Mestského zastupiteľstva (MZ) v Rožňave. O spomínanú sumu sa navýši už predtým schválený príspevok, ktorý bol pôvodne navrhovaný na 320-tisíc korún. Čiastka bola však pre SAD neprijateľná. Na poslednom rokovaní MZ pripadali do úvahy dve riešenia. Okrem poslancami schváleného aj dotácia vo výške 445-tisíc korún, ale so zrušením 30 spojov. Poslanec Ľudovít Kossuth podotkol, že v tomto prípade by len v jeho obvode prišli ľudia o 16 spojov, ktoré využívajú na cestovanie do škôl a zamestnaní. Podľa neho by náklady na prevádzku MHD malo pokryť už aj 320-tisíc korún. Poslanec Pavol Čorej s jeho názorom nesúhlasil a argumentoval nerentabilnosťou spojov. Ondrej Bolaček zase navrhoval, aby sa poslanci lepšie pozreli na nákladovosť SAD.
Dušan Pavlík súhlasil s druhou alternatívou, teda so zrušením niekoľkých spojov. Ale s tým, aby tieto neboli fixne určené a aby vedenie mesta ďalej rokovalo o tých, ktoré by bolo potrebné zrušiť. Viktor Baláž pripomenul, že na to bola predsa vymenovaná komisia, ktorá už predtým mala skúmať rentabilnosť spojov. Okrem iného poznamenal, že medzi dvomi navrhovanými možnosťami príspevku je až smiešne malý rozdiel: "Navrhujem alternatívu bez rušenia spojov. Práca špeciálnej komisie by pokračovala aj naďalej". S touto možnosťou súhlasili aj diskutujúci Juraj Dubovský i Vladislav Laciak . MZ to schválilo.
Primátor František Kardoš dodal, že: "štát privatizuje dopravu, ale na druhej strane vystupuje z financovania. Po fiškálnej decentralizácii to spadá pod samosprávy. Komisia, ktorá v tomto konkrétnom procese rokovala, urobila dobrú prácu. Mala by v nej pokračovať, aby sme mali podklad na budúcoročný rozpočet".
Nateraz sa teda spoje nerušia a samospráva bude musieť nájsť vyše pol milióna na MHD.
Autor: ela
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer