Korzár logo Korzár Gemer
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Konček zamieril do rakúskeho Histo cupu

Technické problémy, ktoré sprevádzali Vectru Jula Končeka v úvode slovenských majstrovstiev na okruhoch, znamenali výpadok bodov. Súperi sa mu vzdialili.

Na trati. Vauxhall Vectra Jula Končeka na trati Pannoniaringu.Na trati. Vauxhall Vectra Jula Končeka na trati Pannoniaringu. (Zdroj: archív J. K.)

Tím tak začal uvažovať o inom seriáli. Nakoniec zamierili do rakúskeho Histo cupu.

ROŽŇAVA. Nedokončené druhé preteky na Hungaroringu, rovnako aj výpadok na Slovakiaringu pripravili J. Končeka body. Ďalšie dve podujatia vynechal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Rozhodli sme sa preto zabaliť medzinárodné majstrovstvá Slovenska. Navyše na ostatné preteky treba cestovať ďaleko, čo je pre nás finančne dosť náročné a vzhľadom na bodovú stratu to nemalo význam,“ opísal situáciu spred pár týždňov rožňavský jazdec Julo Konček.

Začali tak hľadať iný seriál pretekov a do oka im padol rakúsky seriál Histo cup. V ňom nie sú len historické vozidlá, aj keď to názov naznačuje, ale aj súčasné.

SkryťVypnúť reklamu

Podmienkou je rok výroby, ktorý sa končí rokom 2001. Končekova Vectra z roku 1996 tam zapadla a bola zaradená do kategórie Young Timer, kde súťažia vozidlá vyrobené od 1981 do 2001.

„Myslím si, že toto rozdelenie je viac spravodlivé, nejazdím s vozmi rok či dva starými, ale s vozmi približne rovnakého veku či konštrukcie,“ vysvetlil J. Konček.

Organizátor sa aj potešil, pretože bola to jednak jediná Vectra, jednak jediný jazdec zo Slovenska. Aj preto potom na Pannoniaringu bol o vozidlo záujem. Druhý júlový víkend sa tam išlo deviate a desiate kolo Histo cupu.

Pre skúseného rožňavského jazdca to bola na tomto okruhu premiéra. Aj keď mu príliš nesedel, s dosiahnutým výsledkom bol spokojný. Ale poďme po poriadku.

„Po problémoch s elektronikou sme urobili veľa, no stále sme si na sto percent neboli istí, či sa nám podarilo poruchu úplne odstrániť. Išli sme na preteky s takým očakávaním. Aj keď prišli rôzne problémy, motor fungoval bez problémov,“ uviedol J. Konček.

SkryťVypnúť reklamu

Dobré výsledky

Na štarte prvej jazdy sa v kategórii Young Timer zišlo 32 vozov, v triede do dvoch litrov, kde štartuje aj Konček, ich bolo dvanásť. „Dosť mi trvá, kým sa na novom okruhu aklimatizujem, je na rovine, niet orientačných bodov,“ posťažoval sa J. Konček.

Objavil sa tiež problém s pneumatikami. Na piatkový voľný tréning totiž dali použité a tie sa na hrubozrnnom asfalte rýchlo opotrebovali. Našťastie mali so sebou aj druhú sadu. Nakoniec však bol J. Konček spokojný. V meranom tréningu mal v absolútnom poradí deviaty čas, v triede bol druhý.

Sobotňajšie preteky sa začali dobre. Posunul sa na siedme miesto celkovo a prvé v triede. „V treťom kole zrazu začal ísť volant ťažko a v kabíne sa objavil dym. Neskôr sme zistili, že praskla hadička serva,“ objasnil J. Konček.

SkryťVypnúť reklamu

Zvyšných sedem kôl sa tak trápil jednak s riadením, jednak s horúčavou. Úspešne odolával tlaku až do posledného kola, v ktorom sa súperovi v triede podarilo dostať pred neho. „Vzhľadom na technické problémy to bol dobrý výsledok,“ konštatoval J. Konček.

V nedeľu ráno sa objavil ďalší problém. Tentoraz s dobíjaním. V tréningu tak J. Konček odkrúžil tri kolá a trochu znechutený uvažova,l či vôbec odštartovať. Aj keď s obavami, predsa len na preteky nastúpil. Štartoval z dvanástej pozície.

„Hoci ma dobíjanie strašilo celých desať kôl, vydržalo,“ uviedol J. Konček. Nakoniec skončil v absolútnom poradí na piatom mieste a svoju triedu vyhral. „Dosiahli sme veľmi dobré umiestnenie, aj keď nás technika potrápila. No som rád, že motor funguje bez problémov a elektronika drží,“ poznamenal J. Konček.

„Pocit z premiéry v Histo cupe je výborný. No už aj tu je sezóna v polovici. Pokračovať bude prvý augustový víkend na Slovakiaringu. Podľa výsledkov uvidíme, ako ďalej.“

O dva týždne nato sa na slovenský okruh vráti znova, pôjde sa tam Cena Slovenska. Rakúsky seriál sa bude končiť koncom septembra na okruhu v talianskej Monze, čo je pre J. Končeka lákavé. „No v tom čase sa ide aj Jesenná cena v Brne,“ naznačil neľahké rozhodovanie J. Konček.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 060
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 853
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 099
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 091
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 933
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 3 842
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 199

Blogy SME

  1. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  2. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  3. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  4. Jozef Ďanovský: Havran Never More
  5. Anna Miľanová: Možno Tanečnica poľná...
  6. Štefan Vidlár: Ožereš sa
  7. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  8. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 440
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 398
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 954
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 268
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 077
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 894
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 896
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 885
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  2. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  3. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  4. Jozef Ďanovský: Havran Never More
  5. Anna Miľanová: Možno Tanečnica poľná...
  6. Štefan Vidlár: Ožereš sa
  7. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  8. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 440
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 398
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 954
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 268
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 077
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 894
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 896
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 885
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie