do článku v niektorom z čísiel Gemerského denníka KORZÁR nezmestili, alebo s niečím, čo vnesie do jednotlivých udalostí v živote Gemerčanov viac svetla. S dojmami redaktorov, ktorí boli "pri tom" a videli, či počuli niečo, čo Vy možno neviete. Ak máte pocit, že viete naopak niečo viac, ako my, napíšte nám.
Minulý týždeň otvorilo náš denník presvedčenie dospelých mužov o tom, že v bývalej budove sanatória v Čučme straší. K tomuto poznatku dospeli po tom, čo preskúmali opustenú a zdevastovanú budovu v noci. Nech už je reakcia dospelých ľudí na čudné zvuky vychádzajúce z budovy akákoľvek, prinajmenšom smutné je, že o budovu takej veľkosti nejaví nikto záujem. Rozhodnutie o jej osude má na starosti košický samosprávny kraj, ktorému je zatiaľ jedno, či v bývalom oddelení dlhodobo chorých "strašia" tuláci, potkany, alebo duchovia dávno mŕtvych ľudí.
Neuveriteľný prípad s premiestňovaním urny s popolom sa stal na cintoríne v Rožňave. Nebohého Jozefa pohadzovali pozostalí z hrobu do hrobu. O tom, že už neleží na pôvodnom mieste sa jeden z jeho príbuzných dozvedel len z "druhej ruky". Nech už sú dôvody rodín na poťahovanie strýkových ostatkov akékoľvek, všetci sa zhodli na tom, že o jeho miesto posledného odpočinku sa mal postarať pán X. Ten pre svoje počínanie náležíte vysvetlil a dokonca aj obhájil. Svoje stanovisko však v novinách komentovať odmietol.
Byrokracia, arogancia a neochota. S tým všetkým sa dennodenne stretávame nie len na úradoch a poštách, ale aj v telefonickom styku. Poniektorí úradníci, či sekretárky ľudí sediacich na postoch štátnej správy nemajú o etickom kódexte ani potuchy. No najviac zarážajúce je, že sa v niektorých prípadoch nedokážu riadiť ani len vnútornými prepismi, alebo všeobecnou smernicou. Kým sa na jednej strane nájdu inštitúcie, kde je klient naozaj náš zákazník náš pán, nájdu sa aj také, kde sekretárka "informuje" novovymenovaného riaditeľa o tom, ako sa má správať v styku s redaktorom. Pri telefonickom prepájaní mu s úsmevom poradí, aby si redaktorku držal v odstupe, lebo ho bude otravovať každý týždeň. Ostáva len na posúdení toho, koho sa tento prípad týka, či by nebolo najvhodnejšie poslať "aktívnu" sekretárku na školenie o slušnom správaní. Väčšina z nás si povie, už sa ani nerozčuľujem a na nepríjemné správanie sa úradníkov zabudne. Ak by sa podobná situácia zopakovala napríklad u podnikateľa, príde tak minimálne o jedného zákazníka. Sekretárka inštitútu sprostredkujúceho prácu však nepríde zrejme o nič a svoje správanie teda meniť nemusí.
Autor: zur
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer