Korzár logo Korzár Gemer

Konček zamieril do rakúskeho Histo cupu

Technické problémy, ktoré sprevádzali Vectru Jula Končeka v úvode slovenských majstrovstiev na okruhoch, znamenali výpadok bodov. Súperi sa mu vzdialili.

Na trati. Vauxhall Vectra Jula Končeka na trati Pannoniaringu.Na trati. Vauxhall Vectra Jula Končeka na trati Pannoniaringu. (Zdroj: archív J. K.)

Tím tak začal uvažovať o inom seriáli. Nakoniec zamierili do rakúskeho Histo cupu.

ROŽŇAVA. Nedokončené druhé preteky na Hungaroringu, rovnako aj výpadok na Slovakiaringu pripravili J. Končeka body. Ďalšie dve podujatia vynechal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Rozhodli sme sa preto zabaliť medzinárodné majstrovstvá Slovenska. Navyše na ostatné preteky treba cestovať ďaleko, čo je pre nás finančne dosť náročné a vzhľadom na bodovú stratu to nemalo význam,“ opísal situáciu spred pár týždňov rožňavský jazdec Julo Konček.

Začali tak hľadať iný seriál pretekov a do oka im padol rakúsky seriál Histo cup. V ňom nie sú len historické vozidlá, aj keď to názov naznačuje, ale aj súčasné.

SkryťVypnúť reklamu

Podmienkou je rok výroby, ktorý sa končí rokom 2001. Končekova Vectra z roku 1996 tam zapadla a bola zaradená do kategórie Young Timer, kde súťažia vozidlá vyrobené od 1981 do 2001.

„Myslím si, že toto rozdelenie je viac spravodlivé, nejazdím s vozmi rok či dva starými, ale s vozmi približne rovnakého veku či konštrukcie,“ vysvetlil J. Konček.

Organizátor sa aj potešil, pretože bola to jednak jediná Vectra, jednak jediný jazdec zo Slovenska. Aj preto potom na Pannoniaringu bol o vozidlo záujem. Druhý júlový víkend sa tam išlo deviate a desiate kolo Histo cupu.

Pre skúseného rožňavského jazdca to bola na tomto okruhu premiéra. Aj keď mu príliš nesedel, s dosiahnutým výsledkom bol spokojný. Ale poďme po poriadku.

„Po problémoch s elektronikou sme urobili veľa, no stále sme si na sto percent neboli istí, či sa nám podarilo poruchu úplne odstrániť. Išli sme na preteky s takým očakávaním. Aj keď prišli rôzne problémy, motor fungoval bez problémov,“ uviedol J. Konček.

SkryťVypnúť reklamu

Dobré výsledky

Na štarte prvej jazdy sa v kategórii Young Timer zišlo 32 vozov, v triede do dvoch litrov, kde štartuje aj Konček, ich bolo dvanásť. „Dosť mi trvá, kým sa na novom okruhu aklimatizujem, je na rovine, niet orientačných bodov,“ posťažoval sa J. Konček.

Objavil sa tiež problém s pneumatikami. Na piatkový voľný tréning totiž dali použité a tie sa na hrubozrnnom asfalte rýchlo opotrebovali. Našťastie mali so sebou aj druhú sadu. Nakoniec však bol J. Konček spokojný. V meranom tréningu mal v absolútnom poradí deviaty čas, v triede bol druhý.

Sobotňajšie preteky sa začali dobre. Posunul sa na siedme miesto celkovo a prvé v triede. „V treťom kole zrazu začal ísť volant ťažko a v kabíne sa objavil dym. Neskôr sme zistili, že praskla hadička serva,“ objasnil J. Konček.

SkryťVypnúť reklamu

Zvyšných sedem kôl sa tak trápil jednak s riadením, jednak s horúčavou. Úspešne odolával tlaku až do posledného kola, v ktorom sa súperovi v triede podarilo dostať pred neho. „Vzhľadom na technické problémy to bol dobrý výsledok,“ konštatoval J. Konček.

V nedeľu ráno sa objavil ďalší problém. Tentoraz s dobíjaním. V tréningu tak J. Konček odkrúžil tri kolá a trochu znechutený uvažova,l či vôbec odštartovať. Aj keď s obavami, predsa len na preteky nastúpil. Štartoval z dvanástej pozície.

„Hoci ma dobíjanie strašilo celých desať kôl, vydržalo,“ uviedol J. Konček. Nakoniec skončil v absolútnom poradí na piatom mieste a svoju triedu vyhral. „Dosiahli sme veľmi dobré umiestnenie, aj keď nás technika potrápila. No som rád, že motor funguje bez problémov a elektronika drží,“ poznamenal J. Konček.

„Pocit z premiéry v Histo cupe je výborný. No už aj tu je sezóna v polovici. Pokračovať bude prvý augustový víkend na Slovakiaringu. Podľa výsledkov uvidíme, ako ďalej.“

O dva týždne nato sa na slovenský okruh vráti znova, pôjde sa tam Cena Slovenska. Rakúsky seriál sa bude končiť koncom septembra na okruhu v talianskej Monze, čo je pre J. Končeka lákavé. „No v tom čase sa ide aj Jesenná cena v Brne,“ naznačil neľahké rozhodovanie J. Konček.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 405
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 574
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 341
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 412
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 005
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 564
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 076
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video