Korzár logo Korzár Gemer
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Dobšinčania ašpirujú na majstrovstvá Európy

V náhradnom augustom termíne, no aj tak s kvalitnou štartovou listinou, prebehli uplynulý víkend preteky automobilov do vrchu Dobšinský kopec 2011.

Napriek sobotňajším výkyvom počasia a nedeľňajšej horúčave prebehli preteky v poriadku a čerešničkou na torte bol nový rekord trate v podaní Jaroslava Krajčiho.

DOBŠINÁ. Preteky na Dobšinskom kopci už roky patria k letným mesiacom. Kým zvyčajne sa konali na začiatku leta, teraz sa presunuli do jeho stredu. Príčinou bolo to, že po rokoch dostal kopec nový asfaltový koberec. Aj vďaka nemu má trať nový rekord. Po dňoch plných práce si mohol vydýchnuť aj riaditeľ pretekov Marcel Kollárik. Opýtali sme sa ho, ako vnímal podujatie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Očakávali ste, že nový rekord trate príde hneď na prvých pretekoch na novom koberci?

„Určite áno, aj napriek tomu, že trať nebola vyjazdená, formulové špeciály nenechali v nedeľu nikoho na pochybách, keď v druhej súťažnej jazde až dvaja pretekári pokorili magickú hranicu 2:32,917 min. Dušana Nevěřila z roku 2008. Boli to Otakar Krámsky a nový držiteľ rekordu Jaroslav Krajči na LOLE B02/50 s časom 2:31,811 a priemernou rýchlosťou 160,80 km/h.“

V sobotu vás preverilo počasie, v nedeľu zasa častý výskyt oleja na trati. Ako ste to zvládali?

„Počasie na Dobšinskom kopci je každoročne veľmi nevyspytateľné, čo sa prejavilo už v sobotňajších jazdách, keď na záver štartového poľa najsilnejšie vozidlá absolvovali trať v daždi, no i napriek tomu sa víťazom stal Dušan Nevěřil na prototype Norma M20FC, ktorý mal v Dobšinej európsku premiéru. Nedeľňajšie jazdy sa niesli za krásneho až horúceho počasia, ktoré sa podpísalo pod poruchy na hnacích agregátoch až u štyroch vozidiel. Keďže traťoví komisári sú každoročne školení, ako zasiahnuť pri každej krízovej situácii, takéto technické havárie sa podarilo pomocou sorbčných materiálov okamžite zneškodniť.“

SkryťVypnúť reklamu

Ako ste boli spokojný s účasťou, priebehom a výsledkami?

„Zoznam jazdcov sa postupne napĺňal až do stovky prihlásených aj vďaka novej národnej triede PAV. Samozrejme, lákadlami boli, ako každý rok, tí najlepší. Česká a slovenská špička na výkonných formulách 3000 Krámsky, Janík či duo Krajči – Krajči. Už spomínaná európska premiéra Normy, ale taktiež nabitá skupina plechových špeciálov Michl, Koiš, žiaľ, už bez majstra Európy Georga Plazu, ktorý tragicky zahynul na pretekoch v Taliansku. Nemôžem zabudnúť na rely špecialistov Drotára či otca a syna Bérešovcov, ktorí sa do Dobšinej radi vracajú. V neposlednom rade to boli naše 'jazdiace reklamy' – domáci pretekári Tomáš Fusko a objav sezóny Vlastimil Majerčák. Čo sa týka priebehu podujatia, počas celého víkendu sme nezaznamenali žiadne mimoriadne udalosti, ktoré by sa akýmkoľvek spôsobom vymykali náročnosti takéhoto podujatia.“

SkryťVypnúť reklamu

Mali ste mať návštevu z FIA. Aké boli závery ohľadom usporiadania pretekov ME?

„Mesto Dobšiná ako organizátor PAV Dobšinský kopec 2011 požiadal medzinárodnú automobilovú federáciu FIA v Paríži o zaradenie tohtoročných pretekov ako 'pozorovateľských' a zároveň zaslalo žiadosť o udelenie priority šampionátu majstrovstiev Európy pre rok 2012. Na základe tejto žiadosti boli do Dobšinej delegovaní pozorovatelia FIA Stan Minařík z Českej republiky a Arsen Ulcar z Chorvátska, aby reálne preverili možnosti zaradenia Dobšinského kopca do Európskeho šampionátu PAV. Na záver pobytu prejavili veľký optimizmus a reálny predpoklad pre organizovanie ME na budúci rok. O všetkom sa rozhodne v najbližších týždňoch.“

Prekvapilo vás niečo v tomto ročníku?

„Tohtoročný kopec bol určite zlomovým aj z toho pohľadu, že zhruba po dvanástich rokoch bol na náš horský priechod položený nový asfaltový koberec. Samozrejme sme vnímali túto situáciu a aj kvôli tomu sme z bezpečnostných dôvodov presunuli termín pretekov z júna na august, aby kopec zažiaril v novom šate a na kvalitnej trati. Prekvapila nás divácka účasť počas víkendu a neprekvapil nezáujem väčšiny médií o motoristický šport.“

Čo nového plánujete do budúceho ročníka?

„V prvom rade netrpezlivo čakáme na verdikt FIA, po ktorom sa možno začne písať nová história Dobšinského kopca. Stále však ostávame pri zemi a sme si vedomí toho, že sa máme stále v čom zlepšovať, napriek tomu sme hrdí, že sme náš kopec po jeho XXVIII. ročníku maximálne priblížili k vrcholu pretekov automobilov do vrchu, akými určite majstrovstvá Európy sú. Na záver sa chcem poďakovať ľuďom v našom regióne za trpezlivosť, ako aj za pochopenie, ak sme ich určitým spôsobom obmedzovali počas celého motoristického víkendu.“

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  2. Nechajte sa zelektrizovať!
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  7. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  8. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 18 400
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 338
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 272
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 6 987
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 996
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 981
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 908

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Hríby
  2. Drahomíra Podhorcová: BANDEROVCI
  3. Věra Tepličková: Tak nám už aj Tarabu pozvali vraj ku žľabu
  4. Matej Galo: OTVORTE OČI (Rusko vs. Ukrajina)
  5. Dušan Šrámek: Štúdium v Kanade
  6. Miriam Studeničová: Kresťanstvo sa v niečom zásadnom mýli! V čom?
  7. Jozef Kováč: Keď sa nedarí, ako nezávislej, tak…....... !
  8. Rastislav Profant: Putin, vojnový zločinec, masový vrah a mafián, dal svetu ultimátum: alebo mi dáte Ukrajinu, alebo začnem nukleárnu vojnu.
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 949
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 529
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 150
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 828
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 609
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 778
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 460
  8. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 2 282
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Hríby
  2. Drahomíra Podhorcová: BANDEROVCI
  3. Věra Tepličková: Tak nám už aj Tarabu pozvali vraj ku žľabu
  4. Matej Galo: OTVORTE OČI (Rusko vs. Ukrajina)
  5. Dušan Šrámek: Štúdium v Kanade
  6. Miriam Studeničová: Kresťanstvo sa v niečom zásadnom mýli! V čom?
  7. Jozef Kováč: Keď sa nedarí, ako nezávislej, tak…....... !
  8. Rastislav Profant: Putin, vojnový zločinec, masový vrah a mafián, dal svetu ultimátum: alebo mi dáte Ukrajinu, alebo začnem nukleárnu vojnu.
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 949
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 529
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 150
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 828
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 609
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 778
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 460
  8. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 2 282
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie