stala za posledný mesiac jablkom sváru medzi niektorými nájomníkmi a novým správcom budovy. Krik, hádky a nezhody vyústili až do sťažnosti, adresovanej riaditeľovi 1. Rožňavskej, a. s., ktorá je zároveň majiteľom OKC. Ten začína záležitosť riešiť radikálne.
Nájomníci, ktorí si však neželajú byť menovaní, tvrdia, že správca sa správa neúctivo, nevyberaným spôsobom kričí na čašníkov, zamestnancov, od prenajímateľov žiada ukázať pracovné zmluvy zamestnancov a bez upozornenia vymenil zámky. Tvrdia, že sa v raných hodinách nemôžu dostať do budovy, keďže ich správca nevpustí dnu.
Správca sa však voči obvineniam ohradil a väčšinu z nich poprel. Keď sme mu položili otázku, či má s niekým v budove problémy a nezhody povedal, "som tu mesiac a zatiaľ som z nikým nič nemal," povedal Jozef Šille, no vzápätí dodal, "ja hneď viem odkiaľ fúka vietor". V prípade problému vymenených zámkov uviedol, "mám právo vedieť, kto je v tejto budove, kto sem chodí, ja dokonca vymením všetky zámky, pretože sem chodí veľa ľudí, ktorých nepoznám a majú odtiaľto kľúče".
Problémy v atypickej budove, akou OKC bezpochyby je, už začína riešiť riaditeľ 1. Rožňavskej Ladislav Dávid a impulzívneho správcu si takpovediac pozval na koberec. "Pána Šilleho som upozornil na to, že nemá čo kričať po zamestnancoch ľudí, ktorí majú v budove prenajaté priestory. Je to impulzívny človek, no v tomto prípade má vážiť slová. Čo sa týka kontroly pracovných zmlúv, či kontroly finančných záväzkov, nuž na to nemá kompetencie. Chcel byť zrejme aktívny," povedal L. Dávid.
Riaditeľ však v riešení problému zrejme neostane len pri správcovi. V súvislosti z vymenenými zámkami mu dal za pravdu a rozhodol sa zmeniť benevolentnosť, ktorá v OKC vládne. Na programe je zmena prevádzkového poriadku, ktorá sa bude týkať hlavne prevádzkového času. "Prevádzková doba bude od 7. do 17. hodiny. Vtedy bude budova sprístupnená každému. Po tomto čase, sa každý z prichádzajúcich zapíše do knihy návštev," vysvetľuje riaditeľ Dávid a dodáva, že v prípade poškodenia zariadenia budovy, či požiaru, budú mať prehľad o osobách, ktoré sa v budove pohybovali.
V budove však funguje kaviareň, ktorú prevádzkuje divadlo Actores, a ktorá je zároveň otvorená do 22. hodiny i v čase, keď sa v sále divadla koná nejaké predstavenie, či koncert. "Čo sa divadelnej kaviarne týka, musíme si tu jasne stanoviť podmienky zodpovednosti s riaditeľkou divadla. Po budove sa v neskorých nočných hodinách prechádzajú rôzne elementy, musíme stanoviť kto v prípade škôd nesie zodpovednosť. Jednanie sa uskutoční ešte tento týždeň," uzavrel Dávid.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer