V tohtoročne sezóne má však aj iné priority. Sústredí sa seriál majstrovstiev Slovenska v pretekov automobilov do vrchu a k tomu pridal aj nejaké rely.
DOBŠINÁ. Vekom mladý jazdec však určite nie je na tratiach nováčikom. Už v rokoch 2004 a 2005 jazdil rely na volantom Škody Felicia. „Vtedy sa to skončilo z finančných dôvodov. Teraz sme znova dali niečo dohromady,“ začal Vlastimil Majerčák. A tak sa v minulom roku vrátil na trate za volantom Mitsubishi Lancer Evo IX z dielní Srnka Motosport. Zameral sa predovšetkým na kopce, kde v skupine N zvádzal boje s P. Jureňom. Neštartoval síce na všetkých podujatiach, ale na tých, ktoré absolvoval, bol v skupine stále na stupni víťazov. Nakoniec to stačilo na druhé miesto v triede N+2000 ccm a tretie miesto v skupine N.
K rely ho to však stále ťahalo, tak si na záver sezóny skúsil Rally Košice. „Boli tam ťažké podmienky a trochu sme sa netrafili do obutia a boli tam aj nejaké chyby. Z nich potom vyplynulo to, že sme boli dvakrát mimo trate. Stratili sme veľa, ale čiastkové časy boli dobré a bol som s nimi spokojný,“ uviedol V. Majerčák.
V tomto roku by rád nadviazal na minulú sezónu. “Prejsť chceme celé majstrovstvá do vrchu. V tíme budeme traja, spolu s T. Kukučkom a T. Fuskom. Uvidíme, ako sa bude dariť a popri kopcoch by sme chceli štartovať aj na nejakých rely. Hlavne tu v okolí, v Rožňave, Lubeníku či v Košiciach.
V. Majerčák jazdil rely, teraz sa viac venuje kopcom. Preorientoval sa teda na kopce? „Nie, najradšej by som išiel všetky preteky. Ale sú nejaké tie možnosti, finančné i časové. Na kopcoch by sme chceli dostať auto do rúk, zrýchľovať. Tam sa to dá vyladiť, porovnať časy na identickej trati. Postupne sa dostať na istú líniu, akú si predstavujem a potom by sme mohli skúsiť aj celý majstrák v rely,“ vysvetlil dobšinský jazdec.
Do začiatku prvých pretekov je ešte nejaký čas, ciele sú však do istej miery už stanovené. „Dôležité bude neurobiť hanbu. Vždy mám cieľ vyhrať, tak by sme sa v tomto roku chceli popasovať o titul v skupine N. No Peter Jureňa bude tvrdý oriešok,“ podotkol V. Majerčák.
Na Rally Košice mal na sedadle spolujazdca skúseného M. Kollárika. Rád by s ním štartoval aj v tomto roku. „Uvidíme, či bude chcieť. Ak áno, tak ja som za,“poznamenal V. Majerčák.
Okrem kopcov a rely má tím okolo V. Majerčáka isté plány aj na okruhoch. V dielňach Kramsky motosport sa pripravuje špeciál BMW, ktoré by malo štartovať jednak na okruhoch, no príležitostne by sa malo objaviť aj na kopcoch.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer