Radšej pôjdem do druhého mesta...
Odvtedy, čo mám dieťa (5 týždňov), mi robí značný problém, ako zvládnuť povinné lekárske vyšetrenia. Žiaľ, ani zdravotnícky personál to nám, mamičkám, neuľahčuje. Na ortopedické vyšetrenie sme sa pokúsili dostať s mojím synčekom pred týždňom. Ale v čakárni bolo minimálne 20 malých pacientov s mamičkami. Mimochodom, ortopéd vyšetruje deti iba raz do týždňa, a to v piatok do 12.00. Keďže som videla na dverách vyšetrovne vypísané telefónne číslo, na ktorom sa dá dopredu objednať, odpísala som si ho, aby som tú možnosť využila. Na nasledujúci týždeň som teda zdvihla telefón, aby som poprosila o časový termín pre môjho synčeka. Zdravotná sestra mi povedala, že pre malé deti sa nedávajú časové termíny. Na moje konštatovanie, že však na dverách majú vyvesené telefónne číslo s možnosťou objednania sa, mi už arogantne zopakovala svoju predchádzajúcu vetu, ako keby som to na prvý raz nepochopila. Pokúsila som sa jej vysvetliť, že mám päťtýždňové bábätko... - ale ani mi nedovolila dokončiť vetu, lebo položila slúchadlo.
Podobná situácia je možno známa mnohým. Pýtam sa, ako mám vysvetliť môjmu synovi, aby trpezlivo čakal, neplakal, aby sa nepokakal a keď sa to už stane, vydržal v špinavých plienkach, lebo ho nemožno prebaliť. Snáď to pochopí, že tu nedávajú časové termíny a treba čakať a čakať trpezlivo... Pravdepodobne to deti viac pochopia ako dospelí... A na druhej strane, pýtam sa, ako si môže dovoliť zdravotná sestra jednať s niekým takým arogantným tónom a nezdvorilo? Mimochodom, s pacientom (klientom), z ktorého žije tak ona ako aj jej nadriadený (lekár)... Ja som si zvolila pre mňa ľahšiu možnosť: zahlásila som sa na ortopedické vyšetrenie do iného mesta. Predsa k ľudskému a chápavejšiemu postoju nie sú potrebné peniaze, i keď v zdravotníctve nie sú.
Autor: Mgr. Ágnes Kovács, Rožňava
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer