Korzár logo Korzár Gemer
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Keď Sorošku zavreli, vodiči jazdili aj po poliach

Soroška/Silica - Nervozita, stres a zúfalstvo šoférov sprevádzali zatvorenie horského prechodu Soroška pre odstraňovanie následkov tragickej havárie

nákladiaku, ktorý tam v pondelok ráno spadol do rokliny a zahynul pri ňom aj jeho vodič. Neprejazdná bola od pondelkového večera do utorkového popoludnia. Pre osobné autá viedla obchádzková trasa cez starú a úzku cestu okolo Silice, alebo cez podobne úzku, no členitejšiu cestu cez Úhornú. Kamióny stopli policajti úplne. Keď zaplnili všetky odstavné plochy, napríklad v smere od Bratislavy na Rožňavu, zastavovali ich už aj v Plešivci, alebo radili otočiť sa smerom na Poprad.

Vodič kamiónu s vranovskou značkou mal však smolu, aká sa len tak nevidí. Takmer 24 hodín stál na vrchu Sorošky, asi 5 metrov pred zátarasou z kužeľov a pozeral sa na celý akt vyťahovania vraku. "Keby som bol prišiel len o päť minút skôr, prešiel by som. Ale práve vtedy začali rozkladať tie kužele, naťahovali pásky. Darmo som hovoril, že nech ma už len pustia, veď za mnou nik nejde, Sorošu zavreli už pri Lipovníku, na celom kopci som len ja. Chcel som ísť s nákladom do košického závodu. Ale nepustili ma, lebo už rozkladali tie zásahové vozidlá," hundral nešťastný šofér v utorok popoludní, keď mu už dochádzali zásoby jedla a pitia. Napokon to bol práve on, kto istil so svojím plne naloženým kamiónom ďalšie auto záchranárov a pomohol im.

SkryťVypnúť reklamu

Zabrať dostali aj nervy policajtov a šoférov, ktorí stáli pod Soroškou v oboch smeroch. "Pustite ma, lebo zmeškám lietadlo v Košiciach," dožadoval sa nejeden cestujúci, hoci bol vrch Sorošky zaprataný ťažkými mechanizmami Jefty SOS Truck Slovakia tak, že by cez ne neprešiel ani bicykel. "Sú nervózni, ale nič sa nedá robiť," skonštatoval policajt, ktorý trpezlivo každému vysvetľoval to isté už niekoľko hodín.

V utorok policajti dopravu cez obchádzkové trasy už regulovali. Ale to, čo sa dialo okolo Silice v pondelok, bol jeden veľký chaos. Vozovka, na ktorú sa zmestí vedľa seba miestami len jedno auto, bol zapchatá a čo bolo najhoršie, chvíľu nebolo cesty ani dopredu, ani dozadu. Niekoľko menších nehôd a dlhé čakanie drásali nervy vodičov. "Ja som mal terénne auto a keď som videl, čo sa deje, pustil som sa od Silice do Jablonova po poli. A niekoľko tereniakov za mnou," povedal jeden z nich.

SkryťVypnúť reklamu

Pravdou je, že koľkokrát treba Sorošku uzavrieť, toľkokrát vznikne dopravný chaos. Jednoducho, horský prechod je jediným „normálnym" spojivom medzi Rožňavou a Košicami. A keď sa cezeň nedá prejsť, najbezpečnejšie by bolo snáď ho preletieť. Lebo jazda cez Pačiansky kopec, Úhornú, alebo Silicu, je skôr adrenalínovým športom, než bezpečnou jazdou.

Vyťahovanie bolo komplikované

Soroška - Najčastejšou otázkou, ktorú dostávali pracovníci Jefty SOS truc Slovakia, bolo "dokedy ešte?", alebo „kedy už otvoria Sorošku?". Práve na toto však nebola jednoznačná odpoveď. Vyťahovanie komplikovali najprv laná, ktoré sa trhali. Keď dali doviezť špeciálne oceľové, 80-metrové, znemožňoval rýchle vytiahnutie 15-tonového vraku ťažký kaskádovitý terén plný skál. "Nemohli sme čakať na víkend, kedy by premávka zredla. Z nákladiaku vytieklo okolo 500 litrov motorovej nafty, olejov a tak inšpekcia životného prostredia dala príkaz na okamžité vytiahnutie, aby nedošlo k ekologickej havárii," vysvetľuje hovorca Jefty Ján Bazovský.

SkryťVypnúť reklamu

Pár metrov od miesta havárie je zdroj pitnej vody pre Hrušov. Vodári robia až do odvolania odbery každý deň. Pred tromi rokmi, keď presne na to isté miesto zletel 13-tonový bieloruský kamión, naložený smaltovanými vaňami, ho Jefta vyťahovala až dva dni. Napriek tomu bola tohtotýždňová akcia náročnejšia. "Bieloruský kamión bol rozdelený na tri časti, to bolo náročnejšie na čas. Teraz ostal kamión v celku a ťahať ho do prudkého svahu bolo náročnejšie hlavne technicky," dodal J. Bazovský.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 764
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 569
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 030
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 653
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 922
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 790
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 3 241
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 541

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Hartley Coleridge - Dieťaťom dlho a stále som, kým časy
  2. Ján Škerko: Matovič a vrtkavá verejná mienka
  3. Anna Romanová: Moja psychóza 2
  4. Jozef Ďanovský: Lucidné sny
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  6. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  7. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  8. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 423
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 915
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 407
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 074
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 031
  6. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 922
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 885
  8. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 851
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


15 h
Ukrajinskí vojaci v Lymane, na budovách vztyčujú ukrajinské vlajky.

Na pád Lymanu môže doplatiť aj minister obrany Šojgu.


6 h
Násilnosti na zápase indonézskej prvej futbalovej ligy.

Na štadióne bolo asi o štyritisíc ľudí viac, ako je povolená kapacita.


ČTK 6 h
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Hartley Coleridge - Dieťaťom dlho a stále som, kým časy
  2. Ján Škerko: Matovič a vrtkavá verejná mienka
  3. Anna Romanová: Moja psychóza 2
  4. Jozef Ďanovský: Lucidné sny
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  6. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  7. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  8. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 423
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 915
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 407
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 074
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 031
  6. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 922
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 885
  8. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 851
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie