Betliar - Na dnešný podvečer pripravil filmový klub Excalibur lahôdku pre všetkých ľudí, ktorí radi nakupujú v hypermarketoch. Český dokumentárny
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
film s príznačným názvom Český sen ukazuje, čo dokáže urobiť premyslená reklamná kampaň. Predstavenie sa začína o 17.15 v betliarskom kine Úsvit. Dvojica mladých tvorcov Vít Klusák a Filip Remunda dokázali vzbudiť mimoriadny záujem verejnosti už pri realizácii svojho projektu. Keď 31. mája 2003 otvorili pred niekoľkými tisíckami nedočkavých zákazníkov na zelenej lúke letňanského areálu fiktívny hypermarket Český sen, ktorý tvorili len kulisy, vyvolali búrlivú diskusiu.
Študenti FAMU vo svojom absolventskom filme však nemali v úmysle nikoho zosmiešňovať. Rozhodli sa len netradičnou formou preskúmať fenomén doby, ktorým je trávenie voľného času celých rodín nakupovaním v obrích obchodoch. Autori sa zmenili na manažérov. Najali si tímy, s ktorými realizovali masívnu reklamnú kampaň. Jej vyvrcholením bolo "otvorenie" fiktívneho Českého sna. Práve jednotlivé etapy kampane tvoria jadro snímky. Medializované zábery na "podvedených" návštevníkov sú len logickým vyústením. Český sen je svieži, zaujímavý a určite jeden z najzábavnejších dokumentov, ktoré v Čechách v poslednom čase vznikli. Prvá česká filmová reality show už získala niekoľko cien na rôznych filmových festivaloch.