plynárenský priemysel (SPP), keď posielal svojim zákazníkom chybné vyúčtovanie za spotrebu plynu. Zákazníci dostali faktúry s vysokými preplatkami alebo nedoplatkami, no a k plynárenskej šou sa pridala aj Slovenská pošta (SP). Tá bez udania dôvodu zrušila dôchodcom spôsob zaužívaného platenia inkasa. Kým doposiaľ ho platili priamo poštárke pri preberaní dôchodku, decembrovú platbu si musia uhradiť pri poštovej prepážke.
"Vôbec tomu nerozumieme. Sme dôchodcovia, ťažko sa nám chodí. Pýtali sme sa pani poštárky na pošte, či budeme takto platiť odteraz každý mesiac, alebo len teraz v decembri. Napadlo nás, či to nemá súvis s preplatkami z plynární. Nevedeli nám však povedať, ako to bude ďalej," uviedli prekvapení manželia - dôchodcovia z Rožňavy, ktorí si neželali byť menovaní.
Ján z Rožňavy si pre zmenu vo svojej poštovej schránke našiel namiesto klasického platobného dokladu SIPO, s ktorým mal ísť uhradiť poplatky spojené s bývaním, len modrý, informatívny. "Zľakol som sa. Keďže mám v Poštovej banke zavedený účet, myslel som si, že mi sumu na SIPO z neho odúčtovali. Na druhý deň mi prišiel doklad znova. Nechápem, čo to má znamenať. Chaos..." hovorí 48-ročný muž.
Slovenská pošta tu, zdá sa, doplatila na pomýlenosť plynárov i nežiadanú iniciatívu vlastných doručovateliek. "Zmenené termíny inkasa SIPO, ktoré neboli zhodné s termínmi výplat dôchodkov, ovplyvnila žiadosť SPP o nové spracovanie platieb za odber plynu. Slovenská pošta tak musela vytlačiť nové platobné doklady SIPO. Došlo pri tom k miernemu posunu pôvodných termínov inkasa SIPO. Vplyvom toho sa v dňoch 2. a 4. decembra a prípadne aj 6. decembra 2005 nerealizovalo SIPO z dôchodkov," vysvetlila nám vedúca oddelenia externej a internej komunikácie SP Bela Lisáková.
Podľa pokynov ústredia Slovenskej pošty mali doručovatelia vyplatiť týmto dôchodcom celú sumu dôchodku a platobný doklad SIPO vyinkasovať v neskoršom termíne. "Požiadavka niektorých doručovateľov, aby dôchodcovia uhradili SIPO osobne na pošte, bola ich vlastnou iniciatívou a bola v rozpore s požiadavkou SP," povedala B. Lisáková. "Slovenská pošta sa ospravedlňuje všetkým dôchodcom, ktorým vznikli problémy s kolíziou termínov výplat dôchodkov a výberom inkasa. Po prešetrení konkrétnych prípadov prijmeme opatrenia, aby sa situácia neopakovala."
Podobne reagoval na sťažnosti spotrebiteľov aj SPP. Jeho hovorkyňa Dana Kršáková sa zákazníkom ospravedlnila a uviedla, že nemusia platiť žiaden nedoplatok, nemusia ani vystávať rady v zákazníckych centrách, keďže SPP chyby opraví v čo najkratšom čase. V zákazníckom centre SPP v Rožňave nebolo včera počas našej návštevy ani nohy. V náhodnej ankete sa síce väčšina opýtaných posťažovala na neférové jednanie SPP, no zároveň zaujali vyčkávaciu taktiku. "V novinách aj v televízii sa hovorí, že SPP na chybu prišlo a opraví ju. Tak počkám," povedala Katarína z Rožňavy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer