kto sa chcel dostať čo len do Brzotína, musel rátať s meškaním od 5 do 15 minút, zaradiť sa kolóny áut a disciplinovane vyčkať, kým na neho podľa automaticky nastaveného svetelného zariadenia príde rad. Dôvodom bola, a bude aj dnes, oprava 600-metrového úseku v časti Brzotína Bak. Projekt, ktorý je súčasťou obchvatu Brzotín, realizujú Cestné stavby, a.s., Košice. Schválený bol ešte v roku 1996. Najvážnejším dôvodom na rozšírenie komunikácie je podľa kpt. Ing. Štefana Murzu z Okresného dopravného inšpektorátu v Rožňave fakt, že "križovatka na Jovice bola jedným z najnehodovejších úsekov a dochádzalo v nej k vážnym aj smrteľným haváriám".
Vodiči budú musieť rátať so zdržaním a tvorbou kolón v oboch smeroch s výnimkou víkendu maximálne do utorka. Výsledkom bude rozšírená cesta, odbočovacie a pripájacie pruhy, dva priebežné jazdné pruhy v oboch smeroch. Najdôležitejším výsledkom bude bezpečná jazda a zrýchlená premávka bez zdržiavania pred spomínanou križovatkou na Jovice, kde dochádzalo k najväčšiemu počtu havárií. Vodič, ktorý bude smerovať do Jovíc, sa zaradí do odbočovacieho pruhu a ten, ktorý pôjde za ním, už nebude musieť čakať, kým uvoľní cestu, ale bude jazdiť vo svojom pruhu. Šoféri, neznalí problému, včera pochopiteľne nervózne vyčkávali, gestikulovali a sťažovali sa. "Nerozumiem, prečo musia cesty opravovať práve počas dopravnej špičky. Už poriadne meškám a na takéto veci nemám čas," nechápavo krútil hlavou vodič v kolóne, ktorá sa v smere od Rožňavy na Plešivec tiahla až k nadjazdu.
"Ide o frekventovaný úsek a je veľmi ťažké rozširovať komunikáciu na takej 'ypsilonke', ako je práve na Baku. V noci to však robiť nevieme, takže vodiči budú musieť byť trpezliví. S konečným efektom budú určite spokojní, navyše, v pondelok možno spojazdníme aj dva pruhy," hovorí stavbyvedúci Vladimír Žiarny z Cestných stavieb, a.s., Košice.
Meškanie, maximálne 15-minútové, mali včera aj autobusy, ktoré museli prejsť obchvatom Brzotín. "Nie je to nič závažné, autobusy meškajú aj za iných okolností. Od cestujúcich sme nedostali nijaké sťažnosti, netrpezliví boli skôr naši vodiči," poznamenal riaditeľ SAD v Rožňave Milan Slivenský, ktorý si čakanie v kolóne odskúšal na vlastnej koži. Premávku riadi automatické svetelné zariadenie. Autá púšťa každých 5 minút. Včera mali na prejazd upravovaným úsekom vodiči minútu a kto sa do tohto limitu vmestil, ten úsekom prešiel. Premávka sa zabrzdila len raz, kvôli traktoru, ktorý vzhľadom k svojmu výkonu limit nestihol. Na zrýchlenie premávky "dopraváci" odporučili nastaviť zariadenie na 2-minútový limit. Už dnes sa teda šoférom "otvorí" opravovaný úsek na plné dve minúty. Na stavbu upozorňuje niekoľko dopravných značiek. Jediná trasa, kadiaľ sa dá dostať do Brzotína, vedie cez nadjazd. Výlučne cez ten budú vodiči prechádzať v smere od Brzotína do Rožňavy aj po skončení projektu, a nie odbočkou do mesta, ako tomu bolo doposiaľ. To je snáď jediný výsledok, ktorý vodičov nepoteší. Policajti však upozorňujú na nutnosť takéhoto riešenia pre bezpečnosť a zníženie počtu havárií.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer