Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
PRISPEL K TOMU AJ ZHASNUTÝ MOTOR

Julo Konček absolvoval také “správne závody“

Tohtoročná sezóna sa pre rožňavského automobilového jazdca Jula Končeka začala dobre, no zároveň i zle. V Brne i na Hungaroringu dojazdil v rámci majstrovstiev Slovenska na treťom mieste.

Na druhej strane treba ešte doladiť elektroniku riadiacu nový motor, pretože je tam ešte stále istá rezerva oproti časom z minulého roku.

ROŽŇAVA. Počas zimy tím usilovne pracoval. Z Anglicka doviezli nový motor, ktorý nahradil už dosluhujúci. K nemu pribudla nová elektronika. Základné nastavenia sa urobili, no všetko ešte treba doladiť. Nový motor by mal mať výkon viac ako 280 koní. „Do Brna sme tak išli s veľkými očami. No už vo voľnom tréningu sa ukázalo, že som oproti časom z minulého roka tak o dve sekundy pomalší. Motor ide dobre, len tomu ešte čosi chýba. Verím, že sa nám to časom podarí doladiť,“ uviedol J. Konček.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Úvod v Brne

Prvé podujatie okruhového seriálu majstrovstiev Slovenska sa išlo v už spomínanom Brne posledný aprílový víkend. Účasť bola ako na začiatku sezóny, teda dosť nízka. V triede do 2 000 ccm, v ktorej jazdí aj Vauxhall J. Končeka, štartovalo šestnásť vozov. V celkovom poradí skončil na šiestom mieste, do majstrovstiev Slovenska si pripísal body za tretie miesto. „Nefungovalo to, takže som nebol až taký nadšený. Nakoniec však preteky prebehli bez problémov a musel som jazdiť to, čo sa dalo. S umiestnením na stupni víťazov som síce spokojný, no auto s takými jazdnými vlastnosťami má na viac,“ konštatoval J. Konček.

Správne závody

Týždeň po pretekoch v Brne nasledovalo podujatie na maďarskom Hungaroringu. Tu už bola štartová listina nabitejšia. V Končekovej triede sa na štart postavilo tridsaťtri vozidiel. „To už je dobrý počet. Absolvoval som len jeden voľný tréning. Trať mi sedí, je technická. Dá sa tu aj niečo 'našoférovať', netreba len silný motor. Jazdil som o sekundu horšie časy ako v minulom roku. Bolo to lepšie ako v Brne, no i tak som zaostával za prvými troma jazdcami. No zmieril som sa s tým, že kým niečo neurobíme s elektronikou, tak to ináč ani nepôjde,“ povedal J. Konček. Po štyroch odjazdených kolách mal tretí najrýchlejší čas. „Možno sme mali ostať ešte dlhšie, lebo potom ma ešte preskočili dvaja súperi, s čím sme nerátali. No rozdiely boli minimálne, tak som bol spokojný,“ uviedol J. Konček.

Skryť Vypnúť reklamu

Na Hungaroringu je na rozdiel od väčšiny ostatných podujatí pevný štart. Aj to možno bolo príčinou problémov, J. Končekovi totiž na štarte zhasol motor. „Už väčšia katastrofa sa mi ani nemohla stať. Obával som sa, či niekto do mňa zozadu nevrazí, no našťastie sa nič nestalo. Všetci ma minuli. Z tých tridsiatich troch vozidiel som odštartoval na takom dvadsiatom siedmom mieste,“ opísal nepríjemné chvíle J. Konček. V prvej chvíli mal chuť rezignovať, no po dvoch kolách sa pustil do stíhacej jazdy a pomaly sa predieral dopredu. „Zrýchlil som a začal predbiehať súperov. Keď som pred sebou zbadal auto, ktoré bolo piate na štarte, bol som spokojný. Prešiel som aj cez neho a takým malým vyvrcholením bolo, keď som sa dostal ešte aj pred štvrtého,“ povedal J. Konček. Súboj to však bol veľmi tvrdý. „Jazdec robil všetko preto, aby som sa pred neho nedostal. Zavieral ma z každej strany, pritom sme kamaráti, no nechcel sa dať. Boli chvíle, keď bol medzi nami centimeter a na druhej strane zvodidlo. Uhnúť nebolo kam. Nakoniec jedno kolo pred cieľom som ho predbehol,“ uviedol J. Konček a s úsmevom dodal, “taký 'závod' som v živote ešte nešiel. Od druhého kola až do konca to bolo na doraz. Boli to také správne preteky a bol som po nich taký 'vyničený'. Hungaroring je pre mňa niečo neskutočné. Cítim sa tam ako doma. Brno je pekné, ale Hungaroringu sa to nevyrovná. Kto ju vymyslel, mal cit pre to, ako má správny okruh vyzerať.“ Výsledkom bolo spomínané štvrté miesto v Zóne strednej Európy a tretie miesto v majstrovstvách Slovenska.

Skryť Vypnúť reklamu

Znova problém

Aj v nedeľu boli na programe preteky slovenského šampionátu, no pre rožňavského jazdca sa skončili už ráno. „Ešte večer technik namontoval do auta sondu, aby sme získali údaje pre nastavenie elektroniky. Všetko bolo nachystané a vyšiel som na nedeľňajší tréning. Zaradil som jednotku a počul som také zvláštne ťuknutie v prevodovke. Odkrúžil som jedno kolo a potom som musel odstaviť auto. Takže sme nič nenamerali, nič nezistili. Preteky sa pre mňa skončili. Zbalili sme sa, išli pozrieť ostatných a prišli domov,“ uviedol J. Konček a s úsmevom pokračoval: „V nedeľu som teda nepretekal, no každému som vravel, že ja som si 'zazávodil' v sobotu aj za nedeľu. Bolo to také dobré, že som spokojný.“

O tom, na ktoré preteky z tohtoročnej sezóny pôjdu najbližšie, rozhodne aj to, či včas príde náhradný dielec do prevodovky. Objednať ho museli až z Anglicka. „Chceli sme ísť do Poľska. Prevodovku síce vieme zložiť, lenže odstupňovanie prevodov nie je také, ako potrebujeme na trať do Poznane,“ poznamenal J. Konček a dodal na záver: „Ak by aj výsledky neboli, v prvom rade mi ide o to, aby motor išiel, ako má. Dali sme do toho dosť financií i práce počas zimy, a keď to nefunguje, ako treba, tak to človeka vie nahnevať.“

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 507
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 602
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 851
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 8 876
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 501
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 697
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 434
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 424
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 399
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 285
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Cynická obluda

Zlý Riško a dobrý Števko

Keď máš šéfa, čo ti hrozne vynadá absolútne za čokoľvek, zatiaľ čo tvojmu kolegovi prejde úplne všetko.

Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop