Korzár logo Korzár Gemer

Moderátor Vladimír Miklóšik: Ticho nehrozí

Svoje moderátorské začiatky na motoristických podujatiach si odbil na niekdajších autoshow v Betliari. Nasledovali ďalšie a ďalšie podujatia. Vždy pohotový, dobre pripravený s jemným zmyslom pre humor. Aj taký je moderátor a motoristický nadšenec Vladimír

Moderátor. Vladimír Miklóšik, september 2007.Moderátor. Vladimír Miklóšik, september 2007. (Zdroj: pp)

Miklóšik.

ROŽŇAVA. V minulosti aj sám pretekal, no teraz to už nechal mladším. Vyskúšal si aj organizovanie pretekov, od ktorých plynule prešiel k moderovaniu. Ako sám hovorí „mikrofón mu nejako zostal v ruke“. Ako sa pozerá na moderovanie, motoristický šport na Slovensku, ale aj o inom sme sa porozprávali s Vladimírom Miklóšikom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Patríte k dosť vychyteným moderátorom motoristických podujatí. Ako ste sa k tomuto dostali?

– „Pomerne jednoducho, v roku 2004 na pretekoch v Betliari bolo treba čosi povedať pretekárom, skúsil som to, a tak mi mikrofón nejako na niekoľko rokov zostal v ruke.“

SkryťVypnúť reklamu

Spočiatku ste patrili aj medzi organizátorov podujatí, teraz skôr len moderujete. Neláka vás vrátiť sa aj k príprave pretekov?

– „Príprava pretekov je náročný a zložitý proces, ktorý sa za posledných niekoľko rokov výrazne skomplikoval a vyžaduje skutočne profesionálny prístup. Naše organizátorské pokusy boli plné elánu a nadšenia a zdá sa, že sa nám čosi podarilo. Táto etapa je pre mňa už definitívne uzatvorená. Organi– začnej činnosti sa venujem trošku na inej báze ako pred niekoľkými rokmi a zdá sa, že to bola správna voľba. V posledných dvoch sezónach som mal na starosti napríklad v rámci seriálu Liqui Moly Berg Cup na starosti komunikáciu a starostlivosť o nemecky hovoriacich jazdcov z Rakúska a Švajčiarska, čo mi umožnilo stretnúť skutočné esá európskych kopcov ako Bruno Ianiello, Christof Beck, Bernhard Lenz, Felix Pailer a mnohých ďalších.“
Máte nejaké srdcové preteky, na moderovanie ktorých sa vždy tešíte?

SkryťVypnúť reklamu

– „Srdcoviek by sa našlo viac, ale vlastne vždy sa teším najviac na najbližšie preteky.“

Čo všetko obnáša práca moderátora? Ako sa na to pripravujete?

– „Príprava je dlhodobá aj krátkodobá záležitosť. Dlhodobá – to je život s motorizmom, komunikácia naživo, sledovanie diania v súčasnosti hlavne na internete a chodenie s otvorenými očami, aj ušami ... Krátkodobá – to je sledovanie príprav podujatia, prihlásených pretekárov, novinky v technike, dosiahnuté výsledky a a veľa ďalších informácií.“

Čo je pre moderátora horšie, nejaký brbt, chybná informácia alebo ticho keď nevie, čo povedať?

– „Ticho nehrozí, brbt sa pritrafí, aj chybná informácia sa môže pritrafiť, je to ľudské, nie je hanbou ospravedlniť sa pokračovať ďalej.“

Moderovali ste skôr amatérske podujatia, ktoré však už s amatérizmom nemajú veľa spoločné. Ako sa pozeráte na vývoj tejto scény na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

– „Nemám rád slovné spojenie amatérske preteky. Profesionálnych pretekárov máme na Slovensku len niekoľko, amatérom je vlastne takmer každý, keďže sa pretekaním neživí. Posledných niekoľko rokov som bol súčasťou pretekov automobilov do vrchu už spomínaného Liqui Moly Berg Cup, Tatry-Donau Cup, Majstrovstiev Slovenskej republiky, Poľských majstrovstiev aj Majstrovstiev Českej republiky. Vývoj tejto scény za posledné roky je zaujímavý, často však poznamenaný ľudskou malosťou, za ktorú by nás vysmiali aj v zaostalejších krajinách. V každom prípade by však stálo za pozornosť oficiálnych inštitúcií venovať sa mládeži, rozvoju a podpore motorizmu, lebo práve ten napomáha zlepšeniu bezpečnosti cestnej premávky a záchrane životov na cestách. Na Slovensku máme potenciál dobrých pretekárov, snáď už aj kvalitnej techniky, ale najväčšie prekážky vidím ja osobne v myslení a ľudských vzťahoch. Máme ukážkové a nádherné trate, neskutočné kopce, avšak málo ochotných a schopných organizátorov s dostatočným finančným krytím. Všetkým tým, ktorí bojujú, prekonávajú a zdolávajú ťažké organizátorské prekážky, patrí môj obdiv.“

Na pretekoch sa prihodia všelijaké situácie, boli chvíle, keď ste radšej nechceli byť moderátorom podujatia?

– „Najťažšie je to pri nehodách, ktoré sú žiaľ súčasťou automobilového športu. Po nehode v roku 2009, keď nám nad hlavami letel vrtuľník, ktorý transportoval ťažko zraneného jazdca Mareka T., som musel viac ako dve hodiny prerušenia pretekov udržiavať atmosféru – to bolo ozaj náročné. Po takmer desiatich mesiacoch tesne pred vyhlasovaním výsledkov na Pezinskej babe som dostal informáciu, že nás Marek navždy opustil. Takéto chvíle by som už nerád zažíval, ale od mikrofónu sa kvôli tomu odísť jednoducho nedá.“


Autor: pp

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 405
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 574
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 341
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 412
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 005
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 564
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 076
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video