Korzár logo Korzár Gemer
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia
Nájdete nás na webe

Manželom Ulrichovcom učarovali púštne preteky

V nedeľu sa cestou domov z pretekov Silk Way Rally v Rusku zastavila v Betliari posádka bratislavského Raid Adventure Team, ktorú tvoria manželia Juraj a Daniela Ulrichovci.

Celý tím Raid Adventure tvorilo na Silk Way Rally šesť ľudí. Súťažná posádka D. a J. Ulrichovci sú vpravo.Celý tím Raid Adventure tvorilo na Silk Way Rally šesť ľudí. Súťažná posádka D. a J. Ulrichovci sú vpravo.(Zdroj: Peter Podolinský)

Zastávka v Betliari však nebola celkom náhodná. Jednak odtiaľto pochádza dvojica mechanikov tímu, jednak odtiaľto pochádza mama J. Ulricha, ktorý tu zvykom ako dieťa tráviť prázdniny.

BETLIAR. Preteky Silk Way Rally sú obdobou známej súťaže Rally Paríž – Dakar. V tomto roku sa išiel tretí ročník, pričom Ulrichovci sa zúčastnili už druhýkrát. Slávnostný štart pretekov bol 7. júla na Červenom námestí a cieľ bol naplánovaný na piatok 13. júla v meste Geležnik.

Vzhľadom na povodne, ktoré v čase konania zasiahli túto oblasť i mohutné dažde, ktoré komplikovali podujatie, sa organizátori rozhodli vypustiť šiestu etapu a preteky sa končili piatou etapou v meste Majkor. Tam už však jediná slovenská posádka nedošla.

Čo sa stalo

„V tretej sme na 38. kilometri, kvôli povodniam už skrátenej etapy, zlomili predné rameno kolesa. Auto zostalo nepojazdné. Bola síce možnosť opraviť auto a pokračovať s penalizáciou, no transport nášho auta do bivaku trval dvanásť hodín. Problémy nás totiž postihli v najodľahlejšej časti Kalmickej púšte. Do bivaku nás dotiahli organizátori o nejakej štvrtej ráno a do štartu nebolo dostatok času auto opraviť. My sme ho potom síce opravili, ale už nás nechceli pustiť do ďalšej etapy,“ vysvetlil jazdec Juraj Ulrich.

S púšťou už majú skúsenosti, takže v tomto smere obavy nemali. No aj tak to nebolo jednoduché. „Človek si už začína uvedomovať, že sa súťaž pre neho končí. Aj keď si to najprv nechce pripustiť. Stále sme verili v možnosť pokračovať v súťaži. No čím viac ubiehal čas, čoraz viac nám bolo jasné, že končíme. Na závere štartového poľa ide veľký kamaz, ktorý zbiera takéto posádky a viezol nás do bivaku,“ pokračoval J. Ulrich.

Medzitým sa však už asistencia tímu vydala posádku hľadať, aby čím skôr dostali auto do bivaku. „No stratili sa. Okrem transportu nášho auta sme zároveň riešili aj ich hľadanie. Skončilo to dobre a nakoniec sme sa o spomínanej štvrtej ráno zišli všetci v bivaku. Len pokračovať až nedalo,“ smutne podotkol J. Ulrich.

Vypadnutie mrzelo o to viac, že posádka si v predchádzajúcich etapách viedla dobre a v rámci svojej skupiny sa pohybovali okolo piateho miesta.

„Po minuloročnom treťom mieste sme boli zaradený približne v polovici štartového poľa. Odpadlo nám teda predbiehanie pomalších, ako to bolo v minulom roku. Bola to výhoda, pretože sme nešli až v takom prachu. Aj vzhľadom na hrozné počasie, ktoré tam bolo, sa nám išlo dobre,“ zhodnotil úvod súťaže J. Ulrich.

Sklamanie netajila ani navigátorka a manželka Daniela. „Tešila som sa, že by som mohla využiť skúsenosti z minulého roka. Darilo sa nám, neblúdili sme, predbiehali sme ďalšie autá. No technická chyba, ktorá prišla, ma veľmi rozľútostila. No bola to vec, ktorú nemohol nikto predpokladať, auto sa pripravovalo dlhé mesiace, stále to veľa úsilia, no tentokrát to vyšlo takto,“ poznamenala D. Ulrichová.

Čo asi všetkých zaskočilo, boli vytrvalé dažde, ktoré sprevádzali preteky. „Za osem rokov súťaženia v Afrike sme stretli dážď aj na Sahare, občas sa to stane. Ale to, čo sa dialo v Rusku, s tým nepočítal nikto, ani organizátor. Bolo to výnimočné a stále sa museli modifikovať trate. Nakoniec aj samotná súťaž bola o jednu etapu skrátená, lebo do oblasti Geležniku sa vôbec nedalo dostať,“ priblížil J. Ulrich.

Spoločné záujmy

Ulrichovci majú za sebou tri víťazstvá v Rally Budapesť – Bamako, tretie miesto na minuloročnej Silk Way Rally. V roku 2010 získali v cross country tituly v majstrovstvách Slovenska, Česka, Poľska i v zóne strednej Európy. Majú skúsenosť s Rally Paríž – Dakar. Ako sa teda Stredoeurópan dostane k pretekaniu v púšti?

„Je to ťažká otázka, sám hľadám na ňu odpoveď. Bavil nás motošport, dostali sme sa k amatérskym súťažiam offroadov. Začali sme sa v tomto pohybovať. Bolo to pred dvanástimi rokmi. Postupne to tak prišlo. V roku 2004 sme si chceli ísť pozrieť Dakar ako diváci. Poskladali sme si terénne auto a vyrazili sme do Afriky. Tam sme vlastne absolvovali celú trať v rámci doprovodu. Potom sa objavila malá správa o Rally Budapešť – Bamako. Vtedy sme sa rozhodli. Afrika sa nám páči, tak sme išli do toho. Odvtedy na preteky z Maďarska do afrického Mali chodíme každý rok,“ opísal J. Ulrich.

K autám a motorkám inklinovala odmalička aj Daniela. „Spolu sme do šestnástich rokov, spájali nás aj záujmy. Raz sme stretli skupinu ľudí, ktorá chystala cross country na Záhorí. Vtedy sa nám to zapáčilo a začali sme súťažiť a ARO-m. Už to bol vlastne ten prvý piesok, ktorý sa nám zapáčil a keď bola možnosť ísť do Afriky, tak sme ju samozrejme využili. Odvtedy sme tam boli sedemkrát a veľmi radi sa vždy vraciame do afrického piesku,“ povedal D. Ulrichová.

V aute je jej úlohou navigovanie. „Šofér je zodpovedný za posádku, navigátor je zodpovedný za to, aby poslal šoféra správnou cestou. Včas dať vedieť o zmene smeru, jame. Možno si to niekto neuvedomuje, ale my v teréne chodíme aj rýchlosťou 170 km/h a o odbočke je dôležité dať vedieť v dostatočnom predstihu. Musí tiež dávať pozor na checkpointy, kontrolné body, cez ktoré na takých pretekoch ako je Silk Way Rally musí posádka prejsť,“ priblížila D. Ulrichová. Keďže Bamako je skôr navigačná ako rýchlostná súťaž, skúsenosti odtiaľ pomohli. „Naučili sme sa tiež jazdiť v piesku. Vieme už odhadnúť, aký je to piesok, ako treba ísť, no aj tak nevyhneme tomu, že občas zapadneme. No skúsenosti z Afriky sme v Rusku určite využili,“ pokračovala D. Ulrichová.

V zostave tímu bola tomto roku aj aj dcéra Sandra.

„Odmalička chodila s nami po pretekoch. Navyše už desať rokov organizujeme Baja Slovakia. Stále bola v kolobehu a pred pár rokmi začala jazdiť na štvorkolke. Ona je tiež taký závodník. Keď sme na jednej súťaži a všetci pretekáme, tak nás označujú ako „crazy“ rodinu. Každý z nás sa navlečie do kombinézy a ide súťažiť,“ ozrejmila s úsmevom D. Ulrichová. Na Silk Way Rally bola S. Ulrichová v úlohe tlačovej tajomníčky.

Čaro Afriky

Hovorí sa, že Afrika má svoje zvláštne čaro, ktoré núti ľudí sa tam stále vracať. Dá sa povedať, čím to je?

„Neviem, čím to je. Viem, že to funguje aj na nás, na našich známych, ktorí jazdia rôzne africké súťaže. Keď človek prepadne Sahare, má potrebu sa tam stále vrátiť. Je to taká droga. Je to niečo úplne iné, ako tu poznáme my. Iná mentalita, krajina, ináč plynie čas. Funguje to aj na nás, že sa tam stále chceme vrátiť. Je tam nádherne,“ vyznal sa J. Ulrich.

Afrika prináša aj nebezpečné situácie. „Za tých sedem rokov môžeme povedať, že súťaž nie je nebezpečnejšia ako iné. Ak človek dodržiava základné zásady. Napr. že sa nemá jazdiť v noci. Ak idete v noci, musíte rátať s tým, že sa niečo môže stať. Tak ako u nás aj tam sú dobrí i zlí ľudia,“ uviedla D. Ulrichová.

„Ak je súťaž v Afrike, organizátor sa dohodne s vládou. Vedia o nás, v bivakoch nás strážia vojaci. Je vidieť snahu. V tom roku, keď zrušili Dakar, sme boli presne na tých istých miestach, kadiaľ mal ísť. Videli sme tam tisíce vojakov. Chceli ukázať, že sa o súťaž dokážu postarať. Ono vždy sa dá vyhovoriť na to či ono, prečo súťaž tam alebo tam nemôže ísť a prečo má ísť inde.“

Priateľstvá

Za tie roky na afrických cestách si Ulrichovci našli veľa priateľov či známych.

„Trasy sa síce menia, ale bivaky či ciele denných etáp sú prevažne v tých istých miestach. Samozrejme, že už tam máme kopec známych. Poznajú nás na konkrétnych benzínových pumpách či obchodoch. Máme známych v Maroku, u ktorých sa zastavujeme cestou späť z Bamaka. Nakŕmia a postarajú sa o nás,“ povedal J. Ulrich.

Stávajú sa aj bizarné príhody. „Teraz sa nám jedna stala, keď sme išli z Ruska. Na rusko – ukrajinskej colnici nás zastavoval motorkár. Je to to český novinár, ktorý točí prírodopisné dokumenty. Stretli a rozprávali sme sa s ním dvakrát v živote. Zoznámili sme sa s ním v Senegale a po šiestich rokoch sme ho stretli na rusko – ukrajinskej colnici. Sme síce kamaráti, ale na Slovensku či v Čechách sme sa nestretli. Raz sme ho ešte zahliadli v Burkina Faso. Sú to také medzinárodné priateľstvá. Teraz nám pribudol kopec známych v Rusku,“ opísal J. Ulrich.

Plány

Najbližšie čaká posádku Raid Adventure teamu podujatie cross country Baja Poland, čo sú zároveň aj preteky svetového pohára.

„Chceme odjazdiť cross country sezónu a samozrejme uvažujem o Afrike. Neviem, čo sa podarí, no niečo určite áno, ale či to bude Bamako, Dakar uvidíme. Zvažujeme na jar ísť svetový pohár v Arabských emirátoch. Takže niečo z toho,“ uzavrel J. Ulrich.

ico

Z technických dát

Nissan Navara D40 Double Cab, T2
C. homologácie F.I.A.: T2-2006, Výrobca: Nissan Motor Co.,LTD., Obchodné označenie: Navara Double Cab D40, Objem motora: 2488,5 ccm
Úprava výkonu motora - MM Racing - 222PS, 464Nm
Kovo-keramická spojka - XTREME OUTBACK
Brzdy - DBA + CARBONE LORRAINE
Rally computer 2x Tera Trip
Pneu - FEDIMA F-GUIDE COMPETITION 235/85 R16

podľa www.raid–adventure.com

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 214
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 241
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 988
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 203
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 443
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 076
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 804
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 748
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 641
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 548

Neprehliadnite tiež

Podozrenia zo sprenevery peňazí rybárov opäť vyšetruje polícia

Najprv bolo podanie odmietnuté, ale na pokyn krajského prokurátora sa začalo trestné stíhanie.

Súčasné šéfstvo rybárskej organizácie tvrdí, že nechýba ani euro

Za trestným oznámením vidia snahu o jej ovládnutie.

Vlastné sídlo košických rybárov na Vodnej ulici v samom centre mesta.

Šesťdesiattisícový byt pri Centrále predalo mesto Prešov za 820 eur

Radnica tvrdí, že inú možnosť podľa zákona nemala, Prešov Real si umýva ruky.

Byt v tomto dome mesto predalo.

Bývalú vrchnú sestru odsúdili, že ohovárala primára

Dostala peňažný trest. Ak ho nezaplatí, pôjde do väzenia.

Ľudmila L. na súde.

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období rokov 2014 až 2017.

Martin Glváč.
Blog Jozefa Šáteka

Kto, ako a prečo zatajoval Gorilu

Kauza je koncentrovaným obrazom korupčného systému.

Ladislava Bašternáka súd odsúdil na päťročné väzenie, rovnako dlhý zákaz podnikania a trest prepadnutia majetku.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop