výrazne vyššie. Sezóna bola totiž mizerná.
Kúpalisko v Gemerskej Hôrke napríklad v mesiacoch júl a august navštívilo 2536 ľudí, čo je necelá polovica vlaňajšej návštevnosti. Aj príjmy zo vstupeniek boli o viac než polovicu nižšie. "Počasie nám vôbec neprialo. Z niekoľkoročných skúseností sa ukazuje, že sezóna vrcholí vždy koncom júla. Aj teraz tomu tak bolo a vtedy aj prišlo najviac ľudí. Práve v tých dňoch sa v dedine konali Dni obce a vstup na kúpalisko bol zdarma. Ale ani platené vstupné v tých dňoch by stratu výrazne neznížilo," hovorí Alžbeta Hanžlová zo spoločnosti Hôrka, s. r. o., Gemerská Hôrka, zriadenej obcou. Podstatnú časť tohtoročných nákladov na prevádzku tamojšieho kúpaliska tvorili výdavky na novozriadený bufet v areáli.
Najväčšie položky však idú na mzdy pre zamestnancov, elektrickú energiu a vodu. "Za kubík z verejného vodovodu platíme 38 korún. Okrem toho sú s vodou v bazéne spojené mikrobiologické rozbory, ktorých cena sa za jednu sezónu vyšplhá aj na 10-tisíc korún". Strata sa bude pohybovať okolo 100 až 200-tisíc korún, hoci kúpalisko má 30-ročnú tradíciu a záujem oň majú ľudia predovšetkým z obce a blízkeho okolia, ktorým finančná situácia nedovoľuje cestovať na zahraničné dovolenky. Preto trávia leto doma. Zatvorenie kúpaliska kvôli finančným stratám by aj z tohto dôvodu nebolo riešením. Miestna eseročka ich vykrýva ďalšími činnosťami, napríklad prevádzkou budovy kultúrneho domu, kaderníctva či hostinca. Okrem toho spoločnosť prevádzkuje turistickú ubytovňu, poskytuje upratovanie a skladovacie služby pre miestny závod.
Revúcke kúpalisko navštívilo tohto roku okolo 4 až 5-tisíc ľudí. Fungovalo však o dva týždne kratšie, ako malo. "Zatvorili sme kvôli počasiu," objasňuje Radoslav Belica z firmy Brantner Revúca, s. r. o., ktorá areál spravuje. "Plánovali sme 300-tisícové tržby, máme okolo 100-tisíc korún. Náklady na prevádzku pritom presiahli 200-tisíc".
Ani v Revúcej neohrievajú vodu, lebo im pred časom rozkradli komponenty na ohrev. Vďaka vlastnému vrtu, hoci nie veľmi výdatnému, môžu aspoň polovicu bazénu napustiť svojou vodou. Najväčšiu položku spoločnosť ešte pred sezónou „vysolila" za chlórovanie, náter bazénu, za ohrievač vody na toalety, digitálny merač chlórovania... "Už ani v posledných rokoch sme nemali práve tie najlepšie sezóny, ale táto bola jednoznačne najhoršia," skonštatoval R. Belica.
Autor: ela
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer