Ad: Rožňava dostala semafory.
Na jednej strane je to dobré, ale na druhej .... Mám za to, že by sa polícia mohla lepšie pozrieť, ako sa jazdí cez tieto semafory predovšetkým na križovatke - Košická, Záhradnícka. Podľa mňa by veľa vodičov malo vrátiť vodičské preukazy, pretože nepoznajú základné pravidlá. Napríklad: zasvieti zelená, vodič sa pohne na úroveň križovatky, kde opäť zastaví, pretože je tam "stopka" a potom sa rozhliada vľavo, vpravo a až potom prejde pohodlne cez križovatku. Iní vodiči už v križovatke čakajú na odbočenie vľavo, údajne preto, lebo mu ešte nezasvietila zelená šípka na opustenie križovatky, aj napriek tomu, že už dávno mohol ísť, lebo oproti nebolo žiadne vozidlo. Je im málo, že už raz dostali zelenú, oni chcú ešte aj ďalšiu odbočovaciu šípku. Nie je žiadnou výnimkou, že vodiči stoja ďaleko od semaforu tak, že by sa tam pred nich postavili ešte aj ďalšie dve vozidlá, vraj preto, že nie je dobre vidieť na semafor. A naviac, ak takýto vodič ešte raz zastaví kvôli stopke, tak je to na porazenie. Na zamyslenie je aj to, že niektorí "profesionáli", taxikári a zažil som ja jedno policajné vozidlo, urobí presne to, čo som opísal vyššie. Tak to je už naozaj čo povedať. Odporúčal by som všetkým, ktorí vidia prvýkrát semafor, pretože ešte neboli mimo Rožňavy, aby si naštudovali predpisy a jazdili cez križovatky bez zdržiavania a neničili ostatným vodičom nervy. Tiež navrhujem, ak to samozrejme niekto z polície zoberie do úvahy, postaviť tam policajtov, aby vysvetlili vodičom prejazd cez križovatku, aby sa urýchlil prejazd, lebo inak budeme musieť dlho, dlho, čakať a ako vieme po zdražení benzínu a nafty to už ide pekne do peňazí, nehovoriac o zdravotnom stave ostatných vodičov.
Ad: Retardéry na Páterovej
Neviem, kto dostal ten geniálny nápad, dať retardéry na Páterovú ulicu v Rožňave. Jednak nechápem, a to nie som sám, ich význam a jednak podľa mňa to boli len zbytočne vyhodené peniaze. Rád by som sa spýtal toho, kto tieto retardéry "pretlačil", aby boli osadené, či vypočítal, čo všetko stratí vodič na týchto retardéroch. Napríklad: zbytočné radenie rýchlostného stupňa smerom dole, čo sa rovná ťahaniu peňazí z vrecka vodiča, zbytočné opotrebenie bŕzd, tlmičov, zvýšená spotreba pohonných hmôt, atď. Ak spočítam všetky tieto a ďalšie skutočnosti a zoberiem do úvahy, že niektorí vodiči vrátane taxikárov, služieb a pod. tam jazdia niekoľkokrát denne, ako aj zbytočnú spotrebu pohonných hmôt, tak sa pýtam, kto mi zaplatí tieto náklady ? Pochopil by som, keby tam bola škola, detské ihrisko, jasle, alebo čokoľvek dôležité ( argument, že tam bývajú starí ľudia neobstojí, pretože potom by mohli byť retardéry po celej Rožňave ), ale dať retardéry od seba na 400 metrov je za zamyslenie ich funkčnosti. Vôbec neobstojí to, že sa tam má jazdiť 40 km/hod a že to vodiči nedodržujú. Ak chcem dodržať rýchlosť, tak ju dodržím, ak nie, tak medzi retardérmi som schopný vyvinúť aj 120 km/hod a nezastavia ma. Neinvestujú sa peniaze zbytočne tam, kde ich nie je treba ? Mohli sa tieto peniaze zainvestovať napríklad do výplní dier na cestách, aby sme nemuseli jazdiť ako po tankodrome, napríklad ako na Záhradníckej ulici. Ing. Tibor Bajcsy, Rožňava
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer