61-ročný Milan Kolesár z Jelšavy. S pracovníčkou totiž podpísal "výhodnú" zmluvu, ktorá ho po niekoľkých mesiacoch obrala o vlastné nasporené peniaze.
"V januári 2004 ma pani navštívila a oznámila mi ukončenie poistnej zmluvy, ktorú som uzatvoril v roku 1970. Mal som tam nasporenú sumu 12 261 korún. Presviedčala ma, aby som sumu nevyberal, ale uložil do poisťovne so sporením 500 korún mesačne. Na jej veľké naliehanie som s ňou koncom januára 2004 podpísal zmluvu na dobu určitú, do júla 2005 s tým, že potom už budem v dôchodku a nebudem si môcť ďalej sporiť," vysvetľuje M. Kolesár.
Aké však bolo jeho prekvapenie, keď sa mu zmluva vrátila a dátum dožitia bol prepísaný z roka 2005 na rok 2010. Na túto nezrovnalosť M. Kolesár spomenutú pracovníčku upozornil, no tá ho opäť ubezpečila, že všetko je v poriadku a svoje vložené peniaze si môže vybrať, kedy bude chcieť. Keď však prišlo "na lámanie chleba", dostal M. Kolesár na účet o takmer 6-tisíc korún menej, než mal pôvodne dostať. Poisťovňa to podľa neho odôvodnila "predčasným ukončením zmluvy, rizikom a nákladmi za udržiavanie účtu za necelé dva roky". M. Kolesár sa sťažoval, no márne. Svoje peniaze doposiaľ nevidel.
Poisťovňa: Peniaze vrátime
"Po prešetrení sme zistili, že sťažnosť pána Milana Kolesára bola opodstatnená. Vážime si, že nás na vzniknutý problém upozornil a dal nám priestor na vyjadrenie sa. Finančná strata, ktorá klientovi vznikla z dôvodu nesprávneho postupu pri vypĺňaní návrhopoistky naším finančným poradcom, mu bude uhradená v krátkom čase. Mrzí nás, že sa tak doteraz nestalo. Budeme sa snažiť urobiť všetko pre to, aby sa podobný prípad v budúcnosti nezopakoval," uviedla hovorkyňa Allianz - Slovenská poisťovňa Lucia Muthová.
Autor: zur
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer