Korzár logo Korzár Gemer
Štvrtok, 7. júl, 2022 | Meniny má Oliver

Konček začal sezónu na Hungaroringu

štartom na okruhu v Hungaroringu posledný aprílový víkend sa začala pre rožňavského pretekára Jula Končeka nová sezóna. Po vynikajúcom výsledku v prvý deň musel druhé preteky vzdať pre poruchu.

Pred štartom. Julo Konček v kokpite súťažného auta.Pred štartom. Julo Konček v kokpite súťažného auta. (Zdroj: archív j. k.)



ROŽŇAVA. „Prvé preteky v sezóne sú vždy plné očakávaní. Všetko spelo k tomu najlepšiemu. Dobré počasie, nálada v depe i príprava techniky,“ začal Julo Konček. Voľný tréning absolvoval bez zastávky v boxoch, v aute totiž sedel prvýkrát po zimnej pauze. „Snažil som sa teda najazdiť čo najviac,“ podotkol J. Konček. V meranom tréningu obuli nové pneumatiky a J. Konček si vyjazdil tretie miesto na štarte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spokojnosť so sobotou

V prvých pretekoch sa síce po štarte prepadol o dve miesta, no aj vzhľadom na vek jeho Vauxhallu Vectra bol s konečným piatym miestom v celkovom poradí spokojný. Okrem toho skončil druhý v hodnotení majstrovstiev Slovenska a tie poľské vyhral. Rovnako, ak nie viac ako umiestnenie ho teší fakt, že si po troch rokoch zlepšil čas. „Vtedy som zajazdil 2:03 a už som sa naň nedostal. Teraz to bolo 2:02,383, zlepšil som sa teda o sekundu. Myslel som, že už sa to nedá, no niečo sme predsa len urobili na aute a ja ešte tiež nemusím s pretekaním prestať,“ usmial sa J. Konček a dodal: „Teší ma tiež, že som jazdil vyrovnané časy. Každé kolo v sekunde, čo sa mi predtým nedarilo. Svojou čiastkou k výsledku prispel aj nový mechanik tímu Juko & com. Racing Scuderia Ľ. Balaj. Roky sa už pohybuje v špičkových tímoch. „Je veľmi zodpovedný a znalý veci, je na neho spoľahnutie a má veľký podiel na úspechu v sobotňajších pretekoch,“ pritakal J. Konček.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy

V nedeľu potom J. Konček zajazdil v tréningu štandardný čas, ktorý znamenal piate miesto na štarte. Odstup od súperov však nebol veľký. „Štart sa mi vydaril, ako nikdy predtým. Bol asi najlepší, čo jazdím na okruhoch. Poskočil som o jedno miesto dopredu a darilo sa mi držať krok s vedúcou trojkou,“ pokračoval J. Konček. V treťom kole však prišli problémy. „Motor začal veľmi vynechávať, predpokladal som, že bude chyba v elektrike. Do konca pretekov bolo ešte ďaleko, tak som sa rozhodol z dobre rozbehnutých pretekov odstúpiť. Mrzí ma to veľmi,“ priznal J. Konček.
Nebolo to prvýkrát, čo ho na Hungaroringu postihli problémy. „Je to taký paradox. Rád tu pretekám, cítim sa tu veľmi dobre, okruh mi vyhovuje. Len odvtedy, čo som začal znova pretekať na okruhu, nikdy som tu nedokončil oba preteky. Raz príde technická chyba, potom havária či jazdecká chyba,“ poznamenal J. Konček.

SkryťVypnúť reklamu

Plány

Odstúpenie v druhých pretekoch trochu nabúralo plány tímu. Tie sa však už raz menili. Pôvodne chceli štartovať v maďarských majstrovstvách, pretože všetky podujatia boli bližšie ako preteky slovenského seriálu, ktorého sa chceli súbežne zúčastniť. Maďarský zväz však podmienil štart tým, že nepôjdu v iných seriáloch. J. Konček sa tak vzhľadom na to, že v slovenských majstrovstvách nie je prebytok vozov, rozhodol pre slovenský majstrák. „Odísť z našich majstrovstiev som považoval za nesprávny krok voči Slovensku,“ uviedol J. Konček.
Tým sa však zvýšili nároky hlavne na dopravu, pretože preteky sú v Poznani či v Moste. „Ešte nie sme presne rozhodnutí, čo budeme robiť. Hlavne z finančného hľadiska je to náročné, hlavne čo sa týka nákladov na dopravu. Môže sa teda stať, že nebudem bojovať o konečné umiestnenie, ale umiestnenie v jednotlivých pretekoch,“ uzavrel J. Konček.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  2. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  3. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  4. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  5. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  6. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  7. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  8. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  1. Ako poistiť auto rýchlo a za tú najlepšiu cenu?
  2. Hotel Satelit sa mení na bytový komplex Camelia Residence
  3. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  4. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  5. Na Orave pribudne nová predajňa Kauflandu – v Tvrdošíne
  6. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  7. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  8. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 642
  2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 14 193
  3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 9 977
  4. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 8 271
  5. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť 5 793
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 700
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 307
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 322

Blogy SME

  1. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
  2. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
  3. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  4. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
  5. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
  6. Jan Pražák: Když padla facka
  7. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
  8. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 298
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 361
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 6 880
  4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 925
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 586
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 938
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 456
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 252
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kotleba už nie je poslancom.

Sudcom chýbala nadstavba k šekom, píše sa v písomnom odôvodnení rozsudku.


15 h
Tréner Vladimír Weiss.

Jeden Weiss tvrdil, že si piskot nezaslúžili, druhý to videl opačne.


7 h
Nataša Holinová

Hovoriť o jeho riadnom živote predtým bolo trochu nazvyš.


15 h
Vojna na Ukrajine - zničená univerzita v Charkove.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
  2. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
  3. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  4. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
  5. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
  6. Jan Pražák: Když padla facka
  7. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
  8. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 298
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 361
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 6 880
  4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 925
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 586
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 938
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 456
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 252
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie