Medzi nimi bol aj Betliarčan Rastislav Ivanko, ktorý berie kopec ako domáce preteky.
BETLIAR. „Jazdiť preteky na kopci bol odmalička môj sen. Rád sa sem vraciam. No v tomto roku som patril skôr k tým, ktorí sa zúčastnili, pretože v triede E1 do 2000 ccm boli oveľa silnejší súperi. No na druhej strane som nebol ani na poslednom mieste,“ začal rely jazdec Rastislav Ivanko. V sobotu aj vzhľadom na daždivé počasie dosiahol čas 3:38, no v nedeľu sa zlepšil na 3:32, čím si oproti sobote polepšil o dve miesta a v hodnotení triedy skončil na šiestom mieste. Nad novým kobercom trate až tak neuvažoval. „Pre rely jazdca je to vlastnej jedno, či nový alebo starý asfalt. V sobotu bolo trochu problematické spoznávať, kde je cesta mokrá a kde suchá. Oproti minulému roku máme trochu iné auto, tak je ťažké porovnávať časy, no každopádne sa kopec zrýchlil. Niektoré zákruty sa rozšírili, v iných zasa po asfaltovaní sa zmenil náklon,“ opísal R. Ivanko. Preteky na Dobšinskom kopci však boli aj o skúšaní techniky. „Tešilo ma, že auto funguje bez problémov. V Lubeníku sme ešte mali sériovú prevodovku, teraz sme už štartovali s repasovanou pretekárskou. Pred Rally Košice sme ju potrebovali otestovať a funguje bez problémov,“ opísal 37-ročný jazdec.
Súboj v Košiciach
Posledné podujatie tohtoročnej sezóny bude určite zaujímavé. V triede F3 sa o víťazovi bude rozhodovať práve medzi Ivankom a Žeňuchom. „Bude sa rozhodovať, kto z koho. Súper má síce silnejšie auto, takže keď je rýchlostná skúška do kopca, tak mu nestíhame, no na rovine či v 'padákoch' vieme stratu dohnať. Je to taký nerozhodný súboj, raz zatiahne on, raz my,“ vysvetlil R. Ivanko.
Výpadok v Topoľčanoch mrzí
Už druhú sezónu jazdí s Michalom Pavlíkom na sedadle spolujazdca. „Mišo prebojoval nejaké zmeny, tak aj vďaka tomu sme sa v tomto roku zrýchlili,“ povedal R. Ivanko. Na prvých dvoch podujatiach v Egri a Prešove získali zhodne druhé miesto v triede F3. Potom síce prišli smolné Rally Tríbeč pri Topoľčanoch, kde vypadli, no v Lubeníku si už prišli po víťazstvo. Do Poľska necestovali. „Škoda pretekov v Topoľčanoch. Mohli sme tam nazbierať nejaké body. Na druhej rýchlostnej skúške sme si mysleli, že máme defekt, lebo auto nám začalo akosi plávať po ceste. Bola však krátka, tak sme si povedali, že ju dôjdeme. No v cieli sme zistili, že to nebol defekt, ale odtrhnutý tlmič a koleso chodilo, kam chcelo. Tak sme to museli vzdať. Pred podujatím v Poľsku sme sa rozhodovali, či pôjdeme alebo nie. Nešli sme, pretože sme radšej investovali do prevodovky,“ uviedol R. Ivanko a pokračoval, „v Lubeníku sme mohli v celkovom poradí poskočiť o pár miest vyššie, no rýchlostná skúška, ktorá nám išla, mala voľný prejazd. Na druhej strane v skupine by sme už Béreša st. nedobehli.“
Plány
S doterajším vývojom seriálu je betliarsky jazdec spokojný. Začína však už uvažovať o tej budúcoročnej. Rád by vymenil Renault Clio Williams za niečo iné, no tiež pomýšľa na rovnakú značku. „Len by to malo byť v triede N3. Je to však ešte ďaleko a závisí to od mnohého,“ poznamenal R. Ivanko.
Horúce chvíle
Na pretekoch zvykne R. Ivanka sprevádzať aj manželka Zuzana. Sama síce nepreteká, no má pre motoristický šport pochopenie. Preteky však prinášajú aj horúce chvíle, stalo sa to aj teraz na Dobšinskom kopci. „Keď som odštartoval, chvíľu za mnou vyrazila sanitka. Bolo to však k havárii jazdca, ktorý išiel predo mnou. No manželka sa zľakla, pretože nevedela, či som nemal problémy ja,“ ozrejmil na záver R. Ivanko aj tienisté stránky pretekov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer