odujatí bodoval v siedmich z nich a v každom si vychutnal aj stupne víťazov.
ROŽŇAVA. „Celá sezóna vyšla tak, že na jar by som určite nepovedal, že to bude takto. Nie som bohvieaký optimista, ale skončiť na okruhu v prvej sezóne medzi prvými troma, to mi nenapadlo ani vo sne. Došiel som všetky preteky okrem jedného, všade som bodoval, štyrikrát som bol druhý, trikrát tretí. To tretie miesto je teda adekvátne, no fakt som s ním nepočítal,“ uviedol Julo Konček. Dobre mal rozbehnutú sezónu aj v Zóne strednej Európy, no trochu sa to zamotalo. Pre technickú poruchu na prepravnom autobuse neštartoval v Moste a vypadol v jednom z pretekov v Grobniku. „To asi budú body, ktoré mi v konečnom účtovaní môžu chýbať,“ vysvetlil J. Konček. Seriál Zóny strednej Európy ešte bude pokračovať dvoma podujatiami. Prvé bude už tento víkend na Salzburgringu a posledné bude v Skopje. „Sú to také dve najhoršie podujatia. V Rakúsku je strašne vysoký vklad za preteky a Skopje je veľmi ďaleko. V závere sezóny, keď sú už finančné prostriedky takmer vyčerpané, sú to náročné preteky. Asi ich vypustíme a budeme čakať, ako sa bude dariť súperom,“ povedal J. Konček. V priebežnom poradí je v Zóne na treťom mieste.
Do Brna ako divák
Na brnianskom okruhu bude ešte do konca roka ešte jedno podujatie Epilóg, no J. Konček sa tam chystá len ako divák. „Tak to býva každoročne a asi ostanem pritom,“ podotkol. No ešte jedny preteky ho predsa len čakajú. „Pozvali nás na preteky dvojlitrov na maďarskom Hungaroringu. Už na jar som sľúbil organizátorom, že prídem, tak sa patrí dodržať slovo. Mala by tam byť dobrá úroveň,“ povedal J. Konček. Preteky sa budú konať 25. októbra.
Lepší čas
Okruh v Brne považuje J. Konček za taký svoj domáci. „Je najbližšie a je to dobrá trať,“ priblížil. Počasie v polovici septembra na preteky vyšlo, rožňavský pretekár si tak mohol porovnať svoj čas z jari či z minulého roka. „Pripravené sme mali nové pneumatiky, ktoré sme aj použili. Dal som si poradiť od skúsenejších okruhárov, aby som kvalifikačný čas zajazdil hneď v úvode tréningu, lebo neskôr už pneumatiky nebudú tak držať. Zatiahol som teda v druhom kole a po treťom som skončil tréning. Šetril som gumy na preteky. Čas som zajazdil o pol sekundy lepší, čo je oproti jarnej cene dosť. Bol som spokojný,“ uviedol J. Konček.
Do pretekov vyštartoval z piateho miesta. Preteky neboli veľmi bojovné, každý si strážil svoju pozíciu. „Nechcel som riskovať, lebo už o nič nešlo. Do českých majstrovstiev som nemohol zasiahnuť a v slovenských som si držal druhú priečku. Zvolil som takú taktiku, aby som s istotou došiel do cieľa, čo aj vyšlo,“ poznamenal J. Konček. Potešil ho aj dosiahnutý čas. „Keď som začal jazdiť na okruhoch, v Brne som zajazdil taký kvalifikačný čas, že mi bolo do plaču. Nevedel som, kde mám hľadať chybu. Mal som vtedy čas 1:26, teraz som išiel 1:15, a to je veľký rozdiel. Získať sa to dá len tréningom a, samozrejme, správnym nastavením vozidla. Veľa sme na tom cez zimu robili a vectru sa podarilo dobre nastaviť,“ uviedol J. Konček a pokračoval: „Ak by som dosiahol čas 2:12, 2:13, bol by som spokojný. Uvidíme, čo sa nám cez zimu podarí urobiť s autom a motorom. Treba už uvažovať aj o repasáži, bolo to predsa len osem pretekov na okruhu, čo je strašne veľa kilometrov.“
Smola v Grobniku
V chorvátskom Grobniku sa preteky konali prvý septembrový víkend. Po trojmesačnej pauze tam jazdci zbierali body nielen do slovenských majstrovstiev, ale aj do Zóny strednej Európy. Konček mal na tomto okruhu premiéru. „Hovorili, že sa mi tam bude páčiť, no nesplnilo to moje očakávania,“ povedal. V sobotu zajazdil v tréningu piaty čas, no prišli neočakávané problémy. Prasknutá tlaková hadička servoriadenie znemožnila štart v pretekoch. V Grobniku sa totiž pretekalo tak, že ostré jazdy nasledovali pol druha hodiny po tréningoch. „Snažili sme sa to opraviť, pomohol nám aj bývalý majster Európy Niko Pulič. No kým sme ju vyrobili a namontovali, bolo po pretekoch,“ poznamenal J. Konček. Výpadok v pretekoch sa prejavil aj v nedeľňajšej súťaži, pretože podľa výsledkoch zo soboty sa jazdci radili na štarte. Konček tak štartoval z 19. miesta, no počas pretekov sa prepracoval na piatu priečku. „Okruh je trochu atypický, skôr pre motorky. Sú tam klopené zákruty, s tým som sa ešte nestretol. Bolo to v pohode, no bol tam veľmi hrubozrnný asfalt, ktorý dal pneumatikám dosť zabrať. Nejazdilo sa mi tak dobre, ako na iných okruhoch. Bol som rád, že sa mi podarilo absolvovať aspoň jedny preteky. Spokojnosť je taká polovičná,“ povedal J. Konček.
Počasie prekvapilo
Okrem problémov technického rázu neprialo pretekom ani počasie. „Nechodím veľa k moru, ale som si myslel, že pri mori je to iné. Dva dni pršalo, ale bola to skôr prietrž. Potom sa vyjasnilo, no začal fúkať taký vietor, že sa nedalo vyjsť vonku. To bolo jedno, či pršalo, alebo fúkal vietor. Sedeli sme dnu v autobuse a v noci nevedeli spať, lebo sa všetko kývalo. Domáci tvrdili, že to prestane, ale neprestalo až do konca pretekov,“ opísal J. Konček.
Odchod z pretekov do vrchu na okruhy J. Konček ani veľmi neľutuje. „Neviem, aké by to bolo, keby som ostal na kopcoch. No potvrdilo sa, že mám okruhové auto. Funguje bez problémov. Po každých pretekoch som robil kontrolu, ale za sedem pretekov som fakt nemusel nič opravovať. Okruhy sú určite náročnejšie ako kopce, cenovo je to v iných dimenziách, no za predpokladu, že sa nič nestalo, sa to dá zvládnuť. Sezóna vyšla tak dobre, že som to ani nečakal,“ uviedol J. Konček.
Duša tímu
K úspechu pomohlo nielen auto, ale hlavne ľudia. Oporou J. Končeka je jeho manažérka Miriam Matejzelová. „Ona je mojím hnacím motorom. Je dušou tímu. Keď už ja poviem, že nejdem, že to nebude fungovať, ona povie, že ísť sa musí. Robí všetko, aby sme dosiahli výsledok, keď už sme sa na tú pretekársku dráhu dali. Veľké pochopenie mám aj doma a moja životná družka ma neskutočne podporuje. Drží nám palce, aj keď nie je na pretekoch. Poďakovanie si zaslúžia aj sponzori. Nemám ich veľa, ale bez nich by sa to nedalo. Sezóna bola dobrá a ďakujem všetkým, ktorí mi pomohli,“ uzavrel J. Konček.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer