Korzár logo Korzár Gemer
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
ZÁKAZNÍCI KNÍHKUPECTIEV SÚ DNES VYBERAVÍ

Knižní upíri ustupujú dobrodružstvu a príbehom zo života

Aj keď isté percentá z počtu zákazníkov kamenným kníhkupectvám berú internetové obchody, stále je dosť takých čitateľov, ktorí uprednostňujú vôňu knihy a možnosť jej prelistovania v ruke.

Knihy. Pre zákazníkov je dôležitý preklad, kvalita vydania a učia to aj deti.Knihy. Pre zákazníkov je dôležitý preklad, kvalita vydania a učia to aj deti. (Zdroj: ela)



ROŽŇAVA/REVÚCA. Tržby v kamenných kníhkupectvách v posledných rokoch mierne klesli. Predajcovia hovoria, že za tým nemusia byť len internetové obchody, ale aj stále sa zvyšujúce ceny kníh.

Kedysi chodili školáci húfne, teraz nie

V rožňavskom kníhkupectve majú zákazníkov, ktorí si najprv prezrú ponuku kníh na internete a potom si konkrétnu prídu osobne kúpiť do kamenného obchodu. "Hovoria, že sa im to oplatí, lebo nielenže tú knihu osobne aj vidia a prelistujú, ale ušetria na poštovnom. Fakt je, že aj my už ponúkame knihy i cez internet," hovorí Marta Farkašovská.

Marec ako mesiac knihy bol pojmom minulých liet. "Voľakedy boli na celý mesiac 10-percentné zľavy na tovar, dnes nie. Kedysi chodili do kníhkupectva na exkurzie celé školy a škôlky, teraz to už nevidíme," dodáva jej kolegyňa Gabriela Orbánová.

Do predajne s približne 17-tisíc kusmi tovaru od kníh až po spoločenské hry či pohľadnice zavíta v priemere denne 30 kupujúcich a ešte viac zákazníkov, ktorí si knihy len pozerajú. "Ale stane sa, že prídu z dlhej chvíle a z kníh si čítajú. A máme aj stálych zákazníkov, ktorí majú svoj vyhranený žáner, navštevujú nás a kupujú u nás pravidelne. Tých internetové obchody nezlákali."

Momentálne je v kurze ženská beletria, "sladké" romány.

Skryť Vypnúť reklamu

Nedajú dopustiť na vôňu knihy

"Ja kupujem knihy stále v kamenných obchodoch. Mám rada ten pocit, keď si môžem knihu chytiť a prelistovať ju," hovorí čitateľka Zdenka.

Majiteľka revúckeho kníhkupectva Tatiana Kršková hovorí, že je milo prekvapená tým, koľko detí a mládeže k nim chodí. Keď aj na prvýkrát knihu nekúpia, najbližšie tam idú s rodičmi a starými rodičmi a preto je v tomto kníhkupectve zastúpená každá generácia. "Fyzický kontakt s knižkou, možnosť prelistovať si ju, vôňa toho materiálu, to sa dá precítiť len v kamennom obchode. A je dosť takých zákazníkov, ktorí si na to potrpia. Dnes si zákazník už vyberá, dbá o kvalitu, keď je kniha preložená, pozrie si, kto ju preložil, aká je obálka, ktoré vydanie drží v ruke... Nehovorím, že všetci si tú knihu kúpia, ale určite si ju prezrú," hovorí T. Kršková.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo je v kurze

"U nás robíme aj besedy so spisovateľmi, takže majú čitatelia priamy kontakt nielen s knihou, ale aj s autormi. Éra upírskych románov je na ústupe, pretože trh s touto tematikou je už presýtený. Nastupujú dobrodružné romány, rozprávky, príbehy zo života, náučná literatúra a aj knihy s interaktívnymi úlohami. Zákazníci dosť kupujú aj romány zo študentského prostredia, knihy s drogovou tematikou či témou anorexie. A badáme záujem o poéziu."

Marec ako mesiac knihy je už v kníhkupectvách minulosťou. "Teraz robia rôzne akcie skôr knižnice. Pre nás je marec bežný mesiac."

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 913
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 052
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 804
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 740
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 706
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 571
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 094
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 490
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 295
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 123
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop