Korzár logo Korzár Gemer
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Horský priechod Soroška má nový koberec

Horský priechod Soroška má nový asfaltový koberec na viac ako dvojkilometrovom úseku. Práce prebehli napriek technickým normám aj počas mínusových teplôt.

Nový koberec. Kládli na Soroške aj napriek mínusovým teplotám. Môže to mať vplyv na kvalitu.Nový koberec. Kládli na Soroške aj napriek mínusovým teplotám. Môže to mať vplyv na kvalitu. (Zdroj: jak)

Podľa odborníka na cestné stavby to môže mať negatívny vplyv na kvalitu asfaltu.

ROŽŇAVA/KOŠICE. Asfaltový koberec na Soroške položili v termíne koncom novembra a počnúc včerajším dňom je premávka na tomto horskom priechode plynulá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokladanie asfaltových zmesí sa vykonávalo za mínusových teplôt, čo sa môže neskôr prejaviť na kvalite vozovky. Opravy mali pôvodne prebehnúť až v roku 2012. Blížiace sa predčasné voľby vraj tento proces nijako neurýchlili.

Frézovali v apríli, asfaltovali v novembri

Horský priesmyk Soroška dlhodobo patril medzi najzanedbanejšie a najrizikovejšie komunikácie v regióne. Na autá tu čakalo množstvo výmoľov, veľkých dier či miestami úplne rozbitá vozovka. Keďže ide o časť južného ťahu Bratislava – Košice, cesta je značne vyťažená aj nákladnou kamiónovou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

V apríli sa začali na Soroške prvé rekonštrukčné práce. Najväčšie jamy opäť zaplátali a niektoré časti zdemolovanej vozovky vyfrézovali. Asfaltového povrchu sa dočkali až na konci novembra.

Cesty I. triedy má na starosti Slovenská správa ciest (SSC), ktorá je aj zadávateľom opráv. Vykonávateľom bola firma Skanska.

„V dňoch od 23. do 30. novembra sa realizovali tri úseky v dĺžke 0,58 km, 0,85 km a 0,65 km, spolu 2,08 km,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Skanska, Magdaléna Dobišová. Oprava stála 160–tisíc eur.

Pokladali aj počas mínusových teplôt

„Pokládka asfaltového koberca na kopci Soroška bola zrealizovaná za teplôt, ktoré umožňovali túto pokládku. Bolo jasno, slnečno a teploty boli nad 0 °C,“ uviedla Katarína Kulasová z SSC Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Dvakrát sme boli priamo na mieste počas opráv a jeden deň ukazovala teplota -3 a druhý deň -4 stupne celzia. Slnečno bolo len vo vyšších nadmorských výškach a na Soroške bola na pravé poludnie hmla. Chceli sme zistiť, či cestári bežne pracujú pri takýchto nízkych teplotách.

„Nie je to nič výnimočné a nemá to nijaký vplyv na kvalitu položeného koberca,“ hovorí jeden z robotníkov firmy.

O dodržaní všetkých technických noriem nás ubezpečila aj Dobišová z firmy Skanska. „Vzhľadom na denné teploty sa v zvýšenej miere kládol dôraz na technologickú disciplínu pri výrobe a pokládke asfaltovej zmesi, čo zabezpečilo požadované parametre a kvalitu zrealizovanej úpravy.“

Sorošku mali opraviť až na budúci rok

Úsek cesty I/50 cez vrch Soroška je zaradený do komplexnej opravy v rámci projektu Eliminácia bezpečnostných rizík až na rok 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo začali opravovať skôr, vysvetľuje Kulasová z SSC takto: „Pristúpili sme k tomu, aby najhoršie úseky sa vyspravili pred zimným obdobím, a to pokládkou podkladnej vrstvy. Realizácia týchto prác má veľký význam a bola nevyhnutná, lebo v jarných mesiacoch po zimnom období by bol tento úsek havarijný a neprejazdný. Vysprávky by stáli viac ako samotná realizácia. Pokládka nie je limitovaná ročným obdobím, ale je limitovaná teplotami a klimatickými podmienkami.“

Môžu za to predčasné voľby?

„Celý rok sa takmer nič nedeje a potom keď prídu mrazy začnú dávať nový koberec. Naozaj zvláštne. Škoda, že predčasné voľby nie sú častejšie. Opravených ciest by sme mali určite oveľa viac,“ myslí si vodič Tomáš Nemec z Prešova.

Podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Krajčoviča nemá skoršia oprava Sorošky s predčasnými voľbami nič spoločné.

„Nesúvisí to s voľbami, ale s nevyhovujúcim a pre občanov nebezpečným povrchom vozovky, ktorá bola dlhé roky zanedbávaná. Najmä v zimnom období je dôležité, aby cesty boli čo najkvalitnejšie. Ak sa stane na tomto úseku nehoda z dôvodu nevyhovujúcej vozovky, tak nikoho nebude trápiť, či budú voľby alebo nie. Zdedili sme cesty I. triedy vo veľmi zlom stave. Cez eurofondy sme obnovili viac ako 100 km ciest I. triedy, ideme obnovovať aj 40 mostov a ďalších 570 km ciest I. triedy, aby to boli jednotky nielen názvom, ale aj kvalitou,“ povedal pre denník Korzár Martin Krajčovič.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 461
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 779
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 066
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 682
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 798
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 547
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 1 950

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: Siroty miznú, nik nevie kam
  2. Miroslav Kocúr: Na každom, aj na ministrovi školstva záleží
  3. Za živé rieky: Rudava, rieka ktorá ožila
  4. Juraj Droba: Moderné školy na úrovni 21. storočia
  5. Stop alibizmu: Modlite sa s Putinom, aby Boh neexistoval – vy, schvaľovatelia ruskej agresie voči Ukrajine
  6. Štefan Vidlár: Servilňí servanťi Slováci
  7. Erik Kriššák: Hartley Coleridge - Dieťaťom dlho a stále som, kým časy
  8. Ján Škerko: Matovič a vrtkavá verejná mienka
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 942
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 799
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 684
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 131
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 340
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 072
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 843
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 797
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Komunálne voľby.

Staromešťan z Bratislavy môže kandidovať v Ružinove.


28. sep
Erling Haaland po víťazstve v derby proti Manchestru United

Nórsky futbalista v Anglicku prekonáva rekordy každý víkend.


Martin Kozinka 43m
Peter Tkačenko

Koalícii prajeme dobrú chuť pri konzumácii moci s "tvrdými kresťanmi".


8 h
Húfnica Zuzana 2.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 21 h

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: Siroty miznú, nik nevie kam
  2. Miroslav Kocúr: Na každom, aj na ministrovi školstva záleží
  3. Za živé rieky: Rudava, rieka ktorá ožila
  4. Juraj Droba: Moderné školy na úrovni 21. storočia
  5. Stop alibizmu: Modlite sa s Putinom, aby Boh neexistoval – vy, schvaľovatelia ruskej agresie voči Ukrajine
  6. Štefan Vidlár: Servilňí servanťi Slováci
  7. Erik Kriššák: Hartley Coleridge - Dieťaťom dlho a stále som, kým časy
  8. Ján Škerko: Matovič a vrtkavá verejná mienka
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 942
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 799
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 684
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 131
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 340
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 072
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 843
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 797
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie