autobusovej dopravy (SAD) Milan Slivenský, "ľady sa pohli dnes (včera pozn. red.). Konečne by sme mali dostať materiál o vyťaženosti jednotlivých tratí a podľa neho by sme mali navrhnúť kde a koľko spojov budeme nahrádzať. Je veľmi pravdepodobné, že vo viacerých prípadoch pôjde o čiastočné náhrady, len v určitých úsekoch. My záujem o ďalších cestujúcich máme, a keďže sa na nás obrátil v tejto veci aj samosprávny kraj, považujeme to takpovediac za svoju povinnosť," konštatoval.
Definitívne stanovisko, ktoré spoje by mali byť nahradené autobusmi, bude známe dnes. Predbežne sa uvažovalo o rannom spoji z obce Pašková do Štítniku. Autobus i vodič zo Štítnika sú už pripravení. Košický samosprávny kraj však najprv musí na túto novú trať udeliť autodopravcovi licenciu. "V rezerve máme približne 20 autobusov a minulý rok sme prijali ôsmych vodičov. V istom momente som mal obavy, či ich nájdeme dosť, ale je to zatiaľ v poriadku. Trochu mi však vadí, že sa to všetko robí v šibeničných termínoch. Železničiari asi do poslednej chvíle dúfali, že sa im regionálnu dopravu podarí zachovať. Teraz, keď sa musíme ponáhľať, môže ľahšie dôjsť k chybám," poznamenal M.Slivenský.
Situácia by sa mala tento týždeň objasniť aj v Revúckom okrese, kde bude potrebné nahradiť železničnú dopravu na úseku Muráň Hucín. "Myslím si, že prípadné náhradné spoje nebude problém z našej strany zaviesť. Otázka náhradnej autobusovej dopravy je však najmä vecou štátu, on naň musí vyčleniť dodatočné financie. Viac budeme vedieť vo štvrtok po stretnutí kompetentných s ministrom dopravy," uviedol generálny riaditeľ SAD Lučenec Miroslav Morháč, kde patrí aj revúcky podnik.
Autor: spo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer