Rožňavu. Prejazd vyše 7-kilometrovým úsekom za normálnej hustoty premávky trvá do desať minút. V stredu boli však vodiči nútení jazdiť doslova krokom a prechod absolvovali za takmer polhodinu. Pri obci Krásnohorské Podhradie sa situácia zopakovala.
Dôvodom bolo niekoľko ťažkých vozidiel, kamiónov a poľnohospodárskych strojov, brzdiacich, miestami úplne paralyzujúcich dopravu. Hoci šoféri trpezlivo preraďovali z prvého rýchlostného stupňa na druhý, respektíve zastali, po niekoľkých kilometroch ich nervy "praskli" a v hustej premávke sa rozbehla naháňačka o to, kto z nich sa z kolóny skôr dostane. Prestali rešpektovať dopravné značenia, predbehovali cez plné čiary, aby sa zase rýchlo zaradili do svojho pruhu a znovu pribrzdili dopravu. Odvážni boli najmä majitelia silných vozidiel, no chaos sa stupňoval s každým kilometrom aj u slabších. Len vďaka šťastiu nedošlo k vážnej kolízii.
Takáto situácia nie je na Soroške ničím výnimočným a pravidelne skúša nielen nervy vodičov a technický stav vozidiel, ale nedisciplinovanosť ohrozuje aj ich životy na jednom z najnehodovejších úsekov na Slovensku. V zime nebezpečným, v lete vplyvom vytečených motorových olejov možno ešte viac. Niekoľkokrát ročne pritom verejnosť upozorňuje na nutnosť riešenia premávky a komunikácie. O vytvorení tretieho jazdného pruhu uvažujú kompetentní minimálne 20 rokov, o tuneli takisto. Kým rozšírenie komunikácie či už vysekaným do skál, alebo jej vysunutím na pilóty sa nepozdáva najmä ochranárom, na tunel vraj nie sú peniaze. Podľa odhadov by sa náklady na tretí pruh pohybovali okolo 800-miliónov, na tunel nad 5 miliárd korún.
Dlhodobé štatistiky však ukazujú nielen to, že za 24 hodín prejde Soroškou vyše 4-tisíc vozových jednotiek, vrátane ťažkých vozidiel, ale aj to, že nerozvinutá dopravná infraštruktúra je najväčšou brzdou rozvoja východného Slovenska.
Autor: ela
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer