Korzár logo Korzár Gemer
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Jubilejná Dobšinská zima korisťou domácich

Koniec januára patril v Dobšinej už desiatemu pokračovaniu úspešných pretekov pre amatérov MRC Dobšinská zima 2012.

Trojica najlepších. Víťazstvo v absolútnom poradí získali V. Majerčák/B. Kubovič pred T. Kukučkom a A. Gömörim. Tretie miesto získala v premiére na tomto podujatí nestarnúca posádka I. Drotár/V. Bánoci.Trojica najlepších. Víťazstvo v absolútnom poradí získali V. Majerčák/B. Kubovič pred T. Kukučkom a A. Gömörim. Tretie miesto získala v premiére na tomto podujatí nestarnúca posádka I. Drotár/V. Bánoci. (Zdroj: Peter Podolinský)

Za krásneho slnečného počasia sa na štarte zišlo takmer sedemdesiat posádok. Víťazstvo v absolútnom poradí získali V. Majerčák/B. Kubovič pred T. Kukučkom a A. Gömörim. Tretie miesto získala v premiére na tomto podujatí nestarnúca posádka I. Drotár/ V. Bánoci. Všetci jazdili na Mitsubishi Lancer Evo IX.

DOBŠINÁ. Rozhodujúcou pre celý priebeh pretekov sa ukázala prvá rýchlostná skúška Vlčia dolina – Podkova. V nej si V. Majerčák vytvorili náskok, ktorý sa mu podarilo pred T. Kukučkom i I. Drotárom udržať až do konca. Spomínaná trojica si rozdelila prvé tri miesta vo všetkých rýchlostných skúškach okrem štvrtej, v ktorej bol najrýchlejší I. Drotár pred F. Bányászom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Víťaz V. Majerčák je Dobšinčan, no nemyslí si, že o víťazstve rozhodovalo len to, že jazdil na domácich tratiach. „Podmienky mal každý rovnaké. Veľa mi však pomohla rely škola, ktorú som týždeň pred Dobšinskou zimou absolvoval vo Fínsku. Vhod prišiel aj test auta deň pred pretekmi na Úhornej,“ povedal Vlastimil Majerčák. Súhlasil s tým, že rozhodujúca bola prvá rýchlostná skúška. „V lese som si vytvoril deväť– resp. desaťsekundový náskok pred druhým a tretím. V druhej rýchlostnej skúške som síce stratil asi tri sekundy, no tie som získal späť na tretej skúške. Posledná bola už len o tom, ako doviesť auto bezpečne do cieľa a neurobiť chybu,“ vysvetlil V. Majerčák. Zastihlo ho aj pár krízoviek, no zvládol ich. „Miestami aj na rovinkách som musel s autom bojovať, lebo stále chcelo ísť bokom,“ priznal sa s úsmevom mladý jazdec. Pred štartom si postavil ako cieľ zdolať I. Drotára, čo sa mu aj podarilo. „Som s tým nadmieru spokojný,“ poznamenal V. Majerčák.

SkryťVypnúť reklamu

Premiéra na Dobšinskej zime

Nestarnúci jazdec I. Drotár sa v Dobšinej v ostatných rokoch objavoval hlavne na pretekoch do vrchu. Tentoraz sa rozhodol vyskúšať si dobšinské trate na snehu. „Dobšiná je moja srdcová záležitosť. Keď som sa dozvedel, že sa tu dá jazdiť na klincoch, tak som sa na poslednú chvíľu asi dva dni pred pretekmi prihlásil. Aj keď už pretekám nejakých 37 rokov, na klincoch som ešte nemal možnosť jazdiť, keďže sú všade zakázané. Chcel som si vyskúšať, ako na nich jazdí a musím povedať, že som zažil veľmi krásne preteky. Je pravdou, že ešte by som potreboval najazdiť pár kilometrov, aby som sa s nimi zoznámil, ale inak to bolo úžasné. Ako Dobšinský kopec, tak aj Dobšinská zima sú vždy dobre a na úrovni pripravené,“ pochválil organizátorov Igor Drotár.
Trať prvej rýchlostnej skúšky Vlčia dolina – Podkova však nebola pre prešovského jazdca úplne neznáma. „V roku 1997 som tam dokonca urobil rekord. No odvtedy som na nej nebol. Niektoré úseky sa mi síce vybavovali, ale vzhľadom na to, že som pri obhliadke trate išiel v kolóne áut rýchlosťou 20 km/h, tak som krajinu vnímal inak. Prišla však nostalgia. Je predsa len pár rokov od 1997. Je to prekrásna rýchlostná skúška,“ pokračoval I. Drotár. Na jeho čase sa podpísalo hlavne to, že v tejto rýchlostnej skúške absolvoval svoje prvé kilometre na pneumatikách s hrotmi. „V úvode som sa trochu hľadal, ale po tretine som už začal pneumatikám veriť. Ku koncu to už bolo veľmi dobré,“ uviedol I. Drotár. V ďalších skúškach sa zlepšoval ďalej. V poslednej bol už najrýchlejší. „Škoda, že sa nešla ešte jedna,“ podotkol s úsmevom.

SkryťVypnúť reklamu

Nakoniec to stačilo na tretie miesto. „Mladí chlapci idú veľmi rýchlo. Lebo viem, ako idem ja, ako oni a časy boli veľmi podobné. Veľmi ma to teší, lebo je to taká budúcnosť. V ich prospech hovorilo to, že boli pár dní vo Fínsku, kde jazdili na takýchto pneumatikách a za takýchto podmienok. Prišli teda rozjazdení. Boli trochu rýchlejší, no ja som si krásne zazávodil a pneumatiky ma očarili. Je mi len ľúto, že takýchto podujatí, kde by boli povolené klince, na Slovensku či v Európe nie je viac,“ povedal I. Drotár.

Pri otázke či nezisťoval, či nie sú s V. Bánocim najstaršou posádkou, sa len usmial. „To nesledujem už dávno, lebo je to jasné. S Vladom Bánocim máme dohromady 116 rokov, obaja po 58. Myslím si, že sme podali celkom dobrý výkon na taký vek,“ poznamenal I. Drotár.

Krásne trate a tritisíc divákov

Spokojný s jubilejným ročníkom je aj riaditeľ podujatia M. Kollárik. „Myslím si, že bola hodná jubilejného desiateho ročníka. Kvalitné trate, atraktívne štartové pole, niekoľko tisíc divákov a prekrásne zimné počasie, to boli hlavné atribúty pre nás zatiaľ najlepšie zorganizovanej zimnej rely,“ uviedol Marcel Kollárik.
Dobšinské trate sú náročné, hlavne prvá skúška je previerkou posádok i organizátorov. Priniesla aj krušné chvíle. „Boli to technické poruchy, ale aj niekoľko menších výletov do snehových bariér. Z toho dôvodu bola RS niekoľkokrát prerušená, ale celkovo to časový harmonogram neovplyvnilo. Rýchlostná skúška bola aj tohto roku zabezpečená 30 traťovými komisármi, niekoľkými rádiobodmi, zásahovými vozidlami, aby sme minimalizovali všetky krízové situácie,“ pokračoval M. Kollárik. Novú podobu dostala druhá rýchlostná skúška Žrebčín. „S takýmto variantom sme sa pohrávali už niekoľko rokov dozadu, no až tento rok sme sa ho odvážili použiť a vyzerá to tak, že to bola výborná voľba. Podľa vyjadrenia jazdcov bol Žrebčín najkrajšou RS, no nie najťažšou. Tou je jednoznačne RS Vlčia dolina,“ vysvetlil M. Kollárik.

Podľa odhadu organizátorov sa na Dobšinskú zimu prišlo pozrieť asi tritisíc divákov. Príprava tratí trvala štyri dni. „V sobotu sa znova prepluhovali po ukončení tréningových obhliadok. Najviac sme sa natrápili práve vo Vlčej doline, pretože už vypluhovanú trať nám na druhý deň znova zafúkalo. Čo sa týka počtu organizátorov, ktorí sa podieľali na Dobšinskej zime, tak tohto roku to bolo okolo 110 ľudí,“ pridal trochu štatistiky M. Kollárik.
Bol to už desiaty ročník pretekov. Uvažovali ste na ich začiatku, že získajú takú obľubu? „Na začiatku to bolo len také  'šmýkanie pre domácich ', dnes sem prichádzajú už poprední jazdci majstrovstiev SR, čoho dôkazom bol aj tento ročník. Úroveň pretekov sa snažíme z roka na rok zvyšovať, samozrejme, na prvom mieste musí byť bezpečnosť pretekárov a divákov. Nezabúdajme, že sa stále bavíme o amatérskej rely, na ktorej štartujú aj pretekári na úplne sériových vozidlách bez ochranných rámov a ďalších bezpečnostných prvkov. Boli sme dokonca niekoľkokrát vyzývaní fanúšikmi tohto športu o zorganizovanie MSR v rely, no naša priorita zatiaľ je len jedna a to medzinárodné preteky automobilov do vrchu Dobšinský kopec 2012. Tie budú tohto roku prvýkrát zaradené do šampionátu majstrovstiev Európy! Prípravy takého náročného podujatia sú už v plnom prúde a veríme, že sa nám podarí pripraviť podujatie hodné Európskeho šampionátu,“ uzavrel M. Kollárik.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Má len 17 rokov a pracoval už pre americkú armádu aj slovenské ministerstvo
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  2. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  3. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  4. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  5. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  6. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 747
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 831
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 420
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 300
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 353
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 878
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 693
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 969

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  2. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  3. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  4. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  5. Viktória Holejová: Cigáni
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  8. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 861
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 657
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 043
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 568
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 957
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 887
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  2. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  3. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  4. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  5. Viktória Holejová: Cigáni
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  8. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 861
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 657
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 043
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 568
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 957
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 887
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie