ROŽŇAVA. Pracovného zasadnutia sa zúčastnil zástupca riaditeľky Úradu KSK Ondrej Bernáth, pozvaní boli aj primátori miest, starostovia obcí a pracovníci turistických informačných centier (TIC) a mestských informačných centier (MIC).
Informačné centrá chcú zosieťovať
Na stretnutí bol predložený návrh zosieťovania jednotlivých centier v rámci KSK. Jeho myšlienku vysvetlila vedúca referátu cestovného ruchu pre KSK Natália Bránska: "Chceli by sme docieliť lepšiu prepojenosť a komunikáciu medzi jednotlivými informačnými centrami v rámci KSK a zvýšenie návštevnosti regiónu. Návštevník by sa tak mohol dostať ku komplexným informáciám o turistickom dianí v rámci celého regiónu a nielen najbližšieho okolia."
To by v praxi znamenalo, že jednotlivé turistické centrá by si navzájom odovzdávali informácie o dianí či ponúkaných aktivitách nielen v okolitých regiónoch, ale v rámci celého územia Košického kraja. Tým by vznikol ucelený komplex informácií o ponúkaných aktivitách v celom kraji. Momentálne totiž TIC medzi sebou komunikujú len málo.
K zlepšeniu by malo pomôcť vytvorenie databázy komplexných informácií. "Táto by fungovala prostredníctvom spoločného internetového portálu informačných centier, ktorý by sme prostredníctvom projektu chceli do praxe zaviesť," vysvetlila N. Bránska. "Ak by turista potreboval získať informácie o regióne, mohol by tak spraviť v ktorejkoľvek pobočke informačného centra na celom území KSK a nemusel by ich špeciálne vyhľadávať v lokalite, ktorú chce navštíviť."
Systém sa osvedčil už aj v praxi
"Tento systém majú v praxi zavedený už v Pardubickom kraji, kde sa osvedčil," povedala Bránska.
Zástupcovia regiónov projekt zosieťovania väčšinou kvitovali. Určité obavy však mali z financovania, či z otázky, kto bude plniť funkciu regionálneho, alebo krajského informačného centra. "S myšlienkou zosieťovania jednotlivých centier súhlasím, no s kategorizáciou nie," vyjadrila sa riaditeľka TIC v Rožňave Karin Czech. "Podľa môjho názoru je však komunikácia medzi jednotlivými regionálnymi centrami slabá, takže projekt zosieťovania by jej mohol pomôcť."
Ako vysvetlila N. Bránska, "problematika určenia centra závisí od toho, ako sa s informačnými centrami dohodneme. Momentálne je ťažké vybrať jednoznačného lídra spomedzi všetkých. Pri výbere budeme postupovať podľa určitých kritérií, ktoré sme v materiáloch zaslali každému centru. K podmienkam sa ešte budú môcť vyjadriť."
Dobšiná už má vlastnú predstavu
"Čo sa týka financovania pracovníkov centier, časť peňazí by sme vedeli vyčleniť z členských príspevkov občianskeho združenia, ktoré zoskupuje 13 okolitých obcí a jedného mesta mikoregiónu Dobšiná," informovala pracovníčka v odbore cestovného ruchu na Mestskom úrade v Dobšinej Jana Lenkeyová.
K zvýšeniu finančných výdavkov pre zriaďovateľov informačných centier by podľa vedúcej referátu dôjsť nemalo. "Centrá si aj naďalej budú plniť tie isté úlohy ako doteraz, ibaže informácie, ktoré doposiaľ zverejňovali v rámci mestských portálov, budú zároveň vkladať do regionálnej databázy informačného portálu. Skutočné zvýšené náklady pre mesto alebo aj zriaďovateľov teda nevzniknú," uistila N. Bránska.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer