ROŽŇAVA. „Prvé preteky v sezóne sú vždy plné očakávaní. Všetko spelo k tomu najlepšiemu. Dobré počasie, nálada v depe i príprava techniky,“ začal Julo Konček. Voľný tréning absolvoval bez zastávky v boxoch, v aute totiž sedel prvýkrát po zimnej pauze. „Snažil som sa teda najazdiť čo najviac,“ podotkol J. Konček. V meranom tréningu obuli nové pneumatiky a J. Konček si vyjazdil tretie miesto na štarte.
Spokojnosť so sobotou
V prvých pretekoch sa síce po štarte prepadol o dve miesta, no aj vzhľadom na vek jeho Vauxhallu Vectra bol s konečným piatym miestom v celkovom poradí spokojný. Okrem toho skončil druhý v hodnotení majstrovstiev Slovenska a tie poľské vyhral. Rovnako, ak nie viac ako umiestnenie ho teší fakt, že si po troch rokoch zlepšil čas. „Vtedy som zajazdil 2:03 a už som sa naň nedostal. Teraz to bolo 2:02,383, zlepšil som sa teda o sekundu. Myslel som, že už sa to nedá, no niečo sme predsa len urobili na aute a ja ešte tiež nemusím s pretekaním prestať,“ usmial sa J. Konček a dodal: „Teší ma tiež, že som jazdil vyrovnané časy. Každé kolo v sekunde, čo sa mi predtým nedarilo. Svojou čiastkou k výsledku prispel aj nový mechanik tímu Juko & com. Racing Scuderia Ľ. Balaj. Roky sa už pohybuje v špičkových tímoch. „Je veľmi zodpovedný a znalý veci, je na neho spoľahnutie a má veľký podiel na úspechu v sobotňajších pretekoch,“ pritakal J. Konček.
Problémy
V nedeľu potom J. Konček zajazdil v tréningu štandardný čas, ktorý znamenal piate miesto na štarte. Odstup od súperov však nebol veľký. „Štart sa mi vydaril, ako nikdy predtým. Bol asi najlepší, čo jazdím na okruhoch. Poskočil som o jedno miesto dopredu a darilo sa mi držať krok s vedúcou trojkou,“ pokračoval J. Konček. V treťom kole však prišli problémy. „Motor začal veľmi vynechávať, predpokladal som, že bude chyba v elektrike. Do konca pretekov bolo ešte ďaleko, tak som sa rozhodol z dobre rozbehnutých pretekov odstúpiť. Mrzí ma to veľmi,“ priznal J. Konček.
Nebolo to prvýkrát, čo ho na Hungaroringu postihli problémy. „Je to taký paradox. Rád tu pretekám, cítim sa tu veľmi dobre, okruh mi vyhovuje. Len odvtedy, čo som začal znova pretekať na okruhu, nikdy som tu nedokončil oba preteky. Raz príde technická chyba, potom havária či jazdecká chyba,“ poznamenal J. Konček.
Plány
Odstúpenie v druhých pretekoch trochu nabúralo plány tímu. Tie sa však už raz menili. Pôvodne chceli štartovať v maďarských majstrovstvách, pretože všetky podujatia boli bližšie ako preteky slovenského seriálu, ktorého sa chceli súbežne zúčastniť. Maďarský zväz však podmienil štart tým, že nepôjdu v iných seriáloch. J. Konček sa tak vzhľadom na to, že v slovenských majstrovstvách nie je prebytok vozov, rozhodol pre slovenský majstrák. „Odísť z našich majstrovstiev som považoval za nesprávny krok voči Slovensku,“ uviedol J. Konček.
Tým sa však zvýšili nároky hlavne na dopravu, pretože preteky sú v Poznani či v Moste. „Ešte nie sme presne rozhodnutí, čo budeme robiť. Hlavne z finančného hľadiska je to náročné, hlavne čo sa týka nákladov na dopravu. Môže sa teda stať, že nebudem bojovať o konečné umiestnenie, ale umiestnenie v jednotlivých pretekoch,“ uzavrel J. Konček.
Autor: pp
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer