ceste číslo jedna (trasa Rožňava - Bratislava) ma po pol hodine cestovania v príjemne vyhriatom vozni sprievodca upozornil, že na najbližšej stanici bude železničná doprava z dôvodu opravy koľajníc nahradená autobusmi. Neostávalo mi nič iné, ako sa znovu pobaliť a na nasledujúcej stanici prestúpiť na autobus. Až na to, že dva autobusy určené na náhradnú prepravu cestujúcich jednoducho nestačili. Preto som si namiesto ničím nerušenej cesty, ktorú mi mal zabezpečiť platný lístok s miestenkou, odstála pol hodinu trvajúcu cestu v nevykurovanom autobuse. Prirodzene, na výluku ma pri kúpe lístka nikto neupozornil. Po opätovnom prestupe na vlak ma čakalo ďalšie nepríjemné prekvapenie. Teplota v kupé sa rovnala teplote vonku, pričom za oknami nášho nevykurovaného vozňa mrzlo. Po hodine a pol sme dorazili do Zvolena, kde sme čakali ďalšiu hodinu, počas ktorej sa niekoľko zamestnancov ŽSR pokúšalo opraviť poruchu na kúrení. Do Bratislavy sme napokon došli s hodinovým meškaním. (Ja osobne aj čerstvo prechladnutá.)
O dva týždne neskôr som absolvovala spiatočnú trasu - tentokrát som sa pokúsila otestovať služby SAD. S niekoľkodňovým predstihom som si zakúpila miestenku a ani vo sne by mi nenapadlo, že autobus jednoducho nepríde. Po takmer hodine sa zamestnancom pri okienku s informáciami "podarilo" zistiť, že sa autobus pokazil a preto je potrebné zabezpečiť náhradný spoj. S kúrením to šoféri opäť nepreháňali - a to napriek opakovaným sťažnostiam viacerých cestujúcich. Aby toho nebolo málo, ešte aj povinná polhodinová prestávka určená na vykonanie hygienických potrieb (absolútne nevyhnutná vzhľadom na to, že cesta trvala sedem hodín) bola bez vysvetlenia zrušená. O maximálne neprofesionálnom správaní vodičov v tomto autobuse som už písala... Cesta číslo 3 (opäť na trase Bratislava - Rožňava) sa vyznamenala hodinovým meškaním vlaku. Zase som raz mala zakúpený lístok s miestenkou, takže som si spolu so stovkami ďalších cestujúcich jednoducho musela na vlak počkať. Napriek tomu na nás - cestujúcich nečakal, respektíve nemal čakať, zvolenský prípoj. Evidentne nikoho netrápilo, že ľudia, ktorí si zakúpili lístok napríklad do Košíc, či Rožňavy, sa s omeškaným vlakom dostanú len do Zvolena, kde zistia, že ich prípoj dávno odišiel. Situácia sa nakoniec vyriešila po niekoľkých naliehavých telefonátoch, kedy si kompetentný pracovník vo Zvolene konečne uvedomil, že za meškanie vlaku nenesie zodpovednosť nikto iný ako ŽSR. Cesta číslo štyri (Košice - Rožňava) bola prekvapivo bezproblémová, možno preto, že šlo o spoj z Českej republiky... Cesta číslo päť so sebou opäť priniesla hodinové mrznutie na stanici, počas ktorého sa jednému z čakajúcich podarilo zistiť, že spoj o 19.15 bol zrušený. Oznam o tomto zrušení, samozrejme, nebol nikde vyvesený. Po tom všetkom mi napadá jedna otázka - vysvetlí mi niekto, prečo mám za takéto nespoľahlivé služby od januára platiť ešte viac ako doteraz?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer