Korzár logo Korzár Gemer
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky

Počasie na Dobšinskej zime prialo lade

Dobšinská zima už niekoľko rokov patrí medzi obľúbené preteky amatérskych jazdcov v prvých mesiacoch roka.

K zime patrí aj sneh, a ten v Dobšinej síce nechýbal, no vytrvalý dážď v noci z piatka na sobotu trate “trocha“ upravil. Vzhľadom na náročné podmienky bolo víťazstvo posádky Ján Kováčik/Jozef Dobis z Lubeníka na Lade 2105 v absolútnom poradí do istej miery prekvapením. Hlavne keď za sebou nechali silnejšie “štvorkolky“. Z pôvodne 99 prihlásených posádok sa na štart postavilo 74 a klasifikovaných bolo 72.

DOBŠINÁ. Sobotňajšie preteky sa určite pre viaceré posádky začali skoro ráno, pretože od siedmej si mohli prejsť trate. Bola to novinka, ktorú usporiadatelia v tomto už ôsmom pokračovaní Dobšinskej zimy pripravili. Okrem toho, že si posádky prezreli trať, pomohla aj organizátorom. “Ukázalo sa, že niektoré dvojkolky mali v niektorých úsekoch legendárnej vložky Vlčia Dolina – Podkova problémy. Operatívne sme to riešili, trať sme posypali,“ uviedol riaditeľ pretekov Marcel Kollárik a vysvetlil, “úspech podujatí, ako je Dobšinská zima, spočíva v posledných dvoch dňoch, keď sa pomocou techniky pripravujú trate. My sme začali už v stredu, časť tratí sme odkryli vo štvrtok a dokončovalo sa to v piatok. Vo štvrtok trate vyzerali asi najkrajšie. Dovolím si porovnať, pretože som bol vo Švédsku, že sa rovnali švédskej zime. Boli vyrovnané, snehové mantinely po krajoch boli meter vysoké. V piatok sa to ešte držalo, no dážď z piatka na sobotu nám, dá sa povedať, zničil robotu, námahu, ktorú sme do toho dali.“

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Dobšinské preteky sú každú zimu iné. O výsledku veľakrát rozhodovalo to, či posádka štartovala na konci, alebo na začiatku štartového poľa. V tomto roku rozhodoval náhon a pneumatiky s klincami. Počet takto vybavených posádok sa z roka na rok zvyšuje. “Bola to asi dvadsiatka áut, dokonca som zaznamenal posádku, ktorá si bola kúpiť pneumatiky s klincami v Čechách deň pred pretekmi. A to sa bavíme stále o amatérskych pretekoch,“ uviedol M. Kollárik.

Čoraz vyššia úroveň

Ťahákom minulého i tohto ročníka bola rýchlostná vložka Vlčia dolina – Podkova. Jazdila sa aj v klasickej rally, posádky si teda mohli na vlastnej koži vyskúšať, aké to je. Počasie ju urobilo ešte ťažšou, čo kládlo aj vyššie nároky na zabezpečenie zo strany organizátorov. “Boli sme pripravení a nič nás nemohlo zaskočiť. Pristúpili sme k tomu ako k riadnej vložke na rally. No aj tak mi padol kameň zo srdca, keď sa skončila. Našťastie sme zaznamenali len niekoľko malých výletov z trate,“ povedal M. Kollárik.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj to ukazuje na to, že kvalita jazdcov, hoci jazdia na amatérskej úrovni sa zvyšuje. “Keď sme pred ôsmimi rokmi začínali, doslova sme sa hrali na lúke. No dnes už tento šport strašne postúpil. Niektorí amatéri sa približujú už k licencovaným pretekárom. Skvalitňuje sa technika, bezpečnostné prvky v autách. No i na jazdeckom umení vidieť, že chlapci už dorástli. Videl som viaceré talenty, len škoda, že súčasná ekonomická situácia im nepraje,“ povedal M. Kollárik.

MRC aj Dobšinský pohár

Dobšinská zima 2010 bola druhým podujatím seriálu Minirally cup 2010, no zároveň bola otvorená aj pre jazdcov mimo tohto seriálu. Tí súperili v Dobšinskom pohári. Body do seriálu nakoniec zbieralo 42 posádok, v Dobšinskom pohári štartovalo 34 posádok, pričom dve z nich nedošli do cieľa. V absolútnom poradí oboch súťaží zvíťazili J. Kováčik a J. Dobis na Lade 2105 pred F. Bányaszom a R. Temešim ml. na Toyote Celica. Na treťom mieste skončili bratia Lapdavskí na Mitsubishi Lancer. Víťazná posádka sa ako jediná dostala na prvej rýchlostnej skúške pod hranicu piatich minút, aj keď šlo len o desatiny sekundy. Do druhej vložky, ktorou boli Pingarty, išli s náskokom približne 15 sekúnd, hoci ich čas nebol najlepší, istý náskok si pred F. Bányaszom udržiavali. Na tretej skúške, ktorou bola Vyšná Maša, si vedenie mierne upevnili. Tu prišlo oproti pôvodnému poradiu rýchlostných skúšok (RS) ku zmene. Vzhľadom na to, že pôvodne tretia RS SAD bola takmer bez snehu a štvrtá Vyšná Maša sa išla na zľadovatenom povrchu, aby nemuseli posádky prezúvať pneumatiky, poradie skúšok sa vymenilo. Na SAD-ke mali Rožňavčania Bányasz s Temešim šancu zmazať náskok súpera. Napriek tomu, že s Toyotou aj pri malej chybe zajazdili suverénne najlepší čas, v konečnom hodnotení ich od prvého miesta delilo niečo cez dve sekundy.

Skryť Vypnúť reklamu

Boli aj brody

Kým ráno pred štartom mal riaditeľ pretekov pocity rôzne, po vyhlásení výsledkov už bol v pohode. “Teraz už je dobre,“ potvrdil M. Kollárik a pokračoval, “ale ráno by ste sa mi krvi nedorezali. Bol som pesimista, pretože nočný dážď urobil tú najhoršiu alternatívu, ktorá mohla byť. Pred dvoma týždňami som sa bol pozrieť na preteky v Gemerskej Polome a bol som zvedavý na brod, lebo aj my sme uvažovali, že ho zaradíme. Nakoniec sme to nemuseli ani robiť, pretože na druhej aj tretej skúške sme brody mali. Bez toho, že by sme ich chceli. No zvládli sme to. Veľká vďaka patrí sedemdesiatke ľudí, ktorí sa na príprave pretekov podieľali. S nimi sa nebojím ísť do ďalších ročníkov. Rovnako i mestu za podporu. A tiež aj pretekárom za disciplínu i to, ako sa popasovali s ozaj ťažkými vložkami.“

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  5. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  7. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  2. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  3. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  4. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  5. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  6. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  7. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  8. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  9. Stiahnite si stovky e-kníh
  10. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 10 580
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 626
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 134
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 6 599
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 4 508
  6. Stiahnite si stovky e-kníh 3 736
  7. Crème de la crème po slovensky 3 253
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 2 985
  9. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 2 974
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 916
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sme pripravení na tretiu vlnu pandémie?


a 1 ďalší 3 h
Salto Juraja Kucku po pamätnom góle do siete Španielska.

Slovensko v Španielsku nikdy nevyhralo. Stane sa malý zázrak?


Pavol Spál 23 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop