Korzár logo Korzár Gemer
Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

Julovi Končekovi patrí zatiaľ piata priečka

Seriál pretekov automobilov na okruhoch sa dostal do svojej polovice. Jazdci majú za sebou troje dvojpretekov, teda dovedna šesť pretekov, no rožňavský pretekár Julo Konček z nich absolvoval len dve.

Julo Konček. Rožňavský automobilový pretekár.Julo Konček. Rožňavský automobilový pretekár. (Zdroj: pp)

Napriek tomu mu v slovenských majstrovstvách patrí piata priečka.

ROŽŇAVA. Ostatné preteky slovenského šampionátu sa konali na konci júna na Slovakiaringu v Orechovej Potôni. Po vyletení z trate a vynechaní podujatia v Poznani boli preteky na slovenskom okruhu pre Jula Končeka druhým podujatím. Vo voľných tréningoch nezajazdil také časy ako v minulom roku. V meranom tréningu dosiahol šiesty čas, v sobotňajších pretekoch tak štartoval z tretieho radu. „Ak prídu všetci súperi, tak sa lepšie zajazdiť nedá,“ konštatoval Julo Konček a dodal: „Aktuálne nás trápi problém s pneumatikami, čo sa podpísalo aj na tomto podujatí. Výrobca vzhľadom na to, že už preteká len málo áut, prestal vyrábať náš rozmer. Využívame preto staré pneumatiky. Ovplyvnilo to aj tréningový čas.“

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Dobrý súboj

Nedostatok nových pneumatík sa odzrkadlil aj počas samotných pretekov. Po štarte sa dostali cez Končeka traja súperi, cez dvoch sa mu potom darilo dostať. S tretím českým jazdcom zvádzal súboj až do konca. „Bolo to veľmi dobré pretekanie. Išli sme dvere na dvere a čo jazdím na okruhoch, som tak nezajazdil. Hoci moja vectra má na viac, v zákrutách som na jeho clio nemal,“ uviedol J. Konček. Ukázal sa tu totiž problém s pneumatikami. Na prednú nápravu dali tvrdšiu zmes, dozadu mäkšiu. „Do polovice pretekov to fungovalo dobre, potom sa však už zahrievali a nedržali. Nakoniec som prehral asi o päť metrov. Pred cieľom totiž bola zákruta a nasledujúca rovinka už nebola dosť dlhá na to, aby som sa dostal pred neho. Po pretekoch prišiel k nám, podali sme si ruky a konštatovali, že to boli dobré preteky,“ povedal J. Konček a pokračoval: „Skončil som siedmy. Napriek starým pneumatikám sa mi podarilo v kole zajazdiť čas len o tri desatiny horší ako v minulom roku. Vidieť, že motor je v poriadku a s novými pneumatikami by som bol určite o sekundu, možno dve rýchlejší.“

Skryť Vypnúť reklamu

V nedeľu domov

Do nedeľňajších pretekov však už nenastúpil. „Bolo to kvôli pneumatikám. Šetríme ich, aby sme mohli štartovať na Cene Slovenska o dva mesiace,“ vysvetlil J. Konček. Vzniknutú situáciu sa však snažia v tíme JUKO & co. Racing Scuderia riešiť. Zistili, že na pneumatikách, ktoré by im mohli vyhovovať, sa jazdí Ferrari Challenge. Majú tiež 19 palcov, no sú o niečo širšie. „Objednali sme si jednu sadu a uvidíme, čo sa s tým bude dať robiť,“ podotkol J. Konček. Áut Vauxhaull Vectra už totiž až tak veľa nejazdí, je to približne necelá dvadsiatka vozidiel, výrobca ich teda prestal vyrábať.

V polovici

Sezóna je vo svojej polovici. Konček získal zatiaľ v hodnotení sprintov v triede D4 do 2 000 ccm zatiaľ 28 bodov a je na piatom mieste. „Cítiť, že moje auto má už za sebou pätnásť rokov. Vývoj ide strašne rýchlo dopredu. Rozdiel v technike oproti súperom je teda podstatný, no nemôžem sa tým zaoberať, lebo stratím chuť. A to nechcem. Celý život pretekám a okruhy sú skutočné preteky. Pár štartov by som ešte chcel absolvovať,“ vyznal sa J. Konček. Rožňavský jazdec pozitívne hodnotí aj spojenie s okolitými štátmi. „Bol to veľmi dobrý krok. Vďaka patrí Konôpkovi. Inač pretekanie asi fungovať nemohlo. Všade je málo jazdcov a istá úroveň sa dá dosiahnuť, len keď budú pretekať spolu. Úroveň sa zvýšila aj tým, že majstrovstvá Slovenska sú medzinárodné. Na okruhu musí byť veľa áut, aby sa diváci mali na čo pozerať,“ uviedol J. Konček.

Skryť Vypnúť reklamu

Dlhá prestávka

Seriál pretekov na okruhoch bude mať v najbližších necelých dvoch mesiacoch pauzu. Pokračovať bude v tretí augustový víkend znova na Slovakiaringu Cenou Slovenska. V rýchlom slede potom budú pokračovať ďalšie podujatia. „Nie je to ideálne. Po takej pauze potrebuje človek jeden či dva tréningy, aby sa vrátil do tempa,“ poznamenal J. Konček. Ak sa podarí vyriešiť problémy s pneumatikami, má v pláne absolvovať všetky štyri zvyšné podujatia. „Auto je na to, aby jazdilo, nie stálo v garáži. No nikdy by som nepovedal, že nebudeme môcť pretekať kvôli tomu, že nie sú pneumatiky,“ uzavrel J. Konček.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 16 025
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 11 760
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 727
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 625
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 031
  6. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 646
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 273
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 670
  9. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 5 356
  10. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 802
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ národnej protizločineckej jednotky NAKA Branislav Zurian.

Svedčí proti nemu bývalý námestník SIS Boris Beňa.

14 h

Ktorá stratégia je tá správna?

15 h

Rok od prvého prípadu zaznamenali takmer dvadsaťtisíc mŕtvych.

11 h
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Populizmus „antinúdze“

Peter Schutz

Protipandemický zápas potrebuje radikálnu reformu.

10 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop