésarová. Rovnako treba zvýšiť opatrnosť v úseku zastávky verejnej dopravy, kedy sa často stane, že cestujúci bezhlavo vstúpi na vozovku.

Súčasné ročné obdobie súvisí aj s migráciou zveri. A tá dokáže pri strete s motorovým vozidlom narobiť veľké škody. „Škodových udalostí a dopravných nehôd s účasťou lesnej zveri sme v roku 2011 zaznamenali 109, v tomto roku 2012 doposiaľ evidujeme (k 18. 9. 2012) 68 takýchto udalostí,“ dodáva Mésarová.

ico

Povinnosti chodcov

  • použiť priechod pre chodcov
  • nevstupovať na vozovku, ak prichádza vozidlo s právom prednostnej jazdy
  • umožniť električke plynulý prejazd
  • neprechádzať jednotlivo, ale v skupinách
  • nevstupovať na vozovku, ak cez ňu nie je možné bezpečne prejsť (vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúceho auta)
  • nezastavovať sa a nezdržiavať bezdôvodne na vozovke

zdroj: KRPZ KOŠICE

ico

Najčastejšie miesta prechodu lesnej zveri

  • Hrhov až Jablonov nad Turňou
  • Horský priechod Soroška
  • Lipovník až Krásnohorské Podhradie
  • Rožňava až Plešivec
  • Plešivec až Čoltovo

zdroj: KRPZ KOŠICE

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  1. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  2. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  4. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 645
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 842
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 070
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 695
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 808
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 549
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 2 062

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Opýtám sa R. R.
  2. Anna Miľanová: Rozpustné autá?
  3. Lubomir Zahora: Siroty miznú, nik nevie kam
  4. Miroslav Kocúr: Na každom, aj na ministrovi školstva záleží
  5. Za živé rieky: Rudava, rieka ktorá ožila
  6. Juraj Droba: Moderné školy na úrovni 21. storočia
  7. Stop alibizmu: Modlite sa s Putinom, aby Boh neexistoval – vy, schvaľovatelia ruskej agresie voči Ukrajine
  8. Štefan Vidlár: Servilňí servanťi Slováci
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 956
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 748
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 720
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 154
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 406
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 114
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 843
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 655
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Opýtám sa R. R.
  2. Anna Miľanová: Rozpustné autá?
  3. Lubomir Zahora: Siroty miznú, nik nevie kam
  4. Miroslav Kocúr: Na každom, aj na ministrovi školstva záleží
  5. Za živé rieky: Rudava, rieka ktorá ožila
  6. Juraj Droba: Moderné školy na úrovni 21. storočia
  7. Stop alibizmu: Modlite sa s Putinom, aby Boh neexistoval – vy, schvaľovatelia ruskej agresie voči Ukrajine
  8. Štefan Vidlár: Servilňí servanťi Slováci
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 956
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 748
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 720
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 154
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 406
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 114
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 843
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 655
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie