Čo sa však nezmenilo, je to, že už tretiu sezónu sedí vedľa neho ako spolujazdkyňa jeho životná partnerka Jarka.
ROŽŇAVA. Druhé podujatie seriálu posledný aprílový víkend v Prešove bolo aj druhým štartom Pavlíkovcov s novou technikou. Po tak trochu oboznamovacích pretekoch v Egri sa na šarišských cestách zžívali s Hondou. Nevyhli sa teda ani problémom. “V Prešove sme začali veľmi zle. Na prvej rýchlostnej skúške dvakrát boli mimo trať. Stratili sme viac ako pol minúty na prvého, čo sa na sto kilometroch rýchlostných skúšok už nedá dohnať. S vedúcim Jurečkom sme však držali krok. Nebyť toho výletu mimo trať, možno by sme na neho tlačili psychologicky, pretože by už nemal takú rezervu,“ zhodnotil účinkovanie v Prešove jazdec Matúš Pavlík. Nakoniec si v triede 8 suverénne vyjazdili druhé miesto a vyhrali tri z deviatich rýchlostných skúšok.
Skúsený nováčik
Hoci je M. Pavlík už skúsený pretekár, v triede 8 je nováčikom. Rovnako ako za volantom Hondy. “Aj v Prešove sme sa učili a posúvali hranice auta. Každou rýchlostkou sme sa snažili zlepšovať. Je to veľmi dobré náradie. Je to pre mňa asi najvážnejšie auto, s akým súťažím. Je to veľká výzva. Dá sa s ním ísť veľmi rýchlo. V Egri sme išli tak na 60 percent, v Prešove to bolo už 70,“ pokračoval M. Pavlík. Nové auto pochádza z dielní maďarského Graman rally teamu. V roku 2008 s ním získal Z. Abraham v bývalej triede N3 titul majstra Maďarska.
Konkurencia v triede 8 je silná. “Sú tam skúsení jazdci s dobrou technikou,“ potvrdil M. Pavlík a pokračoval, “určite však chceme bojovať o titul. Je to pre nás o to ťažšie, že auto nemáme doma. Aj preto s ním máme najazdených menej kilometrov. No po každých pretekoch by to malo byť len lepšie a lepšie. Ide za tým aj celý tím. Oproti minulým rokom bol prekopaný od podlahy, sprofesionalizoval sa.“ Ako najväčšieho konkurenta vidí Jurečku, ktorý aktuálne vedie poradie v triede.
Zohraná posádka
Už tretiu sezónu je Pavlíkovou spolujazdkyňou jeho manželka Jarka. “Nájsť dobrého spolujazdca nie je vždy jednoduché. Mám to však v aute funguje bezchybne. V tomto smere mám teda vyhrané. Niektoré preteky v seriáli možno odštartujem aj so šéfom Beti racing tímu Tiborom Bernáthom,“ načrtol budúcnosť M. Pavlík. Prioritou bude rally, no M. Pavlík by nerád chýbal na Dobšinskom kopci. “Dobšiná je naša, tak určite prídeme,“ podotkol s úsmevom.
Hľadanie
Tretí májový víkend bude slovenský šampionát pokračovať podujatím Rally Tribeč. “Do Topoľčian ideme do veľkej neznámej. Kým trate v Egri či Prešove sme do istej miery poznali, čo pomohlo pri nastavovaní auta, teraz to bude ešte náročnejšie. No vlastne celá sezóna bude o hľadaní správnych nastavení,“ uviedol M. Pavlík.
Rally pohár
Betliarsky jazdec je stále aj v pozadí zaujímavého projektu, akým Slovenský rally pohár bezpochyby je. “Aj keď boli chvíle, keď som s tým chcel praštiť, teším sa mu. V Prešove bol dobre obsadený. Sú tam pekné autá a mladí jazdci idú rýchlo. Je to dobre rozbehnuté a funguje to,“ prezradil M. Pavlík.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer