Ich posádky absolvovali len niektoré z podujatí seriálu majstrovstiev Slovenska v rely či pretekov automobilov do vrchu. No nevenovali sa len pretekaniu, M. Pavlík stál pri zrode Slovenského rally pohára, ktorý by mal byť pre amatérske posádky akýmsi predstupňom pred “veľkou“ rely.
BETLIAR. „Uplynulý rok bol pre nás taký ako pre väčšinu. Nie sú peniaze, neobchoduje sa a teda nejde ani reklama na našich súťažných autách. Za silnej podpory BETI racing, ktorá nás vlastne celú sezónu podporovala, sme odjazdili niekoľko pretekov. Asi najviac nás bolo vidieť na Rally Šalgo Gemer a na Dobšinskom kopci,“ začal rely jazdec Matúš Pavlík.
Štart až na Salgó Gemer
Prvé dve podujatia rely sezóny, Rally Eger a Rally Prešov vynechali. Bolo to hlavne z finančných dôvodov. Na májovú Rally Salgo Gemer však nastúpili až dve posádky. R. Ivanko štartoval s novým spolujazdcom P. Smutným. „Přemdo sa tak stal z mechanika spolujazdcom a dosť úspešným. V historikoch má dokonca s Lorincom vyjazdený majstrovský titul,“ povedal M. Pavlík. On sám nastúpil na mieste spolujazdca s manželkou Jarkou. V tomto zložení už štartovali minulý rok na Rally Rožňava, no kvôli technickým problémom nedošli. „Tieto preteky boli pre nás aj takou náplasťou za Rožňavu. Preteky sa rozbiehali výnimočne dobre. Prvú rundu sme v skupine F vyhrali absolútne. Začalo sa nám to páčiť. No vedeli sme, že silnejšie autá sa na nás budú doťahovať. Tak aj bolo,“ uviedol M. Pavlík. Na druhý deň sa tak pred nich dostal stajňový kolega Ivanko. Dlhá trať v Maďarsku však preverila posádky i vozidlá. „U nás v peugeote však vládla pohoda, bolo to nádherné,“ pochvaľoval si M. Pavlík. Dve rýchlostné skúšky pred koncom pre technickú poruchu odstúpil Ivanko. Pavlík tak dojazdil v skupine F na tretej priečke.
„Veľmi je cítiť nedostatok financií v tíme. Autá majú svoje choroby a bojím sa, že cez zimu bude treba urobiť veľký repas všetkých áut. Doteraz sme to zvykli robiť priebežne, vždy jedno auto, no teraz sme to tak nespravili, tak nás čakajú všetky,“ posťažoval sa M. Pavlík a dodal: „No uvidíme, ktoré z nich budeme tlačiť ďalej, lebo na všetky naraz treba veľký balík peňazí.“
Na vode
Okrem rely si M. Pavlík v tomto roku odjazdil aj kopce. Štartoval na Jahodnej, no preteky poňali ako test. „Skúšali sme tam dva druhy prevodoviek, keď sme ich vymenili zo soboty na nedeľu. No minulo sa to účinkom, pretože prvý deň lialo a druhý bolo zasa sucho. Jazdiť na vode sa mi však zapáčilo. Jahodná je nový kopec, časť trate poznám z rely. Čím dlhšie som tam jazdil, tým viac sa mi to páčilo. Je to pekný kopec, je tam rýchla i pomalá pasáž,“ poznamenal M. Pavlík. Hneď po Jahodnej nasledovali preteky na Dobšinskom kopci. Na tie okrem Pavlíkovho peugeota vytiahli aj škodu 1000. Za jej volantom sa vystriedali R. Ivanko a J. Pavlíková. Oba dni sa jazdilo na vode, čo mu však nevadilo. „Na vode som bol rozjazdený, nikdy mi to na nej nešlo na kopcoch tak dobre ako v tejto sezóne. Predtým som ju nemusel, teraz som si vodu užíval,“ povedal M. Pavlík.
Premiéra v pohári
Nasledovala dlhšia prestávka, pretože preteky v Poľsku či Rally Bratislava boli pre tím finančne náročné. Aktívne sa zúčastnili až posledného podujatia v Košiciach. „V skupine F sme už nemohli nič urobiť, tak sme nasadili posádku do Slovenského rally pohára. Za volant peugeota si prvýkrát sadla Jarka a spolujazdca jej robil Rišo Nagy. Mali sme nejaké krátke testy na Súľovej, no v Košiciach sa počasie zmenilo, bolo veľa vody, blata či zimy. Na jej prvé vystúpenie boli dobré ohlasy, veľa jej skúsenosťami pomohol aj Rišo. Bolo by teda škoda neposadiť ju v budúcnosti do nejakého rely auta,“ uviedol M. Pavlík
Dobrý začiatok
Hoci nebolo toľko možností pretekať, M. Pavlík napriek tomu nezaháľal. Stál pri zrode Slovenského rally pohára, čo sú vlastne preteky pre amatérov, ale už na tratiach skutočnej rely so všetkým, čo k tomu patrí. V tomto roku bol pohár súčasťou troch podujatí a to Rally Prešov, Rally Bratislava a Rally Košice. Navyše sa išlo aj jedno podujatie len v rámci pohára, a to Rally Lubeník. „Slovenský rally pohár mal v tomto roku veľkú premiéru. Teším sa z toho možno viac ako z nášho jazdenia. Pre mňa to bolo obrovská škola, bol som bližšie k organizovaniu pretekov a k veciam s tým súvisiacim. Na to, ako to v Prešove odštartovalo, sa to uberalo dobrým smerom. Išla sa aj prvá samostatná súťaž v rámci seriálu. Na poslednom podujatí v Košiciach nám odštartovalo štrnásť posádok. Na záver bol vyhlásený víťaz triedy,“ priblížil M. Pavlík a dodal: „Ohlasy sú dobré a v budúcom roku môžeme čakať viac áut i jazdcov. Rally komisia vypracovala predpisy, tie sú už zaradené do ročenky. Myslím, že sa nám znova podarí zorganizovať aspoň jednu samostatnú súťaž v rámci rely pohára. Rally Lubeník je prihlásená do veľkého majstráku, čo je krok vpred aj pre slovenskú rely. Jazdili sme v zahraničí, lebo neboli podujatia na Slovensku. Je to taký dobrý začiatok, robiť jednodňové lacné preteky. Pomohlo by to aj návratu sponzorov do rely.“
Plány do budúceho roka, čo sa týka pretekania, sú neisté. „Raz je to tak, o chvíľu zasa inak. Dúfam, že aspoň jedno auto v normálnej kondícii a so všetkým, čo k tomu patrí, odjazdí celý majstrovský seriál. Ktorá posádka to bude, ešte uvidíme. No najlepšie by bolo mať dve autá v skupine F a jedno v Slovenskom rally pohári,“ uzavrel M. Pavlík.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer