ktoré má zákazník záujem, informujú prostredníctvom SMS. Robia tak už niekoľko mesiacov. "Naši čitatelia túto službu využívajú v hojnej miere. Zvykli si na to, že ak potrebujú literatúru, o ktorej vedia, že nie je bežne dostupná, respektíve, že je často požičaná, objednajú si ju buď osobne, alebo cez internet," hovorí riaditeľka knižnice Iveta Kyselová. Zaujímavé je, že nejde len o objednávky náučnej, či odbornej literatúry. V časoch harrypotterovskej mánie si ju objednávali aj deti. Po zadaní objednávky knižnica zaregistruje klienta a keď sa kniha vráti, informujú čitateľa prostredníctvom sms. "Stalo sa nám aj to, že čitateľ si objednal knihu a odišiel. Vzápätí objednaný titul vrátil iný čitateľ. Kým sa objednávateľ dostal domov, mal na mobile sms- ku o tom, že si môže prísť pre knihu," vysvetľuje výhody takéhoto objednávania riaditeľka.
Knižné tituly si môžu čitatelia nájsť tiež prostredníctvom internetu. Online databáza katalógu kníh je prístupná každému, kto potrebuje napríklad špeciálnu literatúru. Tú je knižnica schopná dodať aj z iných, napríklad regionálnych, krajských, vedeckých a univerzitných knižníc, alebo z národnej knižnice. "Čitateľ však musí vedieť presný titul, meno autora, rok vydania a kto ju vydal. Samozrejme ak sa mu to nepodarí zistiť, snažíme sa o to my. Potom sa však doba čakania na objednávku predĺži na dva týždne. Ak sú však dostupné všetky potrebné informácie, klient dostane požadovanú publikáciu do niekoľkých dní," povedala I. Kyselová.
Autor: zur
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer