Korzár logo Korzár Gemer
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Absolútnym víťazom MRC 2009 sa stal Michal Kikta

Posledným podujatím Mini rally Betliar vyvrcholil v sobotu desaťdielny seriál amatérskych pretekov Mini rally cup (MRC) 2009. V niektorých triedach už o poradí a víťazoch bolo rozhodnuté, v iných sa bojovalo do poslednej rýchlostnej skúšky.

Organizátori si dali záležať a pre posádky pripravili náročné skúšky, ktoré preverili ich schopnosti.

BETLIAR. Záverečného dejstva MRC 2009 sa zúčastnilo 59 posádok, z ktorých 19 išlo vo voľných pretekoch, zvyšok bojoval o posledné body do seriálu. Do cieľa nedošlo osem posádok, pričom jedna z nich mala tú smolu, že vypadla už v prvej zákrute prvej rýchlostnej skúšky. Pretekalo sa na dvoch rôznych povrchoch. Prvá a tretie skúška boli na asfalte, druhá a štvrtá na šotoline. Najrýchlejším v absolútnom podarí betliarskych pretekov bol M. Janeček (VW Golf), pred M. Dobranským (Toyota Celica 4WD) a tretím bol P. Herdický (Mitsubishi Lancer).

Absolútny víťaz Kikta:

Skryť Vypnúť reklamu

Je to super

Prekvapený, ale o to šťastnejší bol absolútny víťaz Michal Kikta. “Je to super. Konečne sa nám to podarilo. Minulý rok sme boli druhí, teraz to prišlo,“ tešil sa M. Kikta, ktorý spolu s P. Jurčom vyhrali triedu A4. Okrem neho však mal aj druhého spolujazdca F. Teplického. “Dvoch som mal pre istotu, pretože každý z ich má aj iné povinnosti ako pretekať. Ďakujem za podporu Kimi racing teamu, otcovi a všetkým kamarátom, ktorí sú v tom zainteresovaní. Oni už vedia, ktorí,“ poznamenal trochu tajomne M. Kikta. Titul absolútneho víťaza ho trochu prekvapil. “Nevedel som, že sa bude vyhlasovať, ale asi som si ho zaslúžil,“ podotkol s úsmevom. Sezóna nebola jednoduchá. “Každé preteky boli iné. Bolo potrebné pripraviť sa na ne a nespala ani konkurencia. Bolo treba držať krok s ostatnými,“ vysvetlil M. Kikta. Pred druhou posádkou mali pred Betliarom náskok deväť bodov. Potrebovali teda dôjsť na bodovanom mieste, aby si víťazstvo poistili. Podarilo sa a skončili na 5. mieste, čo znamenalo 11 bodov. Druhý M. Krbaťa získal na druhé miesto 17 bodov, čo však nestačilo a Kikta vyhral s trojbodovým náskokom. O výsledku sa však podľa víťaza rozhodovalo už skôr. “Myslím si, že to bolo v Revúcej a sčasti aj v Banskej Bystrici, tieto preteky nám perfektne vyšli,“ uviedol M. Kikta. Z tratí tohtoročného MRC ho zaujali viaceré. “Bolo to Peklo v Revúcej ako aj skúška v Dobšinej. Páči sa mi aj Betliar, jazdíme tu už dlho, tak sme tu ako doma. I keď nová trať bola veľmi rozbitá. To sa musí zlepšiť (úsmev). Betliar je takou mojou srdcovkou,“ vyznal sa M. Kikta. Na druhej strane problémy neobchádzali ani jeho. “Ojojój, vymenili sme tri motory. Keď pred pretekmi nejde auto, neviete, či vôbec vycestujete, to je strašný pocit. Hlavne keď chcete niečo dosiahnuť a viete, ako málo vám k tomu chýba,“ povedal M. Kikta. Budúca sezóna je zatiaľ ešte otvorená. “Sústredili sme sa na tieto preteky, aby sme to dotiahli až na vrchol. Teraz, keď sme to dosiahli, budeme uvažovať, čo ďalej. Či nové auto, alebo silnejšie,“ uzavrel M. Kikta.

Skryť Vypnúť reklamu

Janečkove preteky

V najsilnejšej trieda A5 tvrdil v Betliari muziku M. Janeček, ktorý sa pri veľkom šťastí mohol posunúť aj na druhú priečku. Jasným víťazom v tejto triede bol F. Bányász, ktorého náskok už bol pre súperov nedostihnuteľný. Zahanbiť sa však nedali ani P. Herdický a P. Dubecký. V Betliari obsadili druhé resp. štvrté miesto, vďaka čomu si udržali svoje priečky aj v konečnom hodnotení seriálu. Na Janečka tak zostala zemiaková štvrtá priečka.

Tuhé boje až do konca

Zaujímavo sa rozuzlila situácia v triede A3. O prvú priečku mohol J. Kriška prísť už skôr len teoreticky, stačilo mu dôjsť na bodovanom mieste. Bojovalo sa však o druhú priečku. Tretí R. Gembický strácal na druhého I. Strmého päť bodov. Spomínaná trojica predvádzala na poslednom podujatí pekný súboj. No pre I. Strmého s nešťastným koncom. V poslednej rýchlostnej skúške skončil mimo trate a jeho Peugeot zostal zakliesnený v konároch. Napriek tomu sa však mohol tešiť z konečného tretieho miesta.
Ešte zaujímavejšie sa vyvinula situácie v triede A2. Pred betliarskym podujatím viedol T. Konečný pred P. Danielisom o tri body. Ten zaútočil na prvenstvo a zvíťazil. Konečný skončil druhý a obaja tak mali na konte rovnaký počet bodov. O konečnom víťazovi tak rozhodoval počet víťazstiev v jednotlivých podujatiach. Pomer 4:2 hovoril v prospech P. Danielisa. T. Konečný tak bol určite po vyhlasovaní výsledkov jedným z najsmutnejších jazdcov.

Skryť Vypnúť reklamu

S novou spolujazdkyňou

Naopak, určite sa radoval P. Danielis. V tejto sezóne sa na sedadle spolujazdca vedľa neho objavila príťažlivá A. Marinecová. Ako sa s ním jazdí? “Dobre, rozumieme si v súkromí aj za volantom. Som spokojná, i keď niekedy na pretekoch na neho aj zakričím (úsmev),“ uviedla Adriana Marinecová. Tvoria pár aj v súkromí, na pretekoch sa môžu na seba spoľahnúť. “Pokiaľ mu dobre nadiktujem, on dobre odjazdí, tak je to v poriadku. No boli aj krízové situácie, väčšinou mojou zásluhou (úsmev), ale dôverujem mu, tak sme to zvládli,“ vyznala sa A. Marinecová. Spokojný so svojou spolujazdkyňou je aj P. Danielis. “Je super. Zo začiatku som si nebol istý, či do toho vpadne, lebo MRC je len jedna časť seriálov, ktoré jazdíme. Ako spolujazdkyňa som mnou išla aj na skutočnej rally, kde je to už trochu vážnejšie a osvedčila sa super. Až som bol prekvapený. Na Rally Prešov jej to išlo tak, akoby spolujazdkyňu robila päť rokov,“ pochválil P. Danielis svoju “polovičku“.
Cez za titulom však nebola jednoduchá. “Bola ťažká, lebo sme na pretekoch v Dobšinej a Revúcej vôbec nebodovali. Zradilo nás auto. Už som si myslel, že to na majstra nebude, no nevzdali sme sa, bojovali sme, išli sme rýchlo a nakoniec sme to, síce s tesným výsledkom, zvládli,“ poznamenal P. Danielis. Podľa neho sa rozhodlo práve v Betliari. “Vyhrali sme a mali sme tak rovnaký počet bodov ako doteraz prvý Konečný. Potom rozhodoval počet víťazstiev v sezóne, ktorých sme mali viac,“ vysvetlil P. Danielis.

Veľká rally láka

Okrem MRC jazdil v tomto roku aj slalomy a vyskúšal si aj skutočnú rally. “Už v minulom roku som išiel Rally Košice. No auto sme mali iba mesiac a v siedmej rýchlostnej skúške došiel motor. Tak sme si veľa nezajazdili,“ uviedol. V tomto roku súťažili v Prešove v rámci Slovenského rally pohára. “Už to bolo lepšie, aj keď sme mali problém s brzdami,“ podotkol P. Danielis. Keďže jazdil aj MRC, aj skutočnú rally, mohol porovnávať. “Sú to dve rozdielne disciplíny. V MRC na krátkych tratiach sa ide naplno v kuse, na rally tiež, no už je to aj o taktike,“ priblížil P. Danielis. Súťažiť v rally seriáli chce aj v budúcom roku. “Je to však otázka financií. To je na tom najhoršie. Jazdíme to, na čo máme. Pokiaľ sa nám podarí nájsť viac sponzorov, určite by som chcel, aby sme odštartovali trebárs aj s týmto Suzuki v skupine F. Ak však nebude dosť peňazí, tak pôjdeme Slovenský rally pohár.
V najslabšej triede A1 zvádzali tuhé boje trabanty a do polovice sezóny hovoril do poradia aj Fiat 127 P. Daniela. Druhá polovica seriálu sa už stala jednoznačnou záležitosťou P. Dubócziho, keď so svojím spolujazdcom F. Vasiľom zvíťazil v piatich podujatiach za sebou.

Mini Rally Betliar 2009


trieda A1 (do 1150 ccm): 1. P. Dubóczi/F. Vasiľ (Trabant 601) 11:02,460, 2. J. Filkus/K. Filkusová (Peugeot 205) 11:04,615, 3. R. Zeťák/ A. Vajner (Trabant 601) 11:08,872 (štartovali 4 posádky/ došli 4 posádky)
n trieda A2 (do 1300 ccm): 1. P. Danielis/A. Marinecová (Suzuki Swift) 9:55,737, 2. T. Konečný/ M. Lejko (Suzuki Swift) 10:00,667, 3. M. Kekeňák/ M. Podobník (Škoda Felicia) 10:02,320 (štartovalo 12 posádok/ došlo 12 posádok)
trieda A3 (do 1600 ccm): 1 R. Gembický/ P. Bednár (Mitsubishi Colt) 9:41,445, 2. J. Kriška/ J. Bomba (Škoda Fabia) 9:54,411, 3. B. Finďo/ K. Budová (Peugeot 106 GTi) 10:16,988 (štartovalo 7 posádok/ došlo 6 posádok)
trieda A4 (do 2000 ccm): 1. V. Jankovič/ M. Palko (Renault Clio) 9:44,898, 2. M. Krbaťa ml./ M. Krbaťa st. (Renault Clio) 9:47,649, 3. R. Béreš ml./ G. Bérešová (Peugeot) 10:06,728 (štartovalo 9 posádok/ došlo 9 posádok)
trieda A5 (nad 2000 ccm): 1. M. Janeček/ M. Gombala (VW Golf) 9:11,359, 2. P. Herdický/P. Bartko (Mitsubishi Lancer) 9:39,135, 3. F. Bányász/ R. Temesi ml. (Mazda 323 GTX 4WD) 9:41,629 (štartovalo 8 posádok/ došlo 6 posádok)
Voľné preteky: 1. M. Dobranský/ Zs. Ferkovics (Toyota Celica 4WD Turbo) 9:33,346, 2. T. Ondrej/P. Smutný (Peugeot 205) 10:12,493, 3. M. Ondrejka/ Z. Ondrejková (Subaru Impreza) 10:33,661 (štartoval 19 posádok/ došlo 14 posádok)
Mini Rally Cup 2009
trieda A1 (do 1150 ccm): 1. P. Dubóczi/F. Vasiľ (Trabant 601) 170 bodov,2. R. Zeťák/ H. Zeťák (Trabant Turbo 1000) 128 bodov, 3. O. Papač/ M. Barna (Fiat Cinquecento) 77 bodov (klasifikovaných 7 posádok)
n trieda A2 (do 1300 ccm): 1. P. Danielis/A. Marinecová (Suzuki Swift) 140 bodov, 2. T. Konečný/ M. Lejko (Suzuki Swift) 140 bodov, 3. T. Polovka/ I. Staššík (Škoda Favorit 136L) 118 bodov (klasifikovaných 27 posádok)
trieda A3 (do 1600 ccm): 1 J. Kriška/ J. Bomba (Škoda Fabia) 156 bodov, 2. R. Gembický/ P. Bednár (Mitsubishi Colt) 135 bodov, 3. I. Strmý/ M. Zaťko (Peugeot 205 1,6 GTI) 120 bodov (klasifikovaných 22 posádok)
trieda A4 (do 2000 ccm): 1. M. Kikta/ P. Jurčo (Peugeot 205 Gti) 173 bodov, 2. M. Krbaťa ml./ M. Krbaťa st. (Renault Clio) 170, 3. J. Barta/ D. Kotora (Mazda 323 1,8 16V) 108 bodov (klasifikovaných 13 posádok)
trieda A5 (nad 2000 ccm): 1. F. Bányász/ R. Temesi ml. (Mazda 323 GTX 4WD) 142 bodov, 2. P. Herdický/ S. Farkaš (Mitsubishi Lancer EVO 9) 118 bodov, 3. P. Dubecký/ A. Dubecká (Mazda 323 GTX 4WD) 106 bodov (klasifikovaných 16 posádok)

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 130
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 017
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 10 433
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 043
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 997
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 287
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 618
  8. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 554
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 551
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 410
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dávid Demečko.

Vošiel do dráhy rušňu, zraneniam podľahol

K tragédii došlo na košickej stanici, zomrel muž z okresu Poprad.

Miesto tragickej udalosti.

Veterinár napísal Krajčímu. Nechápe, prečo nemôže testovať

Stretol sa aj s prípadom, že tyčinky do nosa ľuďom vkladal masér.

Veterinár najprv Ag testy vyhodnocoval, potom už nemohol.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Petra Vlhová počas obrovského slalomu v stredisku Kranjska Gora.

Koronavírus: Matovič trvá na tom, že plošné testovanie je efektívne (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 222-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 417 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Premiér Igor Matovič.

Chôdza ako terapia aj šport. Ako ňou chudnúť aj meditovať?

Prečo je pre nás chôdza taká dôležitá?

Vizualizácia projektu Bytový dom Hradská.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop