Rožňava - Počas uplynulých dvoch dní bolo takmer nemožné dovolať sa na akékoľvek oddelenie Nemocnice s poliklinikou sv. Barbory v Rožňave. "Vzhľadom
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
na to, že pôvodná telefónna ústredňa bola stará a systém sa pomaly rúcal, museli sme prikročiť k jej rekonštrukcii. V týchto dňoch sa fyzicky kontrolovali jednotlivé klapky a linky, ktorých je asi 1200, označovali sa linky, čo označené neboli, no ústredňa už funguje. Ak sa vyskytli problémy, bolo to zrejme zapríčinené práve prebiehajúcim prečíslovaním a rekonštrukciou," vysvetlil riaditeľ nemocnice MUDr. Vladimír Langer. Kým v minulosti sa volajúcemu na linke 058/777 1111 ohlásila spojovateľka, ktorá ho prepojila na požadované oddelenie, dnes je telefonovanie o trochu komplikovanejšie.
Po tom, čo sa volajúci dovolá na uvedené číslo, ozve sa hlas z nahrávky, ktorý volajúcemu povie, kde sa dovolal. "Keď sa potrebujete skontaktovať s oddeleniami, volajte ešte raz číslo 7771 a klapku príslušného, potrebného oddelenia," povedal. Volajúci potom dostane na výber klapky jednotlivých oddelení nemocnice, na ktoré musí zavolať opäť. "Žiaľ, zatiaľ nemáme iné možnosti, ako prepájať jednotlivé požiadavky občanov, na to-ktoré oddelenie a tak musia ľudia volať dvakrát. Len čo sa to bude dať, urobíme tak. Za prípadné problémy, ktoré sa doteraz vyskytli sa ospravedlňujem, no robíme, čo sa dá," uviedol Vladimír Langer.
Výmena ústredne priniesla nemocnici aj ekonomický prínos. Nemocnica ušetrí na platoch piatich ľudí, ktorí ústredňu obsluhovali, rovnako, využije aj 150 metrov štvorcových, ktoré boli na jej prevádzku doteraz potrebné. Dnešná ústredňa potrebuje na svoj "životný" priestor len jeden meter štvorcový a ako povedal V. Langer vyzerá ako chladnička.