Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Moderátor Vladimír Miklóšik: Ticho nehrozí

Svoje moderátorské začiatky na motoristických podujatiach si odbil na niekdajších autoshow v Betliari. Nasledovali ďalšie a ďalšie podujatia. Vždy pohotový, dobre pripravený s jemným zmyslom pre humor. Aj taký je moderátor a motoristický nadšenec Vladimír

Moderátor. Vladimír Miklóšik, september 2007.Moderátor. Vladimír Miklóšik, september 2007. (Zdroj: pp)

Miklóšik.

ROŽŇAVA. V minulosti aj sám pretekal, no teraz to už nechal mladším. Vyskúšal si aj organizovanie pretekov, od ktorých plynule prešiel k moderovaniu. Ako sám hovorí „mikrofón mu nejako zostal v ruke“. Ako sa pozerá na moderovanie, motoristický šport na Slovensku, ale aj o inom sme sa porozprávali s Vladimírom Miklóšikom.

Patríte k dosť vychyteným moderátorom motoristických podujatí. Ako ste sa k tomuto dostali?

– „Pomerne jednoducho, v roku 2004 na pretekoch v Betliari bolo treba čosi povedať pretekárom, skúsil som to, a tak mi mikrofón nejako na niekoľko rokov zostal v ruke.“

Skryť Vypnúť reklamu

Spočiatku ste patrili aj medzi organizátorov podujatí, teraz skôr len moderujete. Neláka vás vrátiť sa aj k príprave pretekov?

– „Príprava pretekov je náročný a zložitý proces, ktorý sa za posledných niekoľko rokov výrazne skomplikoval a vyžaduje skutočne profesionálny prístup. Naše organizátorské pokusy boli plné elánu a nadšenia a zdá sa, že sa nám čosi podarilo. Táto etapa je pre mňa už definitívne uzatvorená. Organi– začnej činnosti sa venujem trošku na inej báze ako pred niekoľkými rokmi a zdá sa, že to bola správna voľba. V posledných dvoch sezónach som mal na starosti napríklad v rámci seriálu Liqui Moly Berg Cup na starosti komunikáciu a starostlivosť o nemecky hovoriacich jazdcov z Rakúska a Švajčiarska, čo mi umožnilo stretnúť skutočné esá európskych kopcov ako Bruno Ianiello, Christof Beck, Bernhard Lenz, Felix Pailer a mnohých ďalších.“
Máte nejaké srdcové preteky, na moderovanie ktorých sa vždy tešíte?

Skryť Vypnúť reklamu

– „Srdcoviek by sa našlo viac, ale vlastne vždy sa teším najviac na najbližšie preteky.“

Čo všetko obnáša práca moderátora? Ako sa na to pripravujete?

– „Príprava je dlhodobá aj krátkodobá záležitosť. Dlhodobá – to je život s motorizmom, komunikácia naživo, sledovanie diania v súčasnosti hlavne na internete a chodenie s otvorenými očami, aj ušami ... Krátkodobá – to je sledovanie príprav podujatia, prihlásených pretekárov, novinky v technike, dosiahnuté výsledky a a veľa ďalších informácií.“

Čo je pre moderátora horšie, nejaký brbt, chybná informácia alebo ticho keď nevie, čo povedať?

– „Ticho nehrozí, brbt sa pritrafí, aj chybná informácia sa môže pritrafiť, je to ľudské, nie je hanbou ospravedlniť sa pokračovať ďalej.“

Moderovali ste skôr amatérske podujatia, ktoré však už s amatérizmom nemajú veľa spoločné. Ako sa pozeráte na vývoj tejto scény na Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

– „Nemám rád slovné spojenie amatérske preteky. Profesionálnych pretekárov máme na Slovensku len niekoľko, amatérom je vlastne takmer každý, keďže sa pretekaním neživí. Posledných niekoľko rokov som bol súčasťou pretekov automobilov do vrchu už spomínaného Liqui Moly Berg Cup, Tatry-Donau Cup, Majstrovstiev Slovenskej republiky, Poľských majstrovstiev aj Majstrovstiev Českej republiky. Vývoj tejto scény za posledné roky je zaujímavý, často však poznamenaný ľudskou malosťou, za ktorú by nás vysmiali aj v zaostalejších krajinách. V každom prípade by však stálo za pozornosť oficiálnych inštitúcií venovať sa mládeži, rozvoju a podpore motorizmu, lebo práve ten napomáha zlepšeniu bezpečnosti cestnej premávky a záchrane životov na cestách. Na Slovensku máme potenciál dobrých pretekárov, snáď už aj kvalitnej techniky, ale najväčšie prekážky vidím ja osobne v myslení a ľudských vzťahoch. Máme ukážkové a nádherné trate, neskutočné kopce, avšak málo ochotných a schopných organizátorov s dostatočným finančným krytím. Všetkým tým, ktorí bojujú, prekonávajú a zdolávajú ťažké organizátorské prekážky, patrí môj obdiv.“

Na pretekoch sa prihodia všelijaké situácie, boli chvíle, keď ste radšej nechceli byť moderátorom podujatia?

– „Najťažšie je to pri nehodách, ktoré sú žiaľ súčasťou automobilového športu. Po nehode v roku 2009, keď nám nad hlavami letel vrtuľník, ktorý transportoval ťažko zraneného jazdca Mareka T., som musel viac ako dve hodiny prerušenia pretekov udržiavať atmosféru – to bolo ozaj náročné. Po takmer desiatich mesiacoch tesne pred vyhlasovaním výsledkov na Pezinskej babe som dostal informáciu, že nás Marek navždy opustil. Takéto chvíle by som už nerád zažíval, ale od mikrofónu sa kvôli tomu odísť jednoducho nedá.“


Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 193
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 267
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 247
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 797
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 863
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 837
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 007
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 803
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 151
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Finančník s pyramídovou hrou sa chcel dostať z väzby, rozmyslel si to

Dávid Gedeon bude na slobode najskôr v januári 2021.

Dávid Gedeon. Z väzby sa dostane najskôr na budúci rok v januári.

Časť hradieb v Kežmarku je v zlom stave. Ľudia sa boja úrazu

Vlastníci múr zabezpečili, pamiatkari zásahy nepovolili.

Mestský múr na Baštovej ulici v Kežmarku.

Do piatich rokov by mohol byť humenský park pri kaštieli ukážkový

Po parku sme sa prešli s mestskou odborníčkou na verejnú zeleň.

Františka Mudra v parku pri dube, ktorý vyschol a do novembra ho zrežú.
Rozhovor

Študuje astrofyziku. Pri zatmení Slnka v Čile sa jeho predstavy zrútili

Na Slovensko sa musia vrátiť šikovní ľudia a nakopnúť to tu.

Marko Mesarč sa zúčastnil expedície v Čile, kde pozoroval úplné zatmenie Slnka.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop