Uhádli ste, kam mierim. Niečo podobné od tej istej firmy sme tu už pred tromi rokmi mali. "Strávte dovolenku s deťmi vo skvelom stredisku." Lenže to stredisko bolo staveniskom a tá skvelá reštaurácia je dlhodobo zatvorená. No a na internetovej stránke tohto skvelého strediska, ktoré je podľa oznamu z technických príčin zatvorené, i keď všetci vedia, že je bez peňazí, svieti i takéto skvelé motto: "Sme len tak silní, ako náš najslabší článok!"
Som teraz v rozpakoch, ktorý to je, ten článok a v čom je jeho sila. Je to schopnosť strieľať si zo samých seba i okolia, alebo úplná strata zmyslu pre realitu? Zdá sa mi, že ľudia z Domice sú v oboch týchto najslabších článkoch výnimočne silní a mali by sa skôr venovať absurdnému divadlu ako cestovnému ruchu.
Príkladov, že turizmus sa dá v regióne rozvíjať i bez megalomanských predstáv, postupne a systematicky, je síce poskromne, no na rozdiel od Domice ide o reálne, nie virtuálne projekty. Určite k nim patria podujatia mikroregionálnych združení, obcí i drobných podnikateľov. Tiež tradičné lákadlá, ako sú jaskyne a pamiatky. Mravčia práca sprievodcov a informátorov alebo fungovanie alternatív, ako je Krásnohorská jaskyňa či šerpovia krasu. Ale aj otváranie letnej sezóny, ktoré bolo pred týždňom na hrušovských rybníkoch.
Cestovný ruch v krase potrebuje predovšetkým spoluprácu a širokú paletu možností, atrakcií i služieb, vrátane impulzu od silného hráča. To, čo ten údajný silný hráč doteraz predvádzal v Domici, mu však viac poškodilo, než pomohlo. Je čas na nový začiatok.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer