Do konca roka spustia internetové stránky o Slovenskom krase
Plešivec - So snahou podporiť rozvoj turistického ruchu na území Slovenského krasu a národného parku Aggtelek vznikol 1. marca 2001 Euroregión Kras.
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Vytvorili ho Občianske združenie Mikroregiónu Domica, Bodvianska únia a sídelné združenie Galyaság z Maďarska. Prioritami sú pomoc turizmu, poľnohospodárstva a trvalo udržateľných hospodárskych aktivít.
Euroregión sídliaci v Plešivci zahŕňa celkovo 46 miest a obcí na Slovensku a 18 na maďarskej strane. Podarilo sa mu získať dotácie na dva svoje projekty. Z fondu Phare získali 340-tisíc korún na spracovanie predbežnej štúdie Komplexný projekt rozvoja cestovného ruchu a turizmu Slovenského krasu. Z vlastných zdrojov pokryli 30- percent nákladov. Štúdiu vypracoval Juraj Žolner z Košíc. Ako povedal prezident Euroregiónu Kras Juraj Ronec, "štúdiu považujeme za náš základný dokument, podľa ktorého budeme orientovať naše aktivity." Cieľom má byť vybudovanie turistického priemyselného parku v regióne.
Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja podporilo sumou 1, 53- milióna korún projekt Marketing priestorov a sídiel Slovenského krasu vo sfére cestovného ruchu a turistiky. Ide o vytvorenie informačného systému, ktorí by poskytol turistom komplexné informácie o regióne. Jeho zložkami budú dve internetové stránky, jedna v slovenskej sieti a jedna v celosvetovej. Pripravujú sa tri jazykové mutácie- slovenská, maďarská a anglická. S ich spustením sa ráta ešte do Vianoc. Súčasťou systému by mali byť aj takzvané "brány" Slovenského krasu. "Rátajú s vytypovanými obcami na hraniciach regiónu, v ktorých by mali mať turisti okrem získania informácií aj možnosť nechať si vypracovať program svojho pobytu podľa individuálnych požiadaviek," objasnil J. Ronec. Malo by ísť o Domicu, Plešivec, Štítnik, Turňu nad Bodvou alebo Moldavu nad Bodvou, Jasov, Medzev a obec Perkupa v Maďarsku. Sídlom informačného systému by sa mal stať Jablonov nad Turňou, ležiaci približne v strede celej oblasti. Jeho zameraním bude podpora aktivít zmluvných partnerov, činných v oblasti turistického ruchu, nie priamy kontakt s turistami.