Tím tak začal uvažovať o inom seriáli. Nakoniec zamierili do rakúskeho Histo cupu.
ROŽŇAVA. Nedokončené druhé preteky na Hungaroringu, rovnako aj výpadok na Slovakiaringu pripravili J. Končeka body. Ďalšie dve podujatia vynechal.
„Rozhodli sme sa preto zabaliť medzinárodné majstrovstvá Slovenska. Navyše na ostatné preteky treba cestovať ďaleko, čo je pre nás finančne dosť náročné a vzhľadom na bodovú stratu to nemalo význam,“ opísal situáciu spred pár týždňov rožňavský jazdec Julo Konček.
Začali tak hľadať iný seriál pretekov a do oka im padol rakúsky seriál Histo cup. V ňom nie sú len historické vozidlá, aj keď to názov naznačuje, ale aj súčasné.
Podmienkou je rok výroby, ktorý sa končí rokom 2001. Končekova Vectra z roku 1996 tam zapadla a bola zaradená do kategórie Young Timer, kde súťažia vozidlá vyrobené od 1981 do 2001.
„Myslím si, že toto rozdelenie je viac spravodlivé, nejazdím s vozmi rok či dva starými, ale s vozmi približne rovnakého veku či konštrukcie,“ vysvetlil J. Konček.
Organizátor sa aj potešil, pretože bola to jednak jediná Vectra, jednak jediný jazdec zo Slovenska. Aj preto potom na Pannoniaringu bol o vozidlo záujem. Druhý júlový víkend sa tam išlo deviate a desiate kolo Histo cupu.
Pre skúseného rožňavského jazdca to bola na tomto okruhu premiéra. Aj keď mu príliš nesedel, s dosiahnutým výsledkom bol spokojný. Ale poďme po poriadku.
„Po problémoch s elektronikou sme urobili veľa, no stále sme si na sto percent neboli istí, či sa nám podarilo poruchu úplne odstrániť. Išli sme na preteky s takým očakávaním. Aj keď prišli rôzne problémy, motor fungoval bez problémov,“ uviedol J. Konček.
Dobré výsledky
Na štarte prvej jazdy sa v kategórii Young Timer zišlo 32 vozov, v triede do dvoch litrov, kde štartuje aj Konček, ich bolo dvanásť. „Dosť mi trvá, kým sa na novom okruhu aklimatizujem, je na rovine, niet orientačných bodov,“ posťažoval sa J. Konček.
Objavil sa tiež problém s pneumatikami. Na piatkový voľný tréning totiž dali použité a tie sa na hrubozrnnom asfalte rýchlo opotrebovali. Našťastie mali so sebou aj druhú sadu. Nakoniec však bol J. Konček spokojný. V meranom tréningu mal v absolútnom poradí deviaty čas, v triede bol druhý.
Sobotňajšie preteky sa začali dobre. Posunul sa na siedme miesto celkovo a prvé v triede. „V treťom kole zrazu začal ísť volant ťažko a v kabíne sa objavil dym. Neskôr sme zistili, že praskla hadička serva,“ objasnil J. Konček.
Zvyšných sedem kôl sa tak trápil jednak s riadením, jednak s horúčavou. Úspešne odolával tlaku až do posledného kola, v ktorom sa súperovi v triede podarilo dostať pred neho. „Vzhľadom na technické problémy to bol dobrý výsledok,“ konštatoval J. Konček.
V nedeľu ráno sa objavil ďalší problém. Tentoraz s dobíjaním. V tréningu tak J. Konček odkrúžil tri kolá a trochu znechutený uvažova,l či vôbec odštartovať. Aj keď s obavami, predsa len na preteky nastúpil. Štartoval z dvanástej pozície.
„Hoci ma dobíjanie strašilo celých desať kôl, vydržalo,“ uviedol J. Konček. Nakoniec skončil v absolútnom poradí na piatom mieste a svoju triedu vyhral. „Dosiahli sme veľmi dobré umiestnenie, aj keď nás technika potrápila. No som rád, že motor funguje bez problémov a elektronika drží,“ poznamenal J. Konček.
„Pocit z premiéry v Histo cupe je výborný. No už aj tu je sezóna v polovici. Pokračovať bude prvý augustový víkend na Slovakiaringu. Podľa výsledkov uvidíme, ako ďalej.“
O dva týždne nato sa na slovenský okruh vráti znova, pôjde sa tam Cena Slovenska. Rakúsky seriál sa bude končiť koncom septembra na okruhu v talianskej Monze, čo je pre J. Končeka lákavé. „No v tom čase sa ide aj Jesenná cena v Brne,“ naznačil neľahké rozhodovanie J. Konček.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer